gienek3110
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 1
|
2011-02-13, 12:26 Audi A31.6 przegrzany silnik,pęknieta tuleja wyciek płynu ch |
|
Witam. Byłem za granicą i moim samochodem jeździła inna osoba, gdy wróciłem zobaczyłem że auto po odpaleniu strasznie kopci na biało i klima nie działa sprawdziłem stan płynu w zbiorniczku nie było nic. Dolałem dwa razy ale problem znowu się pojawiał. Pojechałem do mechanika po rozebraniu silnika stwierdził ze pęknięta jest tuleja w bloku silnika. Zawiózł ten blok do innego gościa który rozwiercił i wprasował tuleje( czy to był dobry pomysł gdy ścianki w tym bloku są takie cienkie?) po złożeniu silnika okazało się ze problem dalej jest ten sam i trzeba było rozkręcić silnik jeszcze raz wtedy okazało się ze nie został splanowany blok podczas wprasowywania tej tulei ;/a ta tuleja minimalnie opadła.. i wtedy dla pewności zawiozłem głowicę do sprawdzenia okazało się że jest dobra. Blok został splanowany i głowica również została założona nowa uszczelka pod głowicą. Podczas dokręcania głowicy urwała się śruba... kupione zostały nowe ale uszczelka została ta sama. Odebrałem auto i po przejechaniu 100km problem wrócił płynu nie było w zbiorniczku i pojawił się osad na miarce i na kurku.
Silnik został ponownie rozebrany i teraz okazało się że znowu ta tuleja opadła..
Mechanik powiedział mi że ten drugi mógł zrobić słabe "plecy" dla tej tulei..
Nie znam się za bardzo na mechanice i nie wiem co robić dalej. Aha powiedzieli mi że najprawdopodobniej gdy byłem za granica silnik został przegrzany. Bo blok był krzywy ale nie wiem jak bardzo i ze ta tuleja tez mogła dla tego pęknąć
Co teraz zrobić??
Czy to był dobry pomysł z tą tuleją ?
Może została ona źle zamontowana w tum bloku..
Spróbować zrobić to jeszcze raz czy konieczny jest zakup nowego silnika?
Bardzo proszę o pomoc bo jestem bardzo długo bez auta i wyniosło mnie to już grubo ponad 2 tys zł
|
|