Witam!
POsiadam audi a8 3.3 tdi i mam pytanie,jest w nim zamontowane webasto ale nie ma programowania w komputerze na jakiej zasadzie ono sie zalacza prosze o odpowiedz dzieki i pozdrawiam
W niektorych samochodach, np w BMW z Common Railem, Webasto zalacza sie, zeby dogrzac silnik i nie ma (fabrycznej) mozliwosc sterowania jego praca przez uzytkownika.
Martinez981
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 1
2009-02-22, 21:25 audi a8 3,3
Witam, mam takie samo auto i tez zamontowane w nim Webasto ale niemam pojecia na jakiej zasadzie ono działa . Od czasu do czasu jak zatrzymam sie po dłuzszej jezdzie i zgasze silnik to słysze ze jeszcze pracuje, tylko jaki ma w tym cel skoro silnik po trasie jest chyba wystarczająco ciepły A moze jest jakis pilot do sterowania??? prosze o dopowiedz jak ktos wie:D
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
kazde auto z webastem ma panel do nastawu czasu włączenia sie webasta.... jak i VW tak i BMW i Audi fiat itd. webasto nie pracuje na ciepłym silniku.... bo po co!!??!! webasto ma za zadanie nagrzanie silnika a dokładnie to zagrzanie wnetrza pojazdu w trakcie mrozu a przy okazji silnika dla lepszego odpalenia a poniewaz ogrzewanie idzie z płynu chłodniczego a webasto jest podłączone pod obieg wodny silnika wiec go tez obligatoryjnie nagrzewa.... proste!!ja tak mam w swojej 7mie ze jak jest temperatura w plusie to webasto na grzanie nie odpali(pisze ze na grzanie bo mam nastawy na grzanie i na zimne... nie bardzo wiem po co to na zimne ale jak jest to O`K)moje odpala dopiero jak jest temperatura 0 albo w minusie..... ale musze ustawic temp.na panelu ster.na grzanie(na czerwone)i ustawic np.wentylator na pierwszy bieg i ustawic webasto np.na 7:00 i wyłaczyc go rano dopiero jak wsiade do auta albo ustawic mu czas na wyłączenie np.na 8:30.... informacje zbiera z termometru zewnetrznego ,wewnetrznego i zegarka w samochodzie!!webasto spala około 1.5litra na godzine pracy i paliwo pobiera bezposrednio ze zbiornika paliwa..... i w takim systemie sa zastosowane dwa akumulatory w pojezdzie..... a dlaczego to wydaje mi sie ze jest to logiczne... oczywiscie akumulator z webasta jest doładowywany z alternatora w samochodzie tak samo jak akumulator główny..... jak jeszcze jakies pytania to piszcie
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
kazde auto z webastem ma panel do nastawu czasu włączenia sie webasta.... jak i VW tak i BMW i Audi fiat itd. webasto nie pracuje na ciepłym silniku.... bo po co!!??!! webasto ma za zadanie nagrzanie silnika a dokładnie to zagrzanie wnetrza pojazdu w trakcie mrozu a przy okazji silnika dla lepszego odpalenia a poniewaz ogrzewanie idzie z płynu chłodniczego a webasto jest podłączone pod obieg wodny silnika wiec go tez obligatoryjnie nagrzewa.... proste!!ja tak mam w swojej 7mie ze jak jest temperatura w plusie to webasto na grzanie nie odpali(pisze ze na grzanie bo mam nastawy na grzanie i na zimne... nie bardzo wiem po co to na zimne ale jak jest to O`K)moje odpala dopiero jak jest temperatura 0 albo w minusie..... ale musze ustawic temp.na panelu ster.na grzanie(na czerwone)i ustawic np.wentylator na pierwszy bieg i ustawic webasto np.na 7:00 i wyłaczyc go rano dopiero jak wsiade do auta albo ustawic mu czas na wyłączenie np.na 8:30.... informacje zbiera z termometru zewnetrznego ,wewnetrznego i zegarka w samochodzie!!webasto spala około 1.5litra na godzine pracy i paliwo pobiera bezposrednio ze zbiornika paliwa..... i w takim systemie sa zastosowane dwa akumulatory w pojezdzie..... a dlaczego to wydaje mi sie ze jest to logiczne... oczywiscie akumulator z webasta jest doładowywany z alternatora w samochodzie tak samo jak akumulator główny..... jak jeszcze jakies pytania to piszcie