Witam wszystkich,mam problem z silnikiem 2.5 tdi 150 KM mianowicie po wymianie rozrządu silnik nierówno pracuje oraz słychać stuki w silniku szczególnie na zimnym silniku,moc jest bez zarzutu.Sprawdziłem jeszcze raz rozrząd i ustawienie jest ok.
Prosze o jakies wskazówki.
Reklamy
samsung
audi
a6
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 181
2008-06-03, 19:59 Problemy z A6 2.5 TDI
a może kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa ?jak jest zły to rechoczą wtryski,są trzy śrubki na imbus 6,luzujesz i przestawiasz kąt w lewo lub w prawo ,ale dobrze zeby zrobiłto mechanik ktory wie w którą stronę przestawic,chyba nic innego nie bedzie jeśli sprawdzałeś i reszta na 100% pasuje
RUZIA
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 5
2008-06-03, 20:08 Problemy z A6 2.5 TDI
Parametry silnika są ok. były sprawdzane na V.A.S ,pompa nie była przestawiana była blokada na kole.Może to popychacze hydrauliczne lub wałki?????Dodam jeszcze że kopci mocno.
Ostatnio zmieniony przez RUZIA dnia 2008-06-03, 20:15, w całości zmieniany 1 raz
samsung
audi
a6
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 181
2008-06-03, 20:15 Problemy z A6 2.5 TDI
mogą byc popychacze,wałek nawet jak jest lekko wytarty to by tak nie klekotał prędzej popychacze i dzwigienki,ale jak chcesz sie bawic to rozbierz,zobacz czy nie pospadały,jak popychacz sie wyrobi to dzwigienki spadną,wtedy czeka cię wymiana albo te wyrobione albo wszystkie a jest 24 to już fajny koszt(popychacz ok.37zł..dzwigienka ok.33zł...pestka ok.11zł ceny w serwisie bo chyba nie warto kupywac używek)
RUZIA
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 5
2008-06-03, 20:19 Problemy z A6 2.5 TDI
Dodam tylko że przed wymiana rozrządu wszystko było ok.
Troche kreciłem silnikiem po wymianie rozrządu ,poniewaz zapowietrzyl sie układ paliwowy.Jak juz odpalił to zaczęły sie te objawy.
samsung
audi
a6
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 181
2008-06-03, 20:27 Problemy z A6 2.5 TDI
napisałeś że kopci mocno po wymianie,wydaje sie jakby to był jednak kąt wtrysku,bo tam nie trzeba wiele ,jak pasek przestawisz o 1 ząb to nie odpali a tam dosłownie troche regulacji,jeżeli przed wymianą nie kopcił a dzwigienki nie pospadały to co może byc innego,może przy rozbieraniu przodu zostało cos zrobione nie tak,zle podłączone ,jak dojdziesz co to jest to napisz bo sam jestem ciekawy
RUZIA
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 5
2008-06-03, 20:44 Problemy z A6 2.5 TDI
ale czy przy przestawionej pompie będzie stukał i nie palił na wszystkie cylindry???
samsung
audi
a6
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 181
2008-06-03, 20:54 Problemy z A6 2.5 TDI
ciekawe bo jak za mocno przestawisz to kopci i łapie ale nie odpali,a w drugą stronę jak przestawisz to odpali ale rechoczą wtryski i podczas jazdy czuc że nie idzie tak jak trzeba,także jak to nie to to przyczyna musi tkwic w czyms innym a czemu sie zapowietrzył przy wymianie rozrządu?
RUZIA
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 5
2008-06-03, 20:57 Problemy z A6 2.5 TDI
wyciagałem filtr paliwa oraz odkręcałem przewody paliwowe od trzech cylidrów poniewaz wymieniałem świece zarowe i był problem z odkręceniem.
samsung
audi
a6
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 181
2008-06-03, 21:00 Problemy z A6 2.5 TDI
ale wałków nie ruszałes i pokrywy no to nic tam nie mogłsie stac to nie wiem co ci poradzic,albo rozrząd zle wymieniony albo spróbowac kat wtrysku ustawic
buczacznik
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 1
2009-06-21, 18:31 Problemy z A6 2.5 TDI
Witam !!!
Panowie czy mogl by mi ktos podpowiedzic w jaki sposob w Audi A6 silnik V6 2.5 TDI 150 KM 99 r. przestawia sie kat wtrysku i jaka powinna byc jego wartosc ???
dawid7721
Audi
A6
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 172
2009-06-23, 13:03 Problemy z A6 2.5 TDI
A układ paliwa jak zapowietrzyłeś to trzeba go odpowietrzyć bo pompę vp44 szlak trafi i też mogą być tego objawy że kopci i jeszcze jedno wtryski też odpowietrzyć prawdopodobnie dlatego stuka ale to na końcu sam zresztą tego nie zrobisz trzeba mieć sprzęt do odpowietrzania układu paliwa chyba że posiadasz taki. Odpowietrz układ to prawdopodobnie jest przyczyną! Wszystko co ssie ocali pompę vp44
FISHER331
audi
a6 c5 avant quattro
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 87
Miasto: wiedeń
2009-07-06, 21:19 Problemy z A6 2.5 TDI
RUZIA napisał:
wyciagałem filtr paliwa oraz odkręcałem przewody paliwowe od trzech cylidrów poniewaz wymieniałem świece zarowe i był problem z odkręceniem.
Ja wymieniałem świece ale nie musiałem odkręcać przewodów,przecież tam jest dobry dostęp