miałem jeden taki przypadek w 1.9.... ale to sie objawiło nagle... twarda praca wrecz stuk,brak dymienia,ciezko palił nawet na ciepło,szybko wchodził na temperature,i spadek mocy ale to masakryczny ze jeszcze troche to by sie go szybciej pchało niz jechało na silniku!!aha jak tam podróż?? spisała sie A6ka??!!
norek686
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 8
2009-04-10, 21:57 Wina odmy audi 1.9 tdi ?
nie panowie żadnego spadku mocy wszystko jest oki tak jak było ale poprostu zaczęła dymić na siwo i strasznie śmierdzą spaliny , jeśli chodzi o to czy coś robilem to zmieniałem rozrząd i wszystkie filtry oleje itd .
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
jak sie to dymienie pojawiło zaraz po wymianie rozrzadu to stawiam na przestawiona pompe wtryskowa!! nie odczujesz tego jakos specjalnie poniewaz komputer przestawia kat wtrysku tak aby silnik pracował jak najbardziej optymalnie wiec jak pompa bedzie przestawiona to i tak bedzie chodzic... moze troche głosniej moze troche bardziej miękko... zalezy w która strone jest przestawiona.... jak jest za pózna to bedzie miekko silnik pracowac i własnie bedzie dymic... albo masz jakas lipna rope!!w jakich okolicznosciach sie to dymienie pojawiło co było robione zaraz przed pojawieniem sie tego dymu??!!
chyba ze faktycznie moze nie dokrecili koła pasowego i scina powoli klina na wale i sie kat przestawia.... no pomoco twoja teoria moze byc trafna...
prosze nas zle nie zrozuniec ze odrazu pokazujemy czarne scenariusze ale próbujemy cos ustalic...
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-04-10, 22:51 Wina odmy audi 1.9 tdi ?
Audi spisało sie na szóstke raz tylko nie wykrył parkingu i to własnie na zjezdzie z promu ale miałem przełącznik wiec było OK.Jechalismy w sumie 35h z Plymouth do Lublina w tym tylko 3 h spania mojego i tylko ja kierowałem.Troche długo ale to przez korki w niemczech na 2/3 długosci niemiec były roboty drogowe.Jestem zje..any ale piwko trzeba sobie wypic własnie koncze 2 taterke:) (mam jeszcze 2)
Co do tego klina to ja miałem o wiele wiecej przypadków a co najwazniejsze to nawet w swoim vento 1.9td.(wałek rozrządu mi sie az urwał)Tak jak pisałem w innym forum 1.9td ma inny klin niz 1.9tdiAle to za duzo do pisania a dzisiaj mi sie nie che.
Co najwazniejsze Norek to sprawdz rozrzad
Wał w GMP,
pompa ma sie zgadzac czyli otwór z otworem(nie wiem czy ci to tak dokładnie opisywac kazdy mechanior wie o co chodzi)
wałek rozrzadu z tyłu ma wyciecie i to własnie wyciecie ma sie idealnie i równolegle pokrywac z płaszczyzną głowicy jesli chociaz troche sie nie bedzie zgadzało to znaczy ze masz zle ustawiony rozrzad albo klin na wale sie scina(zmeczenie materiału a nawet wystarczy odkrecenie kółka w celu wymiany uszczelniacza)
norek686
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 8
2009-04-10, 23:13 Wina odmy audi 1.9 tdi ?
sprawdzę to i napiszę czy to było dzięki panowie za podpowiedzi .