To mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Do tej pory jeździłem samymi japończykami, lecz po feralnym piątku 13 marca (zostałem zaatakowany z podporządkowanej przez kierowcę nissana) moja Mazda zakończyła swój żywot.
Jako że dużo jeżdżę w trasy i do najmniejszych nie należę (blisko 2 m i ponad 100 kg) szukam auta wygodnego, komfortowego z dobrym i mocnyms ilnikiem, które jednak potrafi jeździć ekonomicznie (firma zwraca mi za kilometrówki, a to spory dodatkowy zarobek).
Moją uwagę prykuło audi a6 2.5 TDi z 1999r. w wersji kombi. Panowie doraźcoe czy warto i na co zwracać szczególną uwagę. Dzisiaj jadę je oglądać i mam od razu umówiona diagnostykę w znajomej stacji. Autko nie jest podpicowane, są przetarcia na gąłce zmiany biegów, okolice stacyjki zarysowane i inne ślady zużycia, ale to właśnie mnie przekonuje, że auto nei jest podpicowane jak inne , które do tej pory oglądałem. Właściciel z przyjemnościa zgodził sie na wycieczkę na diagnostykę więc...
kupilem takie same w lipcu tamtego roku i do dnia dzisiajeszego jestem zadowolony z tego auta dobry wybor lecz jak niebedziesz dbal o wymiane oleju i bedziesz go przeciagal do czerwonych pol na obotosciomierzu to mozesz sie powitac z wysokimi kosztami wytartych walkow .... przy zakupie swojego mialem problem z hamulcami ale to tylko dlatego ze turasy wlaly tam ropy
a co do spalania to w cyklu mieszanym pali mi 8,5 litra i niemam za lekkiej nogi na trasie prawie 7 jestem zadowolony przy kupnie myslalem ze bedzie palil duzo wiecej
a z jaka skrzynia jest ten samochod ?
dawid7721
Audi
A6
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 172
2009-04-04, 17:18 Audi A6 2,5TDI 1999r
A co ma tu maja wspólnego obroty do wałków rozrządu? Ridee nie licz na to że te auto ma tyle przejechane kilometrów licz się że ma około 300tyś a nawet może 400tys a co się z tym wiąże cały rozrząd jest do wymiany łącznie z wałkami koszt regeneracja wałków 1500zł rolki, paski 1200zł dźwigienki,popychacze,pestki tez około 1200zł plus robocizna. Ta konstrukcja silników 2,5 v6 tdi inżynierom audi się nie udała. Sam mam takie auto z tym silnikiem i musiałem to wszystko zrobic byłem załamany powiedziałem sobie nigdy więcej audi ale jak już zrobiłem to maszyna gwizda i nie chce już innego auta
giersiak Ogólnie to dizla się nie żyłuje bo tego nie lubią po drugie to przychodzi czas i wałki są do wymiany lub regeneracj i nie wprowadzaj w błąd przeglądnij forum i poczytaj.Chłopaki tam szczegółowo opisali co i dlaczego
Giersiak
Audi
A6
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 70
Miasto: 3miasto
2009-04-04, 21:08 Audi A6 2,5TDI 1999r
heh dobrze prze pana mam od lipca i niemarudze chlopcze wszystko trybi jak ta lala znam kolesia z serwisu audi niepilujesz tego silnika jezdzisz niewprowadzam w blad tylko stwierdzam fakty kupilem z przekrecanym licznikiem ma ponad 300 tysi i smiga wiec poprostu kolego chu..wo trafiles no ale slyszalem ze sa ludzie tacy co kupili i na dzien dobry przeplywomiesz i turbine wymieniali ja twierdze ze dobrze tragilem auto jak dla mnie jest mega czesci srednio cenowo wiec idzie przezyc pozanym za ten "luksus" niejest drogo
dawid7721
Audi
A6
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 172
2009-04-05, 07:11 Audi A6 2,5TDI 1999r
Zobaczymy jak zrobisz z 200 tyś żaden olej ci nie pomoże A co do ogółu to o każdy silnik trzeba dbac bez względu na markę auta nie wystarczy tylko dolac oleju
Giersiak
Audi
A6
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 70
Miasto: 3miasto
2009-04-05, 07:57 Audi A6 2,5TDI 1999r
pelne dbanie wychodzi niedbasz niejezdzisz ale znam ludzi co dieslem jezdza jak benzynowa rajdowka oto kolego mi chodzi to moj 2 diesel i wole wolniej rozgrzewac niz zeby pozniej mi klekotalo wszystko heh