Wszystko wskazuje na to, że Honda w tajemnicy przygotowuje jeszcze bardziej dziki wariant modelu Type-R. Dziennikarze brytyjskiego Autoexpress jako pierwsi mieli okazję uczestniczyć w pierwszych testach drogowych nowej Hondy w Anglii.
Samochód przygotowano we współpracy z firmą JAS Motorsport, która uczestniczyła w testach homologacyjnych FIA wyścigowego Civica Type-R grupy N i A, prezentowanego przez Hondę w Genewie. Być może brytyjski oddział Hondy zdecyduje się na wyprodukowanie wymaganych 200 egzemplarzy wersji drogowej.
Wariant R-R bazuje na seryjnym modelu, jednak poczyniono znaczące zmiany w oprogramowaniu silnika i zawieszeniu. Usunięto wszystkie zbędne elementy zwiększające masę. Zniknęło stereo, klimatyzacja, maty wygłuszające i tylna kanapa. Zrezygnowano nawet z lekkich foteli przednich zastępując je wyścigowymi kubłami. Z dwulitrowego silnika wyciśnięto aż 260 KM, nie posiłkując się żadnym turbodoładowaniem. Teraz system i-VTEC wkracza do akcji przy 5100 obr/min. (w seryjnym Type-R przy 5400 obr/min.).
Układ kierowniczy stał się bardziej bezpośredni, co wpływa na lepsze zachowanie się Civica w zakrętach. Manualną skrzynię 6-biegową zastąpiono przekładnią sekwencyjną. Skróciło to zmianę kolejnych przełożeń o 80 milisekund. Według dziennikarzy Autoexpress, trakcja Civica Type R-R jest wprost nieprawdopodobna.
Opis: |
Honda Civic Type R-R |
Rozmiar: |
63.08 KB |
Odsłon: |
2922 raz(y) |

|
Opis: |
Honda Civic Type R-R |
Rozmiar: |
57.19 KB |
Odsłon: |
2673 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
205.21 KB |
Odsłon: |
3295 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
141.77 KB |
Odsłon: |
6371 raz(y) |

|