Forum samochodowe » Seat forum » Nowy Seat Altea XL
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Nowy Seat Altea XL

Autor Wiadomość
Rysiek


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624

Post2006-11-16, 14:20      Nowy Seat Altea XL Odpowiedz z cytatem
Paryski Salon Samochodowy, który odbędzie się w dniach 28 września - 15 października, został wybrany przez SEATA-a jako miejsce światowej premiery nowego modelu - Altea XL.

SEAT Altea XL zachował sportową, innowacyjną linię, od samego początku charakteryzującą model Altea. Nowa propozycja adresowana jest jednak do rodzin potrzebujących bardziej przestronnego wnętrza, większej ładowności oraz najwyższego w tej klasie pojazdów poziomu bezpieczeństwa.

SEAT Altea XL jest o 18,7 centymetrów dłuższy od wersji podstawowej, dzięki czemu oferuje więcej miejsca wewnątrz i ma pojemniejszy bagażnik. Podczas gdy Altea miała przestrzeń bagażową o pojemności 409 litrów, Altea XL oferuje 532 litry. Po cofnięciu tylnych siedzeń o 14 centymetrów objętość bagażnika powiększa się do 635 litrów – jest to największa wartość w tej klasie pojazdów.

Najbardziej znaczące zmiany zewnętrzne widoczne są w tylnej części samochodu – linia o złagodzonych kątach podkreśla rodzinny charakter Altei XL. Najbardziej przykuwającym uwagę detalem są tylne lampy zespolone, które rozciągają się od tylnej klapy do boków nadwozia. Kolejnym elementem przeznaczonym dla prowadzących aktywny tryb życia rodzin jest bagażnik dachowy.
Altea_xl.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  67.82 KB
 Odsłon:  17064 raz(y)

Altea_xl.jpg

 
Reklamy
Rysiek


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624

Post2007-02-23, 12:38      Nowy Seat Altea XL Odpowiedz z cytatem
Wraz z debiutem nowego SEAT-a Altea przed dwoma laty, hiszpańska marka zaprezentowała nową generację swych produktów, uzupełnioną później przez modele Toledo i León. Teraz, rodzina SEAT-a powiększyła się o nową Alteę XL – kolejny model w rodzinie Audi Brand Group.

Altea XL dzieli ze swym rodzeństwem innowacyjny i pociągający wygląd, oraz sportowego ducha i charakter typowy dla każdego samochodu marki SEAT. Ponadto, dzięki większym wymiarom zewnętrznym, Altea XL oferuje bardziej funkcjonalne wnętrze.

Model XL – jak sama nazwa wskazuje – jest przeznaczony dla klientów, którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni w porównaniu do dotychczasowej wersji Altei. Wszyscy ci, którzy byli zauroczeni linią i sportowym charakterem Altei, lecz dla których była ona za mała, nie mają już teraz żadnej wymówki.

Nowa Altea XL jest o 18,7 centymetra dłuższa od swego pierwowzoru. Logiczną konsekwencją jest więc znacznie większa ilość miejsca w środku auta, jego większa wszechstronność i pojemność. W nowym modelu pojemność bagażnika wzrosła do 532 litrów, w porównaniu do 409 litrów w Altei. Lecz po przesunięciu tylnych siedzeń o 14 centymetrów do przodu, bagażnik rośnie do 635 litrów – jest to najlepszy wynik w tej klasie pojazdów.

Jeśli chodzi o ilość miejsca dla pasażerów, Altea XL oferuje wiele ciekawych rozwiązań, takich jak możliwość przesuwania tylnych siedzeń – nie tylko o 14 centymetrów do przodu, o czym już wspominaliśmy powyżej, lecz również o dwa centymetry do tyłu. Rozwiązanie takie daje więcej miejsca pasażerom na tylnej kanapie.

