Witam kolegów ponownie niedawno mój staruszek zakupił Audi 100 c4 2.3 BG 134 km kombi i po prostu nic to jechać nie chce ja mam 100 c4 2.5 TDI 115 km sedan zrobiłem próbę u mnie było trzy osoby i pełen bak a 2.3 tylko kierowca i niewielka ilość paliwa a i tak nie miała szans bez różnicy benzyna czy gaz wymieniłem świece na NGK przeznaczone do gazu (dwie elektrody) i filtr powietrza zero jakiejkolwiek kompresji z pod korka oleju jedzie się jak starym 1.8 na gaźniku DOSŁOWNIE
Reklamy
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-05-22, 23:58 ZMULONA SETKA 2.3 BG
Sprawdz kompresje w silniku moze masz jakis zawór podpalony.A ta 100 ma wtrysk mechaniczny? jesli tak to mozliwe ze klapa sie zacina,sprawdz rozrzad i zapłon wrazie ustawiania trzeba go zblokowac (w 100 było to za pomoca przekaznika wkłada sie bezpiecznik w innych trzeba zdjac przewód z czujnika temperatury)ale lepiej zacznij od kompresji
Tomek2676
AUDI 100
C4 2,5TDI
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 24
Miasto: JAĆMIERZ
2009-05-23, 09:21 ZMULONA SETKA 2.3 BG
też myślałem o ciśnieniu a o którą klapę dokładnie chodzi i czy do jazdy na gazie też ona przeszkadza jeszcze jedno na rurze od przepływówki do kolektora ssącego jest wsadzony kołek i skręcony opaską a powinna być chyba luźna zaślepka i jeszcze jedno czy , pompa vacum ma tu coś do rzeczy i jak sprawdzić czy jest dobra
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-05-23, 13:55 ZMULONA SETKA 2.3 BG
Jesli masz wtrysk mechaniczny a tak mi sie wydaje to na filtrze powietrza masz umieszczony rozdzielacz w nim jest klapa działa jak przepływomierz ale pod wpływem strzałów od gazu potrafi sie skrzywic i sie bedzie zacinac,moze tez byc zle wyregulowana z tego co pamietam to przy pozycji zamknietej powinna miec 8 mm od strony srodkowej ale nie bede ci tego juz tłumaczył bo sam tego nie zrobisz tylko warsztat.miedzy rozdzielaczem,czyli tymi przewodami srebnymi a przewodem ssacym jest mału otworek do regulacji jesli tam masz wcisniety kołek to na bank cos jest nie tak.Albo zrub zdjecie i wrzuc na forum.Co do serva to owszem ma duzy wpływ bo wtedy ssie leve powietrze,albo cały czas albo tylko podczas hamowania,na prube mozesz go zaslepic i zobaczyc czy bedzie róznica.Wspomne jeszcze o gazie jesli masz zwykły reduktor to powinienes miec puszczony jeszcze jeden przewód podcisnieniowy od kolektora ssacego do reduktora na wyrównanie podcisnienia ,po to zeby membrany chodziły luzno.
Tomek2676
AUDI 100
C4 2,5TDI
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 24
Miasto: JAĆMIERZ
2009-05-23, 16:19 ZMULONA SETKA 2.3 BG
to jest ten korek jeszcze teraz nie trzyma wolnych obrotów na benzynie i znalazłem urwane przewody od regulatora ciśnienia wtrysku muszę znaleźć ich końce we wiązce a ten sznurek to chyba po to żeby się nie zgubił jak gazem kichnie . Po ściągnięciu węża od podciśnienia jedzie tak samo po niedzieli zmierzę ciśnienie na cylindrach morze jednak po paliło zawory a ten rozdzielacz to jest chyba zaraz niżej i jak auto samo zgaśnie to zaczyna szybko (stukać tykać) Sprawdziłem jeszcze numery silnika krokowego i podają że jest do 1.6 2.0 morze tu go boli
P1000710.JPG
Opis:
Rozmiar:
105.67 KB
Odsłon:
1178 raz(y)
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-05-23, 17:12 ZMULONA SETKA 2.3 BG
Stuka bo od spodu ma ogranicznik i dobija do niego,mozesz zdjac ten przewód co widac na zdjeciu i zobaczyc czy taklapa co jest w srodku chodzi bez problemów czy moze sie zacina a moze jest wygieta itd.
Jak bedziesz sprawdzał cisnienie to odłacz pompe paliwa
I przy okazji sprawdz zapłon
Tomek2676
AUDI 100
C4 2,5TDI
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 24
Miasto: JAĆMIERZ
2009-05-23, 20:16 ZMULONA SETKA 2.3 BG
ta okrągła klapa na wyjściu z filtra ma bardzo delikatny łuk ledwie widoczny prowadzi się równo nigdzie nie ociera założyłem ją odwrotnie to było tylko gorzej strasznie przebierał
rozebrałem parownik w środku jak nowy to już moja piąta setka i pierwszy taki bubel starą C DWÓJKĄ 2.0 D lepiej się jeżdziło
Tomek2676
AUDI 100
C4 2,5TDI
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 24
Miasto: JAĆMIERZ
2009-05-25, 19:14 ZMULONA SETKA 2.3 BG
Byłem u znajomego mechanika kazał mi sobie dać spokój z mierzeniem ciśnienia bo jak by poszły pierścienie lub zawory to odma by biła jak kompresor dostałem namiary na dobrego gazownika morze on coś poradzi
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-05-25, 20:35 ZMULONA SETKA 2.3 BG
Odma to ma duzo do pierscieni ale nie do wypalonych zaworów a moze jemu sie nie chciało sprawdzac a tak przy okazji to nie ciekawi cie jakie masz cisnienie w cylindrach?
Ja pier..ole gdzie wy jezdzicie do tych mechaników.
Jak muli go na benzynie to co ma gaz do tego sprawdz kompresje i mnie nie wkurzaj
Tomek2676
AUDI 100
C4 2,5TDI
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 24
Miasto: JAĆMIERZ
2009-05-26, 13:37 ZMULONA SETKA 2.3 BG
Ale jednak 30 zł i na gazie idzie teraz prawie jak na benzynie a z ciśnieniem pojadę gdzie indziej tak jak mówisz dla własnej ciekawości jeszcze mi gazownik powiedział za jak bym chciał wydusić troszkę więcej na gazie to pasowało by dać parownik do 200KM bo ten troszkę mały i więcej nie wydoli rewelacji przy tonie siedemset nie ma ale teraz chociaż chce jechać