Fiat Powertrain Technologies wypuści na rynek topowe silniki diesla 1.9 JTD MultiJet o mocach 177 i 188 KM.
Oznacza to bardzo wysoką wydajność bliską 100 KM z 1 litra pojmności skokowej. Słabsza jednostka będzie oferowana także klientom spoza grupy Fiata, ale mocniejsza pojawi się wyłącznie w topowych modelach Fiata, Lancii i Alfy Romeo.
Technologia Twin Stage Turbo opiera się na zastosowaniu dwóch turbosprężarek. Mniejsza uruchamia się zaraz po starcie silnika, a jej głównym zadaniem jest likwidacja turbodziury. Zapewnia ona także uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego przy niskich obrotach - 300 Nm przy 1 250 obr/min. To 50% więcej w porównaniu do obecnie produkowanych jednostek JTD. Druga, większa turbia włącza się w momencie przyspieszania, zapewniając uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego o wartości 400 Nm. Silniki są przystosowane do nowej normy czystości Euro 5.
Produkcja jednostki o mocy 177 KM rozpocznie się już w lipca, natomiast wariant o mocy 188 KM trafi do oferty w czerwcu 2008 roku.
|