Forum samochodowe » Citroen forum » Citroen C4 Picasso
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Citroen C4 Picasso

Autor Wiadomość
lewandek Mercedes-Benz
W126 420SE

Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 4212
Miasto: Gorzów Wlkp.

Post2007-01-05, 21:18      Citroen C4 Picasso Odpowiedz z cytatem
Po sukcesie wprowadzenia na rynek pierwszego visiovana Grand C4 Picasso (7-miejscowy) Citroen powiększa gamę oferowanych minivanów. W pierwszym kwartale roku zostanie wprowadzony na rynek drugi visiovan, C4 Picasso (5-miejscowy), wyróżniający się indywidualną sylwetką.

Nowy minivan już na pierwszy rzut oka odróżnia się swym dynamicznym i urzekającym stylem. Wyrazista sylwetka zapowiada przyjemną jazdę oraz wzorcową przestronność i pojemność bagażnika. Podwyższona pozycja kierowania oraz unikalna koncepcja visiovana gwarantują doskonałą widoczność boczną i doświetlenie wnętrza. C4 Picasso w wersji 5-miejscowej oferuje bardzo łatwe w obsłudze, adaptowalne wnętrze, dużą przestrzeń i komfort na najwyższym poziomie.

Visiovan stanowi połączenie nadzwyczajnej widoczności („visio”) i przestronnego wnętrza („van”).
W tym duchu C4 Picasso oferuje:
- doskonałą widoczność i doświetlenie dzięki panoramicznej, szerokokątnej szybie przedniej, dużym trójkątnym okienkom bocznym z przodu obudowanym cienkimi słupkami oraz panoramicznemu szklanemu dachowi (opcjonalnie),
- wzorcową w tej kategorii przestronność wnętrza i pojemność bagażnika, wynoszącą 500 litrów pod półką osłaniającą bagaże w standardowej wersji bagażnika za siedzeniami w drugim rzędzie, aż do maksymalnej objętości wynoszącej 1 734 l po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie,
- trzy identyczne, samodzielne fotele w drugim rzędzie oraz płaską podłogę, zapewniające równy poziom komfortu trzem pasażerom podróżującym z tyłu,
- bardzo łatwe i szybkie w obsłudze adaptowalne wnętrze dzięki prostemu systemowi składania trzech tylnych siedzeń na podłodze.

Zaprojektowany na tej samej płycie podłogowej co Grand C4 Picasso (7-miejscowy), który uzyskał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP, nowy C4 Picasso spełnia najbardziej wymagające kryteria w zakresie ochrony podróżujących w przypadku zderzenia (7 poduszek powietrznych w wyposażeniu seryjnym, w tym poduszka chroniąca kolana kierowcy, nowatorska, wzmocniona konstrukcja, 4 siedzenia z mocowaniem Isofix, alarm niezapiętych pasów bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach itd.)

C4 Picasso posiada również liczne elementy wyposażenia, rzadko oferowane w tym segmencie, które przyczyniają się do większego komfortu i przyjemności podróżujących:
- obok tradycyjnych schowków samochód oferuje cztery duże, zamykane schowki na poziomie deski rozdzielczej, w tym jeden centralny schowek chłodzony w modelach wyposażonych w mechaniczną, elektronicznie sterowaną 6-przełożeniową skrzynię biegów lub w skrzynię automatyczną,
- bagażnik C4 Picasso może też być wyposażony w nowy koszyk na zakupy Modubox, który umożliwia podział przestrzeni bagażnika, a także przenoszenie przedmiotów na zewnątrz samochodu,
- zawieszenie zapewnia komfort na najwyższym poziomie, w szczególności w wersji z pneumatycznym zawieszeniem tylnej osi (to rozwiązanie nie jest dostępne z silnikiem 1.8i 16 V)
- wielowarstwowe akustyczne szyby boczne (opcjonalnie), bardzo rzadko występujące w tym segmencie, oraz oferowana standardowo akustyczna szyba przednia przyczyniają się do komfortu akustycznego na najwyższym poziomie,
- praktyczny system oświetlenia nocą, w postaci automatycznych, bocznych punktów świetlnych umieszczonych pod zewnętrznymi lusterkami wstecznymi, przenośnej latarki w bagażniku i lampek do czytania na tylnej części oparć przednich foteli. Listwy świetlne rozmieszczone w kabinie tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu.
- indywidualna regulacja natężenia nawiewu powietrza z tyłu oraz możliwość opcjonalnego montażu drugiego układu klimatyzacji (w zależności od rynku), a także czujnik jakości powietrza i rozpylacz zapachów,
- opcjonalnie - pełny zestaw hi-fi i składane ekrany wideo w oparciach przednich siedzeń.

Jakość wykończenia wnętrza została starannie opracowana dzięki zastosowaniu szlachetnych i przyjemnych w dotyku materiałów (elementy chromowane i pokryte czarnym, błyszczącym lakierem, delikatna w dotyku powierzchnia wykończenia deski rozdzielczej i paneli drzwi).
citroen_c4_picasso_3.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  65.33 KB
 Odsłon:  7470 raz(y)

citroen_c4_picasso_3.jpg

citroen_c4_picasso_2.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  68.78 KB
 Odsłon:  4952 raz(y)

citroen_c4_picasso_2.jpg

citroen_c4_picasso_1.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  62.45 KB
 Odsłon:  4396 raz(y)

citroen_c4_picasso_1.jpg

 
Reklamy
Rysiek


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624

Post2007-03-01, 13:31      Citroen C4 Picasso Odpowiedz z cytatem
W okolicach Serocka odbyła polska premiera pięciomiejscowego Citroena C4 Picasso, który uzupełni ofertę francuskiej marki w segmencie minivanów.

Dużo miejsca, dużo światła i bardzo dużo elektroniki.

Citroen C4 Picasso jest czwartym obok Xsary Picasso, C4 Grand Picasso i Citroena C8 minivanem francuskiej marki. W odróżnieniu od C4 Grand Picasso, który oferuje siedem miejsc, nowy minivan Citroena jest autem pięciomiejscowym.

Jest o 12 centymetrów krótszy od swojego większego brata oznaczanego teraz jako Grand Picasso. Wyróżnia się także innymi rozwiązaniami stylistycznymi. Bardziej dynamicznie wyprofilowany zderzak przedni z dużymi wlotami powietrza, zupełnie inny pas tylny i kształt lamp zachodzących na klapę bagażnika i bardzo oryginalna linia okien bocznych z ciekawymi wcięciami, to główne cechy rozpoznawcze nowego C4 Picasso. Nie zmieniła się natomiast przestronność kabiny.

Podobnie jak w wersji Grand kierowca i pasażerowie mają doskonałą widoczność, dzięki gigantycznej przedniej szybie, cieniutkim słupkom przednim i opcjonalnym przeszklonym dachem panoramicznym sięgającym aż do tylnego rzędu siedzeń. Jak przystało na minivana, citroen oferuje szereg większych i mniejszych schowków (także chłodzonych), specjalną wyjmowaną torbę na bagaże Modulbox i siatki podtrzymujące rzeczy. Przestrzeń bagażowa mieści 500 litrów, natomiast po złożeniu tylnych foteli jej pojemność wzrasta do budzących respekt 1734 litrów.

Ponadto tylną kanapę można przesuwać wzdłużnie w zakresie 13 centymetrów. W najbogatszej wersji Exclusive, otrzymamy także niezależnie otwieraną szybę w klapie bagażnika. W autach wyposażonych w regulowane zawieszenie pneumatyczne, możemy za pomocą przycisku obniżyć próg załadunku co jednak trwa zbyt długo, nawet jak dla leniuchów którym trudno unieść walizkę czy torbę parę centymetrów wyżej i załadować ją do bagażnika. Opcjonalnie dostępny jest tez asystent parkowania samodzielnie wyszukujący miejsce w którym możemy zaparkować.

Wystarczy aktywować go przyciskiem na kierownicy, włączyć kierunkowskaz i nie przekraczać 20 km/h. W praktyce system czasem pomija luki między samochodami wybierając jedynie te w które wjechałaby nawet ciężarówka. Polegając tylko na nim i szukając miejsca parkingowego np. w Paryżu nie zaparkowalibyśmy nigdy, tworząc przy okazji kilometrowy korek!

