Dzięki nowatorskiej technologii BlueTec do silników wysokoprężnych, stosowanej obecnie we wszystkich kategoriach ciężarówek, koncern DaimlerChrysler zapewnia pełną zgodność z normą emisji spalin Euro 4 dotyczącą pojazdów użytkowych, która obowiązuje od października.
Wszystkie sektory - dystrybucja, transport dalekobieżny oraz branża budowlana, jak również użytkownicy pojazdów specjalnych, tacy jak samorządy lokalne - mogą znaleźć pojazd wyposażony w technologię BlueTec dokładnie odpowiadający ich wymaganiom. Oznacza to, że wszystkie ciężarówki Mercedes-Benz - od mocnego samochodu dostawczego Mercedes-Benz Vario oraz ciężarówki Mercedes Atego, poprzez modele Mercedes-Benz Axor, Mercedes-Benz Actros przeznaczony do transportu dalekobieżnego, aż do modeli Econic, różnych serii pojazdów Unimog oraz ciągnika siodłowego Actros SLT przeznaczonego do zastosowań specjalnych - są obecnie wyposażone w jednakowy, standardowo montowany system. Znakomita większość klientów kupujących modele Axor i Actros już teraz wybiera wersję BlueTec 5, przystosowaną do przyszłych wymagań.
Koncern DaimlerChrysler oferuje technologię BlueTec od początku 2005 r. Skutki jej wprowadzenia przekroczyły wszelkie oczekiwania: do chwili obecnej sprzedano ponad 35 tys. pojazdów wyposażonych w technologię BlueTec. Ciężarówki Mercedes-Benz BlueTec prowadzone przez zadowolonych klientów, pokonały już około dwa miliardy kilometrów na trasach europejskich. Powód popularności silników Diesla w nowej technologii BlueTec jest oczywisty: Mercedes-Benz jest producentem około dwóch trzecich spośród wszystkich ciężarówek spełniających normy Euro 4/ Euro 5, jakie obecnie jeżdżą po drogach świata. Na bardzo konkurencyjnym rynku pojazdów użytkowych, firma Mercedes-Benz, dzięki zastosowaniu BlueTec, posiada największe doświadczenie w technologii SCR (Selektywnej Redukcji Katalitycznej). Tymczasem wszyscy europejscy producenci ciężarówek – przynajmniej w segmencie ciężkich pojazdów - postawili na technologię SCR.
Ciężarówki Mercedes-Benz koncernu DaimlerChrysler należą do najbardziej oszczędnych pojazdów na rynku. Przyjazna dla środowiska technologia BlueTec, stosowana w pojazdach użytkowych marki Mercedes-Benz, jest skutecznym sposobem na równoważenie rosnących cen paliwa. Oferuje niepokonane jak dotąd połączenie korzyści ekologicznych i ekonomicznych.
Ciężarówki Mercedes-Benz z technologią BlueTec zapewniają znaczną oszczędność paliwa, spalają o 2-6% mniej paliwa niż ciężarówki spełniające normę Euro 3; oraz o 5-7% mniej niż inne technologie spełniające normę Euro 4. W przypadku pojazdów Axor i Actros, użytkowanych do transportu dalekobieżnego i pokonujących rocznie średnio 150.000 kilometrów, technologia ta zapewnia realne oszczędności od 500 do 2000 litrów paliwa rocznie. Międzynarodowe testy porównawcze prowadzone przez branżowe czasopisma dowiodły, że technologia ta - a przede wszystkim szybka dostępność pojazdów w wersji Euro 5 o szczególnie niskiej emisji szkodliwych spalin – oferuje korzyści nie tylko dla środowiska naturalnego, lecz także dla użytkowników.
Klienci decydujący się na zakup pojazdu w wersji BlueTec 5 mogą od samego początku korzystać z jego zalet ekonomicznych - a co ważniejsze, będą się nimi długo cieszyć. Na przykład, 40-tonowe ciężarówki spełniające z wyprzedzeniem normę Euro 5 mogą uzyskać aż 17% obniżki opłat autostradowych w Niemczech. Inne pojazdy płacą 12 centów za pokonanie kilometra autostrady, tymczasem ciężarówki już teraz spełniające normę Euro 5 płacą tylko 10 centów za kilometr w tym samym okresie. W zależności od łącznej długości przejazdów, suma oszczędności dla ciężarówek spełniających normę Euro 5 może osiągnąć kilkanaście tysięcy euro w okresie ponad czterech lat. Z tych oszczędności skorzystają nie tylko firmy niemieckie, lecz także wielu przewoźników europejskich, których pojazdy jeżdżą trasami tranzytowymi przez Niemcy. Dodatkowo także inne kraje europejskie wprowadziły już lub planują wprowadzenie licznych zachęt finansowych dla tych pojazdów użytkowych, które są szczególnie przyjazne dla środowiska naturalnego.
Również w segmencie pojazdów dystrybucyjnych użytkownicy mogą osiągnąć znaczne oszczędności, korzystając z Atego wyposażonego w technologię BlueTec 4. Prowadzone przez koncern testy wskazują, że zużycie paliwa w tych pojazdach jest niższe do 8%, w porównaniu do konkurencyjnych pojazdów wyposażonych w technologię EGR (recyrkulacji gazów spalinowych) w tej samej klasie dopuszczalnej masy całkowitej. Może to oznaczać łączne oszczędności przekraczające 5 000 EUR w ciągu całego okresu użytkowania Atego z technologią BlueTec.
Opis: |
|
Rozmiar: |
197.22 KB |
Odsłon: |
2941 raz(y) |

|