Kierowca i pasażer mogą korzystać z takich samych udogodnień jakie oferowane są w pozostałych modelach rodziny Altea. Wysokość obydwu siedzeń dobrano tak, by zapewnić optymalną kontrolę nad autem, właściwą widoczność drogi oraz ułatwić wsiadanie do samochodu. Wszystko to osiągnięto bez szkody dla osiągów pojazdu, bowiem zawieszenie typu Agile Chassis1 sprawia, że Altea XL prowadzi się lepiej niż typowe kombi z niżej umieszczonym środkiem ciężkości.

Praktyczność Altei XL przejawia się szczególnie w detalach jej wnętrza – przede wszystkim w licznych schowkach rozmieszczonych w całym samochodzie, lecz również w tak innowacyjnych rozwiązaniach jak składana jednym ruchem roleta bagażnika, przypominające stosowane w samolotach stoliki dla pasażerów tylnych siedzeń, czy też wspomniana wcześniej, regulowana w zakresie 16 centymetrów tylna kanapa.

Pod względem estetycznym, prawdziwym wyróżnikiem Altei XL jest tylna część nadwozia. Szczególnie rzucają się w oczy duże tylne światła, które zachodzą na pokrywę bagażnika, dając wygląd solidnego auta z wyższych segmentów rynku. Wyjątkowe są również takie elementy jak relingi dachowe, które oprócz swej niezaprzeczalnej praktyczności dodają autu rodzinnego charakteru.

Zgodnie z oczekiwaniami, SEAT Altea XL oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa, zarówno aktywnego jak i biernego. Nad bezpieczeństwem czynnym czuwają układy ABS, TCS i ESP z asystentem hamowania. Ponadto, wspomniane powyżej zawieszenie typu Agile Chassis zapewnia doskonałą jak na tego typu auto stabilność i wyśmienite osiągi.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne, Altea XL oferuje aż osiem poduszek powietrznych: sześć w standardzie, oraz dwie tylne poduszki boczne jako wyposażenie dodatkowe. Ponadto, Altea XL wyposażona jest w inne podnoszące poziom bezpieczeństwa urządzenia, takie jak trzypunktowe pasy bezpieczeństwa czy też mocowania fotelika dla dziecka typu ISOfix. Jako członek rodziny Altea, model XL uzyskał maksymalną, przyznawaną samochodom osobowym przez EuroNCAP ocenę poziomu bezpieczeństwa – 5 gwiazdek.

Każdy użytkownik znajdzie w rodzinie modeli Altea XL wersję, która najlepiej odpowiada jego potrzebom.

Altea XL może być napędzana dwoma silnikami benzynowymi: 1.6 (102 KM) i 2.0 FSI (150 KM) – dostępnym jedynie z sześciostopniową przekładnią Tiptronic. Wersje wysokoprężne to dobrze znana jednostka 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (140 KM) – z możliwością zastosowania sześciostopniowej przekładni DSG – oraz 2.0 TDI (170 KM), która w Polsce będzie dostępna w późniejszym terminie.

Do wyboru są trzy poziomy wyposażenia: Reference, Stylance oraz Sport-up.

We wszystkich, jako wyposażenie standardowe, znajduje się między innymi klimatyzacja, radio MP3 z dodatkowym wejściem dla zewnętrznych źródeł dźwięku i sześcioma głośnikami, układ kontroli ciśnienia w oponach, 16-calowe obręcze kół ze stali, czarne listwy dachowe, tempomat i komputer pokładowy, elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne, elastyczna roleta bagażnika i fotel kierowcy z regulacją wysokości. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje sześć poduszek powietrznych oraz układy ABS i TCS – oferowane od modelu Reference.

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Wyraźne pokrewieństwo

Altea XL, podobnie jak wszystkie należące do nowej generacji modele SEAT-a, nosi wiele wspólnych dla całej rodziny pojazdów cech, co znaczy, że płynne linie nadwozia zachowują swój, sportowy, innowacyjny i wysoce dynamiczny wygląd.

Główne cechy wyróżniające Alteę XL na tle pozostałych modeli tej rodziny znaleźć można z przodu auta i na jego dachu. Oprócz tego, doskonale widoczne są również większe wymiary samochodu, zaś powiększona w stosunku do modelu bazowego o 18,7 cm długość auta z pewnością wyszła sylwetce auta na dobre.

