Forum samochodowe » Volkswagen forum » problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :(
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :(

Idź do strony Poprzedni  1, 2
Autor Wiadomość
BoxerKacper


Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 28

Post2009-02-10, 13:42      problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :( Odpowiedz z cytatem
Kolego Flimus skąd jestes,bo ja mam ten sam problem ale juz od pół roku takze mógłbym ci cos doradzic co jeszcze sprawdzic,ale na forum za duzo pisania
 
Reklamy



iwush


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 1

Post2009-02-13, 08:33      problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :( Odpowiedz z cytatem
Natomiast u mnie dzisiaj w Passacie 1.9 TDI 2005r 130KM przy ok. 120km/h, na 5tym biegu nagle coś jakby lekko stuknęło i stracił kompletnie moc. Próbowałam go pocisnąć, ale jechał równie "zwinnie" jak Zafira 1.6 Crying or Very sad

Już się martwię na zapas co może być, gdyż u kolegi z nieco słabszym silnikiem w Octavi stało się to samo i przysparzało wiele problemów finansowych oraz z warsztatami. Czyli oznaczać to może stan serwisowy.

Mam niby kabel i oprogramowanie, ale kiedyś jak podłączyliśmy Fabię to wszystko weszło w stan serwisowy i nie dało się przywrócić do stanu poprzedniego Laughing
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-03, 23:51      problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :( Odpowiedz z cytatem
koledzy koledzy koledzy......zadna filozofia z tymi spadkami mocy.....
-albo zawór regulujacy cisnieniem doładowania
-albo czujnik cisnienia doładowania w kolektorze ssacym
-albo nie szczelnosci w układzie ssacym/doładowania
-albo nie szczelnosci w układnie podcisnienia/czyli vackumpumpe i instalacja podcisnienia/

z tego co miałem z tym stycznosc to w 90% była pierwsza opcja!!
w 8%nie szczelnosci 2%czujnik cisnienia doładowania!! spróbuj podczas jazdy gdy poczujesz spadek mocy bedac na biegu wyłączyć i włączyć zapłon(BEZ GAZU I NIE WCISKAJ SPRZEGŁA).... wtedy nastepuje "reset"kompa i auto powinno dalej isc z pełna moca az znowu sie tak stanie to moze byc za chwile a moze byc za 10 km.prosze pamietac iz sa to urzadzenia elektroniczno mechaniczne(mowa o np.zaworach cisnieniowych)i ze moze sie uszkodzic machanika takiego zaworu a elektronika bedzie sprawna i bład nie wyskoczy a auto jezdzic nie bedzie!!mprosze sie nie zastanawiac czy to nie jest niebezpieczne dla rozrzadu itd.
zadam pytanie za was i odpowiem....
nie!!nie jest niebezpieczne ale pod warunkiem ze tak jak pisałem jedziesz autem czujesz spadek mocy sciagasz noge z gazu i tylko przekrecasz kluczyk w lewo i spowrotem tylko i wyłącznie do samego zapłonu NIE do momentu gdy rozrusznik ma zakrecic bo bedziemy mogli sie z nim pozegnac!!takie spadki mocy sa w róznych zakresach obrotowych silnika.... 3.5tys 3.8.. 2.7... 2.6.. ale czasem dzieje sie to w podobnym zakresie obrotów!!jak bedzie ktos miał jakies pytania to dzwoncie!!!880 638 681
 
holek22282


Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 1

Post2009-05-23, 07:38      problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :( Odpowiedz z cytatem
Witam ja mam wlasnie ten problem od wczoraj wszystko bylo OK gdy nagle jadac sobie do pracy i chce sobie wyprzedzic samochod nie moge nie ma czym 2500 obrotow 120km na liczniku i dalej lipa i nie wiem co to moze byc bylem na kompie i w sumie zadnych bledow nie pokazalo odnosnie silnika.CO TO MOŻE BYĆ.
PROSZĘ O POMOC
 
