"Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu szerokiej publiczności prezentuje się Lexus LS 600h. Oprócz tego na stosiku wystawione zostały wszystkie obecnie dostępne modele tej marki na rynku europejskim.
Lexus LS 600h łączy unikalną technologię elektryczno-spalinową (Lexus Hybrid Driver) z systemem stałego napędu na obie osie (AWD). Jest to już trzeci model marki (po GS i RX) wykorzystujący napęd hybrydowy, dzięki któremu możliwym stało się połączenie ekologii i ekonomii z osiągami gwarantującymi niezapomniane doznania za kierownicą. Niebieski znak "h" pozwala łatwo zidentyfikować hybrydowe Lexusy. Literę "L" zarezerwowano natomiast dla przedłużonej o 12 cm wersji tego modelu (pełne oznaczenie to LS 600h L), który zapewnia szczególnie wysoki komfort podróżowania pasażerom drugiego rzędu siedzeń.
LS 600h swoje oznaczenie zawdzięcza możliwościom systemu hybrydowego (benzynowa jednostka 5.0 V8 współpracująca z silnikami elektrycznymi), który zapewnia osiągi porównywalne z wolnossącymi, benzynowymi V12. Ostatecznie system jest w stanie wytworzyć łączną moc na poziomie 450 KM, zużywając przy tym średnio 9,5 l benzyny bezołowiowej na 100 km i emitując do atmosfery poniżej 220 g/km CO2. Nowy 5-litrowy silnik V8 został wyposażony w najnowsze rozwiązania koncernu w dziedzinie sterowania rozrządem (Dual VVT-i, w tym VVT-iE - pierwszy na świecie elektryczny system zarządzający pracą ssących wałków rozrządu). W połączeniu z przekonstruowanym systemem napędu elektrycznego (teraz jest nie tylko bardziej wydajny, ale również cichszy) zapewnia on autu doskonałe osiągi.
Koniecznością było opracowanie od nowa systemu napędu obu osi (AWD), opierającego się na trzech różnych konfiguracjach. Standardowo dzieli on moment obrotowy między przednią i tylną oś w stosunku 40% do 60%. Nad prawidłową przyczepnością czuwa zaawansowany Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM), skupiający w sobie funkcje m.in. Electronically Controlled Braking (ECB), Anti-Lock Brakes (ABS), Electronic Brakeforce Distribution (EBD), Traction Control (TRC) i Vehicle Stability Control (VSC). Całość współpracuje z najnowszej generacji inteligentnym pneumatycznym zawieszeniem (Air Suspension + Adaptive Variable Suspension) oraz elektrycznym systemem wspomagania kierownicy (EPS).
Hybrydowy LS (podobnie jak wersja napędzana klasycznym silnikiem spalinowym) charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa czynnego i biernego. Sztandarowym przykładem jest zaawansowany Pre-Crash Safety System (PCS), współpracujący z cała gamą kolejnych elektronicznych rozwiązań (m.in. wykrywacz przeszkód w tym, po raz pierwszy pieszych - Advanced Obstacle Detection System; układ monitorujący pracę kierowcy - Driver Monitoring System). Dzięki tym rozwiązaniom auto nie tylko jest w stanie wykryć niezauważoną przez kierowcę przeszkodę i uruchomić procedurę awaryjną w momencie np. zaśnięcia za kierownicą, ale również w ułamkach sekund przygotowuje pojazd do zderzenia, starając się do maksimum zniwelować jego skutki.
Najnowszy LS 460 (napędzany klasycznym silnikiem spalinowym o mocy 380 KM) jest już dostępny w polskiej sieci dealerskiej Lexusa w dwóch bogatych wersjach wyposażenia: Elegance oraz Prestige. Cennik modelu otwiera cena brutto 355 000 zł. Hybrydowy LS 600h będzie dostępny w Polsce od połowy przyszłego roku."
Mialem okazje pojezdzic GS450h - z tego co kojarze autko ma 380 koni i wsciekle rwie do przodu... Nie moge sie doczekac wiosennych testow LS600h
Wypas, wypasem, ale nie ma to jak 4 litry w benzynie pod maska
"LS 600h swoje oznaczenie zawdzięcza możliwościom systemu hybrydowego (benzynowa jednostka 5.0 V8 współpracująca z silnikami elektrycznymi), który zapewnia osiągi porównywalne z wolnossącymi, benzynowymi V12. Ostatecznie system jest w stanie wytworzyć łączną moc na poziomie 450 KM, zużywając przy tym średnio 9,5 l benzyny bezołowiowej na 100 km i emitując do atmosfery poniżej 220 g/km CO2. Nowy 5-litrowy silnik V8 został wyposażony w najnowsze rozwiązania koncernu w dziedzinie sterowania rozrządem (Dual VVT-i, w tym VVT-iE - pierwszy na świecie elektryczny system zarządzający pracą ssących wałków rozrządu). W połączeniu z przekonstruowanym systemem napędu elektrycznego (teraz jest nie tylko bardziej wydajny, ale również cichszy) zapewnia on autu doskonałe osiągi. "
Jak to mawiaja amerykanie - co jest lepsze od duzego V8 pod maska? Jeszcze wiekszy V8
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2006-10-31, 23:24
e tam 4 litrowy TDI Marek wlasnie podkrecil w tym tygodniu na 620KM i 1130Nm, to jest dopiero gniot w plecy ponad 1000Nm od 1900rpm