Z tyłu pojazdu, który zachował swój sportowy charakter, mamy do czynienia z dużo bardziej miękkimi liniami Altei XL, które są odpowiedzią na oczekiwania klientów poszukujących samochodu o innowacyjnej i funkcjonalnej sylwetce. Tylne światła wchodzące podłużnie pomiędzy nadwozie a pokrywę bagażnika nadają autu wygląd przestronnej, ekskluzywnej limuzyny.

Kolejną z cech charakterystycznych Altei XL są relingi dachowe stanowiące wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach (czarne w modelu Reference oraz srebrne w wersjach Stylance oraz Sport-up). Elementy te zapewniają autu bardziej rodzinny charakter. Nie można również zapomnieć o ich praktycznym zastosowaniu. Relingi te umożliwiają umieszczenie na dachu Altei XL bagażu i ładunków o wadze do 75 kilogramów.

Altea XL jest pierwszym modelem, w którym zastosowano nowe lusterka zewnętrzne. Ich większe rozmiary zapewniają lepszą widoczność podczas manewrowania.

Pozostałe cechy wyglądu zewnętrznego samochodu pozwalają rozpoznać go jako członka rodziny Altea. Z przodu umieszczono charakterystyczną, szeroką, chromowaną atrapę chłodnicy o kształcie odwróconego trapezu, oraz podwójne, paraboliczne, reflektory w kształcie oczu. W zderzakach zabudowano wloty powietrza o strukturze plastra miodu, z umieszczonymi po ich bokach światłami przeciwmgielnymi.

Kolejną cechą Altei XL, typową dla nowej generacji modeli SEAT-a, są ramiona wycieraczek umieszczone pionowo przy przednich słupkach. Rozwiązanie to, stosowane wyłącznie przez SEAT-a, jest bardzo pożyteczne, zarówno z punktu widzenia estetyki jaki i aerodynamiki.

Widoczna po boku nadwozia tak zwana „Dynamiczna Linia” jest nieodłączną cechą Altei XL. Linia ta nakreśla kontur przedniego nadkola, gładko prześlizguje się zarówno po przednich jak i tylnych drzwiach, i znajduje swój punkt kulminacyjny przy tylnym kole.

KONCEPCJA WNĘTRZA

Światło i przestrzeń dla całej rodziny

Już od momentu debiutu SEAT-a Altei, przestronne wnętrze było cechą wyróżniającą ten model. Altea XL nie jest tu wyjątkiem. Dodatkowe 18,7 cm długości zostało doskonale wykorzystane, a pojazd oferuje teraz większy bagażnik i więcej miejsca dla pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach. Wielu klientów, zauroczonych linią nowego SEAT-a Altei, potrzebuje więcej miejsca, by podróżować wraz z całą rodziną bądź uprawiać swe hobby. Nie możemy zapomnieć o tym, że wielu takich klientów to pary lub rodziny z małymi dziećmi, które potrzebują więcej miejsca na przewożenie dziecięcych akcesoriów, wózka, czy innych przedmiotów takich, jak rowery czy narty.

Dlatego też nowy model oferuje bagażnik o pojemności 532 litrów, w porównaniu do 409 litrów dostępnych w Altei. Podobnie jak w wersji bazowej, w odmianie XL tylne siedzenie można przesunąć o 14 centymetrów do przodu, powiększając tym samym przedział bagażowy o kolejne 100 itrów, do wartości 635 litrów. Takiej ilości miejsca na bagaż nie oferuje żaden z konkurentów Altei XL. Co więcej, po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń, pojemność bagażowa Altei XL rośnie aż do 1.604 litrów.

Ilość miejsca na tylnych siedzeniach również znacząco wzrosła – po raz pierwszy w rodzinie Altea tylne siedzenia mogą być przesunięte o dwa centymetry do tyłu, zapewniając pasażerom tylnych siedzeń dodatkową przestrzeń na nogi. W takiej konfiguracji pojemność bagażnika wynosi 517 litrów.

Podobnie jak w Altei, przednie siedzenia nowej Altei XL wyróżniają się pozycją za kierownicą, która jest o 80 milimetrów wyższa niż w samochodzie kompaktowym takim jak León – jest to niewątpliwa zaleta dla tych, którzy lubią podróżować wyżej. Pozycja taka nie zmniejsza radości z jazdy, bowiem zawieszenie Altei XL - pomimo wyżej umieszczonego środka ciężkości auta - sprawia, że prowadzenie samochodu jest prawdziwą przyjemnością.

Podobnie jak w innych modelach rodziny Altea, najważniejszą cechą deski rozdzielczej jest duża, środkowa konsola. Jest ona delikatnie zwrócona w stronę kierowcy i mieści system audio, nawigację oraz sterowanie klimatyzacją. Dzięki temu konsola wraz z zestawem wskaźników otaczają kierowcę, a wszystkie przełączniki i wskaźniki są doskonale widoczne i łatwo dostępne.

Wygodnie i otulające ciało pasażera siedzenia Altei XL posiadają solidne, umieszczone od strony drzwi mocowania i cechują się długimi siedziskami – ich przednie krawędzie doskonale podpierają uda aż do kolan. Fotel kierowcy posiada regulację wzdłużną i pionową. Jego odchylane oparcie wyposażono także w regulowane podparcie lędźwiowe (dostępne od wersji Stylance); w połączeniu z regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą umożliwia ono każdemu kierowcy dobranie idealnej pozycji do jazdy. Z tyłu podróżować może do trzech pasażerów. Po opuszczeniu podłokietnika tylna kanapa staje się dwumiejscowa.

Inteligentne rozwiązania

Jednymi z największych zalet auta takiego jak Altea XL są jego praktyczność i funkcjonalność. Dlatego też Altea XL wyposażona została w szereg nowych rozwiązań, które niewątpliwie podnoszą komfort podróży. Unikalnym rozwiązaniem jest specjalna tylna półka, która zwija się za jednym dotknięciem, zapewniając pełny dostęp do przedziału bagażowego. Dzięki temu proces demontowania półki stał się łatwiejszy, a jej zmniejszone rozmiary ułatwiają jej przechowywanie.

Kolejnym z nowych, zastosowanych w Altei XL rozwiązań są dwa stoliki w oparciach przednich siedzeń. Pasażerowie podróżujący z tyłu mogą z nich korzystać, by odstawić napój (stoliki wyposażone są w odpowiednie zagłębienia) lub inne przedmioty. Rozwiązanie to oferowane jest w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji Altei XL.

Kolejnym przykładem praktyczności modelu XL jest gniazdko 12V, które umieszczono w bagażniku, a nie z tyłu środkowej konsoli. Kolejne gniazdko znajduje się pomiędzy przednimi fotelami.

Oprócz nowości opisanych powyżej, wersja XL oferuje również wiele praktycznych rozwiązań dostępnych w modelu Altea od samego początku, takich jak chociażby liczne schowki umieszczone w całej kabinie pasażerskiej.

Kierowca i pasażer podróżujący na przednim siedzeniu mają w swym zasięgu następujące schowki: uchwyt na okulary po lewej stronie, przestronny schowek przed pasażerem, zagłębienie oraz dwa uchwyty na kubki pod środkową konsolą, szuflady pod każdym z przednich siedzeń oraz duże kieszenie w drzwiach, które mieszczą nawet 1,5 litrowe butelki. Podwójny schowek umieszczony jest również w przednim podłokietniku – jego górna część przeznaczona jest na drobiazgi, zaś dolna mieści większe przedmioty oraz złącza do iPoda czy USB. W przednim fotelu pasażera znajduje się również schowek boczny, wystarczająco duży, by pomieścić puszkę z napojem.

