Forum samochodowe » Audi forum » Nierówna praca silnika
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Nierówna praca silnika

Autor Wiadomość
yaro78 AUDI
A4

Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 23

Post2009-03-10, 21:00      Nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem
Witam od jakiegoś czasu w moim A4 1,6 ADP 95rok zimny silnik nie pracuje stabilnie lecz obroty oscylują i podczas przyspieszenia nie wkręca sie w obroty płynnie sprawia wrażenie jakby pracował na 3 cylindrach zaś na ciepłym silniku jest lepiej.Nie odczuwam żadnych problemów kiedy jeżdżę na gazie Proszę o radę co to może być Question
 
Reklamy
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-12, 20:06      Nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem
Przewaznie jest to problem wtryskiwaczy.Gdy jezdzisz na gazie a benzyny uzywasz tylko do odpalania to z czasem sie zalepiaja nagarem,mozna kupic preparat do czyszczenia ukladow paliwowych dolewa sie go do zbiornika paliwa.Dobrze tez jak sie pojezdzi troche na benzynie- na trasie.Przyczyn jest jeszcze wiele ale ta jest najbardziej popularna
 
yaro78 AUDI
A4

Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 23

Post2009-03-12, 22:01      Nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem
Próbowałem już z preparatem i nic się nie zmienia.Od miesiąca jeżdżę na benzynie i nie ma poprawy.
 
yaro78 AUDI
A4

Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 23

Post2009-03-12, 22:09      Nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem
zauważyłem że po rozłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu problem chwilowo znika,po podłączeniu do komp.nie wyświetla żadnych błędów,elektryk sugeruje że to może być emulacja gazu
 
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-12, 23:24      Nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem
Zgadza sie jesli masz załozony emulator to najlepiej by było na próbe ominac go.Oryginalne kostki w tej chwili masz podpiete pod emulator a z niego wychodza kostki na wtryski.Oryginalne trzeba wpiac spowrotem we wtryski tylko nie przezucaj na gaz bo bedzie palił benzyne i gaz na raz.Jesli to sie sprawdzi bedziesz potrzebował wymiany emulatora albo...Tylko tak własciwie tego nie powinno sie stosowac mozna zamiast emulatora załozyc zwykły przekaznik który podczas przełaczania na gaz bedzie odłaczał wtryski.
 
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-12, 23:43      Nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem
a i jeszcze jedno mozna by było te wtryski wyciagnac i sprawdzic jak pyla czy czasem nie sa przytkane.To raczej bym proponował na pierwszym miejscu.Jesli komp nic nie pokazuje musi to byc usterka mechaniczna ale dziwne ze po rozłaczeniu akumul. przez chwile jest dobrze jedno wyklucza drugie.Ale spróbuj Smile
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-18, 11:36      Nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem
bo po rozłączeniu baterii i podłączeniu do ponownego odpalenia silnik bedzie w poczatkowej fazie po rozruchu pracowac na wartosciach przyjetych z komputera.... dopiero po przejechaniu sie czy po jakiejs chwili silnik pracuje na wartosciach podawanych z czujników: temp.wody,powietrza,przepływki.temp.spalin,sondy,czujnika obciazenia itd itd..... czyli jezeli jest taka sytuacja jak u ciebie a bledu brak to cos robi "zakłócenia" do momentu gdy zaczyna "pracowac"czyli jak zaczyna podawac jakies "informacje do kompa" a nie masz przypadkiem problemów z odpalaniem?? jak tak to spróbuj wymienic czujnik temp.cieczy jest on 4ro pinowy (koloru nie pamietam)i on odpowiada za dawke rozruchowa paliwa i za to jak auto sie zacowuje na zimno i jak zapala itd!!silnik na zimno potrzebuje wiecej paliwa a jezeli ten czujnik jest "zawieszony"na temp.np.65* to on do komputera posyła syg.ze silnik ma temperature 65* a nie np.10* czy 5* a komp.tego juz nie wie ze motor jest zimny bo czujnik podaje fałszywe informacje.... a w takim przypadku błąd nie wyskoczy poniewaz czujnik teoretycznie jest sprawny(wg.komputera)bo przeciez temperature podaje ale ze błedna to jego to nie obchodzi!!dosc czesto sie tak dzieje z tymi 4ero pinowymi czujnikami tenp.ze sie "zawieszaja" auto nie jedzie itd a na gaz tez nie przeskoczy bo temp.gdzie przeskakuje na gaz jest np.ustawiona np.na 50*i jak czujnik jest zawieszony po nizej tej wartosci to nie przełaczy go na gaz bo nie dostanie informacji ze temp.wymagana do magicznego PSTRYK i za darmo nie jest osiagnieta!!proste!!czujnik taki kosztuje chyba w okolicach 50zł.i wymiana trwa około 5 moze 10 min.i nie trzeba zadnego klucza bo jest to zamocowane na takiej wsuwce z oringiem!!płynu tez spuszczać nie musisz!!tylko najlepiej zrób to na zimnym silniku i nie odkrecaj korka od zbiorniczka bo jak to zrobisz i wyciagniesz czujnik to cały płyn ci wyleci i sie zapowietrzy... a jak na zakreconym korku wyciagniesz czujnik to kapna ci moze 3kropelki i po wszystkim!!
 
yaro78 AUDI
A4

Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 23

Post2009-03-21, 21:07      Nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem
Zauważyłem że po podłączeniu org.wsuwek do wtryskiwaczy silnik również miał niestabilną pracę oscylował od poniżej 800 do 1500 obr/min zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem temp.cieczy nie jestem pewien czy to ten przy króćcu z lewej strony z tyłu silnika?
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-21, 23:17      Nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem
to pisałem ci to w moim wczesniejszym "wywodzie"na temat czujnika temperatury!!jest on własnie jakos z tyłu silnika!4ero pinowy!!
 
Forum samochodowe » Audi forum » Nierówna praca silnika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: