podczas jazdy zarzuca lekko tylem na koleinach. bylem na diagnostyce i wszystko jest ok. amorki przednie załozylem nowe, tylne maja jeszcze PO 75%, gumy i tuleje bez luzow. Zbieznosc przodu ustawiona. nie wiem co sie dzieje Czy tyl tez trzeba na zbieznosc postawic? czy wogole sie da ustawic tyl? Poinformowano mnie ze wina opon bo szerokie, otoz zimowe maja 185x65, zalozylem juz letnie na alu 195x65, wiec szerokosc jest idealna. prosze o porady. z gory dziekuje...
Z tymi oponami to i ja się zgadzam są dosyć szerokie i ma prawo zarzucać. Moim zdaniem to najprawdopodobniej będzie wina opon.
damianex200
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 15
2011-03-19, 11:36 bmw e36 316i prosze o porady
co do opon to przeciez 205" max mozna do takiej beemki zalozyc taka szerokosc zaleca producent po wyzej 205 nie da sie jechac, zakladalem 225 na alu to byla masakra, jak czolgiem sie jechalo. co do tego zarzucania to mam zimowe 185, na sniegu tak sie nie czulo rzucania bo byl slizg a jak asfalt zlapaly to tylko szarpnelo lekko tak jakby kola szly rakiem,ukosem. inni mowia ze to bmw, to rzuca. lekki tyl do tego tylny naped. maluchy tez tyl naped, bandziory,poldki, merole. wydaje mi sie ze zbieznosc jest zla tylnej osi. co o tym myslicie? da sie ustawic zbieznosc tylu?
ddst
Skoda
Octavia wersja czołgowa :P
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 76
Miasto: Kraków
2011-03-19, 12:04 bmw e36 316i prosze o porady
rozmiar 195x65 to chyba najczęściej montowany rozmiar w segmencie D. Zarzucanie ze względu na rozmiar opony byłby odczuwalny w przypadku opony o niższym profilu np 45 gdzie przestrzeń między felgą a oponą jest dość mała przez co nie ma dużej możliwości odkształcenia sprężystego jak i też w przypadku opony o znacznej szerokości która staje się pewnego rodzaju dźwignią wywołującą moment gnący, z racji tego że wał nie chce się odkształcić w takim stopniu żeby zrównoważyć ten moment wypadkowa działająca na samochód powoduje jego przesunięcie (przynajmniej tak mi wychodzi z szybkiej analizy). Według mnie w Twoim przypadku rozstaw kół ni jak się ma do rozstawu ciężarówki która przyczyniła się do stworzenia koleiny dodając do tego tylny napęd (możliwy uślizg kół) i zmianę powierzchni styku opony z asfaltem oraz to że na naszych drogach nie jest możliwym utrzymanie prostoliniowego toru ruchu , raz ześlizguje się jedna strona a raz druga przez co zrzuca tył raz na lewo raz na prawo. Jeśli chcesz mogę Ci rozrysować z kinematycznego punktu.
damianex200
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 15
2011-03-19, 12:23 bmw e36 316i prosze o porady
wlasnie ze szerokosc opon jest odpowiednia, mniejsze opory stawia taka opona a z tym sie wiaze mniejsze spalanie. zakladalem 225x55 fakt ogromne opory stawialy ale trzymal sie drogi ale na koleinach nie dalo sie kierownicy utrzymac. dowiedzialem sie ze da sie zbieznosc ustawic tylnej osi, na wahaczach glówne sruby sa w krztałcie jaja tzw mimosród, w trakcie jej obracania ustawia sie kolo, jeszcze nie wiem co z katem pochylenia czy da sie to ustawic. bylem na zbieznosci zrobil mi tylko przod o tyle nic nie powiedzial, czy musze na nowo ustawiac przod zeby tyl ustawic? czytalem gdzies na forum ze powinno sie ustawiac obie osie odrazu bo inaczej auto nie bedzie sladowac. DDTS pokaz mi jak to wyglada z Twojego punktu widzenia. Z gory dzieki, pozdrawiam...
damianex200
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 15
2011-03-19, 12:32 bmw e36 316i prosze o porady
... dodam ze zarzucanie występuje przy 60-90km/h. przod trzyma sie dobrze. moim zdaniem nie powinno tak rzucac. fakt na duzych koleinach kazde auto rzuci ale na lekkich wybojach? wybuj jest przekazywany na amortyzator i nie powinno rzucic na malym wyboju ktory jest ledwo odczuwalny
Fakt faktem koleiny też swoje robią. krzywa felga też raczej odpada. zbierzność to się na bank ustawia w tym samochodzie możliwe też że są uszkodzone tuleje.