marek555


Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 5

Post2009-07-24, 18:24      problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :( Odpowiedz z cytatem
Mam ten sam problem. Confused
Turbina po regeneracji w profesjonalnej firmie.Stara była tak rozklekotana,że jak ją wyjęli to nie było co zbierać ale samochód bez problemu osiągał 180 km/godz.Teraz po wymianie nie chce mu się chodzić - do 100 i koniec.Jak wyłączę silnik to śmiga i tak znów do setki,jak przekroczę ten próg to znów go zamula.Sprawdzałem nowy przepływomierz ale to nie to Confused:Dodam tylko,że wyskakiwał mi błąd że jest za mało ciśnienia powietrza. Za tydzień oddam go do mechanika i będą szukać do bólu.Jak będę widział coś na pewno to napiszę..
Jak ktoś ma jakiś pomysł to chętnie skorzystam i sprawdzę go na moim aucie wiewior
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-07-26, 11:02      problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :( Odpowiedz z cytatem
zle zrobiona turbina//// zakłady które sie tym zajmuja skrecaja turbo zeby było mniej wydajne zeby wydłuzyc okres zywotnosci w nadzieji ze własciciel nie wyłapie róznicy.... miałem kiedys taki sam przypadek.... czego chcesz szukac?? blad Ci przeciez mówi konkretnie co jest nie tak... proste!!zle wyregulowana turbina!!w tym szukaj problemu a nie w aucie!!
 
marek555


Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 5

Post2009-09-29, 15:41      problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :( Odpowiedz z cytatem
to nie była turbina,poszedł zawór doładowania ciśnienia.Teraz fura zbiera się jak nigdy
Very Happy Smile Razz
 
bestz


Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 1

Post2013-03-20, 16:53      problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :( Odpowiedz z cytatem
Witam Opiszę problem tutaj passat 1.9 tdi 110km AFN 98r. > Problem zaczął się gdy jechałem dłuższą trasę, przegiąłem lekko z prędkością kolo 2 godzin może więcej leciałem 170-190km/h i w pewnym momencie auto weszło mi w tryb awaryjny i tak już zostało do dziś czytam te forum i próbuje różnych sposobów i nic.
Objawy: czuję że turbo już nie wgina w fotel (nie wiem czy się w ogóle załącza) auto wchodzi w tryb awaryjny powyżej 3-4 tyś. jak depnę gaz w podłogę to auto się rozpędza ale bez przyśpieszenia, wcześniej gaz do podłogi i powyżej 2 tyś obrotów wginało w fotel, czuję po prostu że turbo nie działa >

Co do tej pory zrobiłem: wymieniłem wężyki podciśnienia, zamieniłem zawory n75(kupiłem nowy)i n18 , zamieniłem przepływkę (też nic nie dało), wyjąłem turbinę i wyczyściłem nagar (też nic nie dało) na komputerze nic nie pokazuje,
Dałem auto do mechanika mówi że wszystko jest ok i na komputerze wyskakuje błąd "kąt wyprzedzania zapłonu" i że trzeba to wyregulować (ale czy mogło mi się to spierniczyć podczas jazdy kiedy 1 raz mi auto wskoczyło w tryb awaryjny?, wcześniej wszystko działało bez zarzutu ).
Czy ten kąt wyprzedzania ma wpływ na pracę turbiny ? > mechanik mówił że poprzedni mechanik mógł to spartolić przy wymianie rozrządu , ale rypło się to jeszcze przed wymianą rozrządu.

Co mogę jeszcze sprawdzić? - Intercooler? (jak go sprawdzić? )
może źle coś zrobiłem (może jeszcze raz turbinę wyjąć ?)
Proszę o pomoc bo już 2x płacę mechanikowi za coś co wiem > czy ten Kąt wyprzedzania wtrysków może się okazać trafnym celem , czy szukać jeszcze problemu gdzie indziej. ? Przypominam że coś mi klękło w czasie jazdy przy obciążeniu auta koło 4 tyś obrotów lub powyżej koło 5 (170-190km/h)
bestz1666@gmail.com , gg 3480025 można pisać wysłucham każdej pomocnej opini.
 
Forum samochodowe » Volkswagen forum » problem z passatem B5 1.9 tdi 110 km - spadek mocy :( Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

";