witam. mam a6 z 99r 2.5 TDI( tiptronik) i od pewnego czasu zauwazylem ze auto jest jakies slabe .
a zatem jak wcisne pedal gazu do oporu silnik wchodzi na 4000 obrotow a auto sie nie zbiera . zauwazylem tez ze kopci na wolnych obrotach no i zuzycie paliwa jest duze. Prosze o jakies porady czy wystarczy podjechac na VAG ?
Reklamy
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-04-30, 19:29 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
Jesli silnik sie wkreca na 4k obrotów a samochód nie reaguje na to albo robi to o wiele wolniej to ja stawiam na skrzynie.
A ma jeszcze jakies objawy?Np.szarpanie na skretach lub na progach zwalniajacych?
Swieca Ci sie jakies kontrolki sygnalizyjace ze cos jest nie tak "check" lub cos innego?
grzesiek2226
AUDI
A6
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 33
Miasto: Gliwice
2009-05-01, 08:30 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
Wlasnie skrzynia przezuca biegi lagodnie niema zadnych szarpniec . moze wymiana oleju cos pomoze ? jezdze tym autem rok i zrobilem 32tys i nie wymienialem jeszcze oleju w skrzyni.
mirol
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 26
2009-05-02, 12:07 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
a moze warto sprawdzic czy katalizator niejest zapchany? ja mialem podobna sytuacje w swim A6 1.9 tdi silnik wchodzil na 2200 obr a potem slabl i nie rwa dalej , zbieral sie bardzo powoli, z poczatku myslalem ze to ktorys z przeplywomierzy ale mam wszystkie wymienione, mechanik dal mi srodek ktory wlewa sie do zbiornika paliwa zeby wyczyscic katalizator i pomoglo. popytaj jeszcze mechanikow. powodzenia
grzesiek2226
AUDI
A6
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 33
Miasto: Gliwice
2009-05-11, 14:51 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
bylem na vag-u i pokazalo takie bledy w silniku:
18259- Magistrala CAN ABS - sygnal nie prawidlowy brak osprzetu/ nie zwiazany ze sprzetem - blad sporadyczny
523- czujnik temp. powietrza zasysanego-G 42 przerwa lub zwarcie do plusa- blad sporadyczny
553- przeplywomierz masowy powietrza G70 przerwa lub zwarcie do masy -blad sporadyczny
575- cisnienie powietrza w przewodzie dolotowym nie osiagnela wartosc kontrolna
I jeden blad w skrzyni:
18265- sygnal obciarzenia
moze ktos pomorze o co chodzi i co trzeba wymienic?
z gory dziekuje
maxbmx
Audi
a4
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 1
Miasto: Bielsko-Biała
2009-05-13, 19:41 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
przepływomierz brudny - podobno to standard w 2.5tdi
pokaz te kody jakiemus mechanikowi ktory zna Audi, pomoze Ci bez problemu
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
w pierwszej kolejnosci powinienes po skasowaniu błedów przejechac na próbę i pogonic auto w pełnym zakresie obrotów... i po paru kilometrach podjechac raz jeszcze na kompa i zczytac błędy i jak by sie któryś powtarzał to wymienic dany element skasowac błęda i powinno byc po temacie.... tak jak pisze: błąd sporadayczny.... czyli jego czasem łapie a czasem jest ok.... czyli czasem cos wykracza za wartosci przyjete a czasem pracuje w wartosciach ale nie koniecznie tak jak ma pracowac.....
grzesiek2226
AUDI
A6
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 33
Miasto: Gliwice
2009-05-14, 18:35 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
tak zrobie. poszedl mi sterownik ABS dalem do naprawy , jak zamontuje to podlacze sie pod VAG i zobacze co pokaze. zaobserwowalem tez jak dam na bieg D lub R bardzo kopci na czarno a jak dam na N lub P to przestaje czy to moze wina wtryskow ? czy zle cos zle ustawione np dawka paliwa?
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-05-14, 18:37 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
Wymien przepływke
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
spotkałem sie z czyms takim kiedys w (niestety nissanie).... gosc przyjechał bo auto moc straciło.... komp czysty.... i co.... jak sie okazało były zarówki od stopu obie spalone i miał to jakos tam fabrycznie zrobione ze jak sie spala obie to wchodziło w tryb pracy awaryjnej... po załozeniu nowych zarówek auto zaczeło chodzic.... debilizm!!ale to tylko w nissanie takie nowinki.... niby co ma jedno z drugim a w tym aucie miało i to DUZO!! nie pamietam modelu..... wiec moze w tym przypadku jest cos z pozycjonerem od skrzyni albo moze z czujnikiem obciazenia i jak mu biega zapniesz to zaczyna dawke wzwiekszac drastycznie i nie przepala i dymi.... moze jest uszkodzony czujnik na pedale stopu.... albo jakies hujowe odczyty z potencjometru gazu.... dziwne macie panocki te auta....
Karolex
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 13
2009-05-15, 13:32 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
Ja bym się raczej przyjrzał temu doładowaniu,miałem podobne sytuacje tylko w A6 4F2 2.0 tdi u mnie padła przepustnica,reguluje ona dopływ spalin i powietrza do silnika jedna z klapek nie działała,przez co samochód był strasznym mułem i kopcił na czarno. Kolejny przypdek w takim samym modelu to rozszczelnienie intercoolera.
grzesiek2226
AUDI
A6
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 33
Miasto: Gliwice
2009-05-15, 16:38 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
Co do doladowania to jak scisne waz ktory idzie do kolektorow sacych i przygazuje na ok 4 tys obrotow to lekko twardnieje w sumie jest miekki a kiedys to malo co go nierozerwalo ,i jak wchodzi na obroty ok 3500 cos pyknie jagby elektrozawor.gdzie moge znalesc ta przepustnice to bym sprawdzil czy reaguje
Karolex
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 13
2009-05-19, 15:22 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
Kolego u mnie ta przepustnica jest przy kolektorze ssącym możliwe że też masz zawór n75 wadliwy i nie reguluje turbiny. Jeśli bedziesz mieć jakieś pytania pisz na gg 4867755 lub maila dziadzio3@wp.pl
wyczyn
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 69
2009-05-19, 20:48 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
Mam ten sam problem tyle ,ze nie w automacie. Też brakuje mocy i nie moge dojść o co chodzi Daj cynk jak coś będziesz wiedział.
grzesiek2226
AUDI
A6
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 33
Miasto: Gliwice
2009-05-26, 06:11 problem z mocą 2,5 TDI (150KM )
podpowie ktos gdzie znajduje sie czujnik temp. powietrza zasysanego-G 42?z gory dziekuje i pozdrawiam