2006-11-22, 01:37 Nowa Toyota Corolla - europejski debiut
Wystawa motoryzacyjna w Helsinkach, która odbędzie się w dniach 30 listopada do 3 grudnia, będzie miejscem europejskiej premiery modelu Toyota Corolla dziesiątej generacji.
Zupełnie nowa Corolla, która nazwą nawiązuje do najchętniej kupowanego produktu marki Toyota na rynku światowym, to stylowy i dynamiczny sedan zaprojektowany z myślą o szerokiej rzeszy europejskich klientów, gwarantując użytkownikowi wyjątkowe wrażenia z jazdy oraz prestiż w swojej klasie, w czym m.in. zasługa wysokiego komfortu i jakości z najwyższej półki. Toyota podkreśla wyjątkowe rozwiązania zastosowane w kabinie pasażerskiej, która ma stwarzać wrażenie bardziej przestronnej niż jest w rzeczywistości.
Do oferty wchodzą również dwa zaawansowane technologicznie silniki - wysokoprężny oraz benzynowy.
corol.jpg
Opis:
Rozmiar:
280.62 KB
Odsłon:
3398 raz(y)
Ostatnio zmieniony przez Rysiek dnia 2007-01-27, 00:59, w całości zmieniany 1 raz
Toyota opublikowała cennik nowej Corolli sedan. Oferta na polski rynek obejmuje 15 konfiguracji, w cenach od 62 100 do 92 300 zł. Samochody można zamawiać od stycznia.
Samochód będzie oferowany w czterech wersjach wyposażenia - Terra, Luna, Sol i Prestige oraz z czterema silnikami - 1.4 (97 KM), 1.6 (124 KM), 1.4 D4D (90 KM) i 2.0 D4D (126 KM).
Wyposażenie bazowej wersji Terra (ceny od 66 100 zł) obejmuje:
- dwupoziomowa reg. kierownicy i dzielona kanapa 60/40,
- cztery poduszki powietrzne (pasażera z wyłącznikiem),
- ABS + EBD + BAS,
- ISOFIX,
- spryskiwacze reflektorów,
- klimatyzacja manualna,
- podgrzewane fotele przednie,
- radio CD MP3 + 4 głośniki,
- zintegrowany komputer pokładowy,
- elektryczne szyby przednie,
- elektryczne lusterka (ogrzewane),
- centralny zamek z pilotem.
Wersja Luna (ceny od 66 300 zł) oferuje dodatkowo:
- kurtyny powietrzne,
- poduszka na kolana kierowcy,
- lakierowane klamki i lusterka,
- elektryczne szyby tylne,
- skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów,
- głośniki wysokotonowe.
W topowej wersji Prestige (ceny od 80 600 zł) montowane są także:
- VSC + TRC,
- reflektory ksenonowe.
Dopłata do nawigacji satelitarnej wynosi 9 000 zł. Wersje z przekładnią typu MultiMode są droższe o 3 000 zł. Najtańsza wersja z silnikiem 1.6 (97 KM) kosztuje 65 900 zł, a o niej w kolejności: 1.4 D-4D - 68 700 zł; 2.0 D-4D - 80 800 zł.
Ostatnio zmieniony przez Rysiek dnia 2007-01-01, 04:29, w całości zmieniany 1 raz
2007-01-27, 00:06 Nowa Toyota Corolla - europejski debiut
Według inżynierów Toyoty, 10 generacja Corolli zaprojektowana została pod kątem spełnienia gustów i wymagań europejskiego klienta poszukującego samochodu z klasycznym nadwoziem typu sedan, a jednocześnie wyróżniającego się dynamiczną stylizacją. Celem, jaki został postawiony przed konstruktorami nowej Corolli było zaprojektowanie samochodu odznaczającego się ciekawym wzornictwem i wysokim komfortem jazdy, o dużej przestrzennej kabinie. Dzięki takim cechom nowa konstrukcja ma dotrzeć do szerokiej grupy klientów ceniących wygodę, przyjemność i większą przestrzeń w samochodzie.
Nowy model jest o 130 mm dłuższy (całkowita długość 4540 mm) od obecnego, szerszy o 50 mm (1760 mm) natomiast rozstaw osi oraz wysokość nie zmieniły się i wynoszą odpowiednio 2600 mm i 1470 mm. Istotnemu powiększeniu uległa też przestrzeń kabiny oraz wysokość kabiny nad głowami pasażerów, głównie dzięki przemyślanemu rozmieszczeniu elementów we wnętrzu. Dzięki tym zabiegom nowa Corolla sedan ma być bliższa autom segmentu D i stanowić konkurencję dla takich modeli jak Volkswagen Jetta czy Skoda Octavia.
Klienci kupujący nową Corollę mogą dokonywać wyboru spośród 2 silników benzynowych i 2 silników diesla, a skrzyni biegów spośród 3 przekładni – 5 i 6 biegowych manualnych oraz 5-cio biegowej zautomatyzowanej mechanicznej skrzyni biegów MMT (MultiMode) ze zmianą biegów za pomocą elektrycznych wychylnych przełączników, która umożliwia wybór mechanicznego bądź automatycznego trybu zmiany biegów.
Najważniejszą jednostką ma być nowy silnik o pojemności 1,6 litra z podwójnym układem zmiennych faz rozrządu generujący moc 124 KM przy 6000 obr/min. i momencie obrotowym 157 Nm.