Jak jeździ Visiovan?

Pierwsze jazdy odbyliśmy najbogatszą wersją wyposażeniową Exclusive wyposażoną w dwulitrowego diesla HDI o mocy 138 KM. Ta wersja silnikowa może współpracować jedynie z zautomatyzowaną przekładnią MCP. Wnętrze zostało bardzo dobrze wyciszone. To zasługa między innymi wielowarstwowych szyb bocznych skutecznie izolujących jadących Citroenem od niepotrzebnego hałasu.

W trybie automatycznym zmianom poszczególnych przełozeń towarzyszy nieodłączne bujanie całym samochodem, szczególnie przy trzech pierwszych przełożeniach. Znacznie lepiej i szybciej zmieniać je można ręcznie za pomocą manetek przy kierownicy. Odnieśliśmy jednak wrażenie, że skrzynia w C4 Picasso pracuje nieco szybciej i bez takich wstrząsów, jak w większym Grand Picasso. Czyżby dokonano zmian w oprogramowaniu jednostki sterującej MCP? Otrzymaliśmy zapewnienie, że Citroen w najbliższym czasie weźmie do serca nie tylko nasze krytyczne uwagi dotyczące opieszałości skrzyni biegów i być może w najbliższym czasie zaoferuje minivana ze świetnym i żwawym 138-konnym dieslem sprzężonym z 6-biegową skrzynią manualną.

Podczas dynamicznych prób zorganizowanych na ogromnym palu manewrowym pod okiem doświadczonym instruktorów z Akademii bezpiecznej Jazdy, mieliśmy także okazje dogłębnie zbadać zalety zawieszenia C4 Picasso. Podczas dynamicznej jazdy auto poprawnie utrzymuje kierunek na wprost. W szybkich zakrętach czuć znaczną masę i wysokość auta. Seryjnie montowany układ ESP szybko wkracza do akcji temperując wyścigowe zapędy kierowcy i nie dopuszczając do uślizgu tylnej osi. Jednak z założenia C4 Picasso nie służy do jazdy po torze. Tym Citroenem najlepiej podróżuje się na długich dystansach, rozkoszując się komfortem, krystalicznie czystym dźwiękiem systemu audio Philipsa i pięknymi widokami.

Ile to kosztuje?

C4 Picasso dostępny jest w Polsce z silnikami benzynowymi: 1,8 l/127 KM i 2,0 l/143 KM oraz dieslami 1,6 l/110 KM i 2,0 l/138 KM. Jednostka 1.8 współpracuje z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów. Podobnie jest w przypadku silnika 1.6 HDi przy czym można do niego zamówić zautomatyzowaną skrzynię MCP. Obie jednostki 2.0 dostępne są wyłącznie z przekładniami MCP. W ramach promocji związanej z wprowadzeniem auta na rynek, decydując się na kupno Picasso od reki otrzymamy rabat 8 tysięcy złotych. Ceny wersji podstawowych rozpoczynają się od 70 300 za wersję benzynową 1,8 i sięgają 99 900 złotych za 138-konnego diesla HDI.

Nasze auto w wersji Exclusive doposażone między innymi w bardzo wygodne skórzane fotele z podgrzewaniem i elektryczną regulacją położenia, pakiet świetlisty, sprzęt audio Philips, system nawigacji i wiele innych wyceniono na około 140 tysięcy złotych.
Citroen C4 Picasso 1.JPG
 Opis:  
 Rozmiar:  2.33 MB
 Odsłon:  10839 raz(y)

Citroen C4 Picasso 1.JPG

Citroen C4 Picasso 2.JPG
 Opis:  
 Rozmiar:  1.78 MB
 Odsłon:  8674 raz(y)

Citroen C4 Picasso 2.JPG

Citroen C4 Picasso 3.JPG
 Opis:  
 Rozmiar:  1.46 MB
 Odsłon:  10052 raz(y)

Citroen C4 Picasso 3.JPG

Citroen C4 Picasso 4.JPG
 Opis:  
 Rozmiar:  1.9 MB
 Odsłon:  27808 raz(y)

Citroen C4 Picasso 4.JPG

 
Forum samochodowe » Citroen forum » Citroen C4 Picasso
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: