AUDI A4 1,9TDI 110KM 97r, mam taki problem ze auto nagle straciło moc po zgaszeniu i po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy, sytuacja powtórzyła sie z dwa razy. Proszę o wszelką pomoc, porady co to moze byc za przyczyna?? Czy to moze byc wina turbosprężarki?? pozdr.....
Reklamy
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2008-10-21, 10:00 SPADEK MOCY 1,9TDI A4
turbina przechodzi w stan awaryjny, jedz na VAG i diagnoznuj dlaczego, raczej to nie turbina tylko jakis czujniczek, kabelek itp
W mercedesach CDI standardowym problemem jest nieszczelnosc przewodow powietrznych w okolicach intercoolera. Tu tez bym sie przyjrzal "rurom" w okolicach turbosprzezarki.
wlosiekpixelgood
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 1
2008-12-28, 14:25 SPADEK MOCY 1,9TDI A4
Mam taki sam problem z dokładnie takim samym silnikiem. Wymienili mi już czujnik ciśnienia, wyciągnęli turbine , wyczyścili zawór na turbinie, pozmieniali uszczelki i dalej to samo a nawet coraz gorzej.Czy możesz napisac jak uleczyłeś swój silnik. Z góry dziękuje
mirol
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 26
2009-01-01, 23:10 SPADEK MOCY 1,9TDI A4
sprawdz zawor podcisnieniowy turbiny tak zwany ''baczek'' ( N75 ) ja mialem taki problem wymienilem jakpierw przeplywomierz, wszystkie te czujniki od powietrza az wreszcie pojechalem na komputer i znalezli przyczyne, tak jak pisalem był to zawor podcisnieniowy turbiny. tylko uwazaj jak kupujesz nie oszczedzaj kup orginalne czesci. pozdro i powodzenia
BoxerKacper
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 28
2009-01-09, 10:15 Spadek mocy 1,9TDI A4
panowie pisałem juz tam wyzej koledze ja tez miałem ten problem odcina turbine trzeba wyłączyc silnik i ponownie uruchomic i chwilowo ok.Dodam ze turbine miałem regenerowaną pół roku wczesniej,trzeba wyciągnąc turbine całą rozkrecic i wyczyscic poniewaz zawieszają sie łopatki które otwierają sie przy nadmiarze cisnienia produkowanego przez turbine w tej chwili macie je zapieczone(napewno nie wszystkie) i nie otwierają sie więc czujniki wskazują nadmiar cisnienia i odłączają ją.Ja zorientowałem sie po gruszce na turbinie ona otwiera turbine ,treba chyba najlepiej palcami sprawdzic jak tak zrobiłem,spróbowac jak lekko chodzi ten pręt od spodu u mnie chodził ciezko a ma mniej wiecej posuwac sie do góry chyba około 2 cm(tego dokładnie nie wiem ile)mam znajomego mechanika co czesto własnie robi takie przydki.Ja tez nie wiedząc z początku wymieniłem połowe podzespołów w silniku takze jak chcecie mozecie spróbowac albo dalej wymieniac.Pozdrawiam
Czyli standardowo zapiekaja sie "kierownice" w turbinie ze zmienna geometria, najczesciej w wyniku ekonomicznej jazdy TDI.
BoxerKacper
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 28
2009-01-09, 16:00 Spadek mocy 1,9TDI A4
Powiem ci szczerze ze nie wiem ja napewno nie jezdze ekonomicznie,nie wiem moze dzisiejsze paliwa w kazdym razie ten mechanik do którego jezdze w ostatnim miesiącu robił juz 3 takie przypadki akurat w Audi a nawet na poniedziałek ma umówionego nissana z tym samym prolemem.
Z tego co czytalem na temat zacierajacych sie kierownic, problem wynika z jezdzenia autem w okreslonym zakresie obrotow - wtedy kierownice nie maja pelnego ruchu i sie blokuja.
BoxerKacper
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 28
2009-01-09, 17:05 Spadek mocy 1,9TDI A4
Byc może spowodowane to jest okresem zimowym w takich warunkach jak teraz nie da sie jedzic elastycznie na kazdym biegu wiec lekko juz zatartym kierownicą sprzyja to aby zablokowac sie całkowicie.A wracając do tematu szczelnosci przewodów powietrznych to mozna to łatwo sprawdzic zaciągając ręczny włączając pierwszy bieg i na lekkim sprzęgle dawac gazu tak do 2500 obrotów a druga osoba przy otwartej masce powinna usłyszec nieszczelnosc przewodów.