Uzupełnieniem nowego silnika 1.6l dual VVT-i jest silnik benzynowy z obecnej oferty Corolli o pojemności 1,4 litra z układem VVT-i rozwijający moc 97 KM przy prędkości 6000 obr/min z maksymalnym momentem obrotowym rzędu 130 Nm.
W silnikach diesla nową konstrukcją jest jednostka 2.0 D-4D o mocy 126 KM i momencie obrotowym 300 Nm, która powstała na bazie 2,2 litrowej jednostki. Silnik ten może być także wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF). Warto zaznaczyć, iż ta jednostka produkowana jest w zakładach Toyoty w Polsce. Dla klientów stawiających aspekty ekonomiczne na pierwszym miejscu umieszczono w ofercie silnikowej cieszący się dużą popularnością mały silnik diesla D-4D o pojemności 1,4 litra i mocy 90 KM, który dostępny jest w obecnej generacji Corolli.
Nowa Toyota Corolla dostępna będzie w 4 wersjach wyposażeniowych.(Terra, Luna, SOl i Prestige) W każdej z nich znajdziemy ABS z EBD i BAS, 4 poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, podgrzewane siedzenia, spryskiwacze reflektorów, radio CD z MP3, 16” felgi (z wyjątkiem 1,4 Terra) oraz klimatyzację. Wersja Luna zawiera dodatkowo, kurtyny powietrzne i poduszkę kolanową kierowcy, elektrycznie sterowane szyby tylne i skórzaną kierownicę. Kolejna wersja, czyli Sol posiada automatyczną klimatyzację, aluminiowe felgi, system inteligentnego kluczyka oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. „Topowa” wersja Prestige, oprócz wszystkich wyżej wymienionych elementów posiada dodatkowo system VSC i TRC oraz reflektory ksenonowe.
Ceny nowej Corolli sedan zaczynają się od 62 100 zł a kończą na 92 300 zł.
W 2007 roku Toyota chce sprzedać 89 tyś sztuk w Europie Wschodniej (gdyż tylko tam będzie oferowana nowa Corolla sedan), natomiast w 2008 roku sprzedaż tego modelu ma wynieść 100 tyś sztuk. Zakładany poziom sprzedaży w roku 2007 w Polsce ma być dwukrotnie wyższy niż obecnej Corolli w nadwoziu sedan.
Nowa 10. generacja Corolli przeznaczona na rynek europejski będzie produkowana w zakładach Takaoka w Japonii.
Wiewiór81
Były redaktor :)
Suzuki DL650
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 917
Miasto: Warszawa - Mokotów
2007-02-04, 21:17 Nowa Toyota Corolla - europejski debiut
Ja już przełamałem pierwsze lody z nową Corollą
corolla03.jpg
Opis:
Rozmiar:
287.67 KB
Odsłon:
3106 raz(y)
corolla02.jpg
Opis:
Rozmiar:
172.65 KB
Odsłon:
2822 raz(y)
corolla01.jpg
Opis:
Rozmiar:
232.74 KB
Odsłon:
3021 raz(y)
mechanick
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 97
2007-02-14, 21:27 Nowa Toyota Corolla - europejski debiut
Najnowsza generacja Corolli szturmem zdobyła serca polskich kierowców. Świadczy o tym ogromne zainteresowanie, jakim cieszy się ten sedan w salonach Toyoty. Zaledwie pół miesiąca wystarczyło debiutantowi, by uzyskać w Polsce półroczny poziom planowanych zamówień.
Przypomnijmy, na początku lutego w salonach zaprezentowano najnowszą generację Corolli w nadwoziu sedan (4 drzwi), które, jako jedyna wersja karoserii będzie występować z tą nazwą w Europie (nowy 3- i 5-drzwiowy hatchback pojawi się w naszych salonach dealerskich jako Auris). Już podczas dni otwartych (3 - 4 lutego) stacje Toyoty przeszły prawdziwe oblężenie, a chętni na jazdy testowe nowym sedanem zmuszeni byli zapisać się na listy oczekujących. Bardzo dobre opinie skutkowały podpisaniem umów przedsprzedażnych.
"Zainteresowanie najnowszą Corollą przeszło nasze najśmielsze oczekiwania - zauważa Dyr. Handlowy Toyota Motor Poland, Witold Nowicki. "Do tej pory niekwestionowanym liderem polskich debiutów Toyoty pozostawał Yaris. Jednak zainteresowanie dniami otwartymi nowego sedana dwukrotnie przewyższyło wspomniany start Yarisa II na początku 2006 roku. To pokazuje, jak wielkie oczekiwanie towarzyszy każdemu debiutowi nowego modelu Toyoty. Warto również podkreślić, że auto przyciąga nie tylko świetnym stylem nadwozia, ale również bogato wyposażonym i komfortowym wnętrzem oraz doskonale skalkulowaną ceną. Nie bez znaczenia okazuje się fakt produkowania tego modelu wyłącznie w Japonii."
Jednocześnie widać, jak wyraźnej zmianie ulegają preferencje klientów. W poprzedniej generacji Corolli sedan górował model w podstawowej specyfikacji Terra (plus klimatyzacja) z silnikiem benzynowym 1.4. Obecna Corolla wybierana jest z reguły w wysokich wersjach wyposażenia Sol i Luna z silnikami: benzynowym 1.6 oraz dieslem 2.0 D-4D. Ten fakt pokazuje, że nowy sedan postrzegany jest jako auto prestiżowe i zbliża się w ten sposób do limuzyn klasy średniej.