ddst
Skoda
Octavia wersja czołgowa :P
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 76
Miasto: Kraków
2011-03-19, 17:28 bmw e36 316i prosze o porady
a więc tak, zbieżność tyłu da się ustawić, i raczej nie trzeba ustawiać go jednocześnie z przednią osią, np w rajdach są różne rodzaje ustawień w przypadku szutrów ustawia się przednią i tylną oś rozbieżnie gdyż samochód gładko wtedy przechodzi z jednego poślizgu w drugi, na asfalt ustawia się przednią oś zbieżnie a tylną na zero. także z tego co napisałeś można wnioskować że tylna oś przestawiła się rozbieżnie czyli koła mają odchylenia ujemne. co by miało ręce i nogi bo jeśli najedziesz jednym kołem na wybój wypadkowa działająca na drugie może ściągnąć auto. dodatkowo jakieś tuleje metalowo-gumowe mogły się wyrobić potęgując efekt ale ja bym jednak zaczął od sprawdzenia zbieżności
damianex200
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 15
2011-03-19, 20:12 bmw e36 316i prosze o porady
co do felg to raczej sa proste, na rownej nawierzchni autko jedzie idealnie jakby sie plynelo po wodzie na cichym morzu... a na koleinach to juz porazka, rzuca. mozliwe ze tyl moze miec zbieznosc do kitu. tuleje i te inne gumy sa wporzadku, koles na szarpakach po 10 min kazde kolo sprawdzal i nic nie wykazalo luzow. Dzieki DDST sporo mi Twoj opis pomogl dlatego tez wlasnie zaczne od zbieznosci bo moze jest zla a to nie jest nowe auto juz pora zeby cos bylo nie tak... (odezwe sie jesli zbieznosc pomoze usunac ta wade) z gory dziekuje! pozdrawiam...
damianex200
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 15
2011-03-19, 20:18 bmw e36 316i prosze o porady
dodam ze nawet na zaszronionej nawierzchni oduczucie podczas jazdy bylo takie jakby auto mialo postawic w poprzek, falowal lekko tyl przy 60km/h, zaznacze ze bez gwaltownych przyspieszenien tak sie dzialo bo wiem czym grozi na lodzie gwaltowne przyspieszenie tylno-napedowcem, a jak zlapal suchy asfalt to lekko szarpnelo w bok
damianex200
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 15
2011-03-21, 18:06 bmw e36 316i prosze o porady
witam. nici ze zbieznosci.... tuleje maja luz i nic to nie da tak powiedzieli. zwykla lyzka zbadal. koszt tuleji plywajacej to od 100-120zl sztuka. tuleja belkowa 40-70zl sztuka a mi potrzeba dwie plywajace i dwie belkowe. plus robocizna plus zbieznosc... B M W- BEDZIESZ MIAL WYDATKI. KTOS MIAL RACJE!!! VW TANSZY W UTRZYMANIU CHOLERA!! mieliscie racje ze sa luzy. ale powiedzieli zebym tlukl az sie rozpadna calkiem tuleje bo nie ma po co zmieniac skoro nic takiego sie nie dzieje a znalazlem tansze tuleje o polowe prawie Plywajace od 40 do 70 zl.
BMW to zawsze produkowało samochody dal osób z grubym portfelem aczkolwiek czy Vw jest tańszyw utzrymaniu to bym polemizował.
lukas86bb
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 342
Miasto: Bielsko-Biała
2011-03-21, 22:12 bmw e36 316i prosze o porady
Panowie a znacie taki skrót BMW: Bogaty Może Wszystko. Jeżeli ktoś kupuje bmw i chce liczyć dutki niczym ciułacz, to lepiej niech da sobie spokój z Bmw i kupi Golfa 2 lub Cc 700. Pozdrawiam prawdziwych fanów marki.
damianex200
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 15
2011-03-22, 08:40 bmw e36 316i prosze o porady
fakt faktem... smigalem nie dawno mazda 323f ta z żabimi oczami-otwierane, szla jak brzytwa... 90 KM przy lekkiej budzie dawalo nie zla frajde z jazdy... czasami beemki sie chowaly przy niej.... mala , zwinna i przyspieszenie na 5+
damianex200
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 15
2011-03-22, 08:45 bmw e36 316i prosze o porady
... sa tansze tuleje na ALL ale czy jest sens szajs zakladac na nasze drogi? raczej nie... pol roku i po tulejce... wszystko szajs...