Pasażerowie tylnych siedzeń mają do dyspozycji schowki w siedzeniu, drzwiach (mieszczące litrową butelkę), kieszenie w oparciach przednich foteli, oraz specjalny przedział na końcu środkowej konsoli. Po rozłożeniu środkowego podłokietnika mogą także korzystać z dodatkowego miejsca na drobiazgi i dwóch uchwytów na kubki.

Każdy szczegół Altei XL został zaprojektowany tak, by podróż była prawdziwie komfortowym doświadczeniem.

BEZPIECZEŃSTWO

Wszystko, czego potrzebuje rodzina

Kupując samochód taki jak Altea XL, klient nie myśli wyłącznie o ilości oferowanego przezeń miejsca. Ważnym kryterium jest też bezpieczeństwo – podróżować będzie nim przecież cała rodzina. Jako przedstawiciel rodziny Altea – która w programie bezpieczeństwa EuroNCAP otrzymała maksymalną ilość 5 gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów, 4 gwiazdki za ochronę dzieci, oraz, jako jeden z nielicznych pojazdów swego segmentu 3 gwiazdki za ochronę pieszych – nowa Altea XL jest jednym z najbezpieczniejszych aut dostępnych na rynku.

W zakresie bezpieczeństwa biernego model XL oferuje do ośmiu poduszek powietrznych. Oprócz oferowanych w standardzie sześciu poduszek (kierowcy, pasażera, bocznych w przednich fotelach oraz kurtyn powietrznych) dostępne są również tylne poduszki boczne.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne, Altea XL oferuje kierowcy wszystkie stosowane obecnie systemy: ABS, TCS oraz ESP z układem Rekomendacji Kierunku Skrętu oraz HBA. Zawieszenie typu Agile Chassis, które stosowano już w innych modelach SEAT-a, zaadaptowano także na potrzeby Altei XL. Zapewnia ono doskonałe wyczucie układu kierowniczego i daje lepszą kontrolę nad autem, co jest ogromną zaletą w zakresie bezpieczeństwa.

Analizując poziom bezpieczeństwa nie można zapomnieć o podstawowym jego elemencie – nadwoziu. W Altei XL zostało ono zaprojektowane jako bezpieczna klatka. Struktura nadwozia i jego architektura rozprowadzają siłę uderzenia w ściśle określony i obliczony wcześniej sposób. W przypadku kolizji strefy kontrolowanego zgniotu absorbują jak największą ilość energii zderzenia, zapewniając tym samym pasażerom najwyższy z możliwych poziom bezpieczeństwa.

Trzy sztywne pałąki bezpieczeństwa chronią pasażerów w przypadku dachowania. Pierwszy z nich umieszczony jest w górnej krawędzi przedniej szyby, przednich słupkach i przed ramą drzwi. Drugi łączy łupki środkowe z podłużnymi wzmocnieniami dachu oraz płytą podłogową (tworząc z każdej strony poziomą literę H). Trzeci z pałąków tworzą tylne słupki , rama pokrywy bagażnika oraz tylna belka poprzeczna. Tego typu wytrzymały, zamknięty pierścień stał się główną cechą wszystkich nowych projektów SEAT-a.

W drzwiach, oprócz standardowych wzmocnień poprzecznych umieszczonych na linii bioder, zamontowano również ich ukośne, wykonane z materiału o wysokiej wytrzymałości łączenia. Wnętrze drzwi wypełnione jest także gęstą pianką pochłaniającą energię bocznego uderzenia, która działa jednocześnie jako materiał wygłuszający i ograniczający wibracje.

Altea XL zapewnia ochronę nie tylko pasażerom, lecz również pieszym. Przód samochodu został zaprojektowany tak, by zminimalizować obrażenia odnoszone przez przechodniów podczas potrącenia. Aby osiągnąć ten cel, szczególną uwagą poświęcono nieagresywnym liniom i specjalnym strefom zgniotu z przodu pojazdu, pochłaniającym znaczną część energii uderzenia.

ZAWIESZENIE

Równie poręczny jak samochód kompaktowy

Praktyczny i funkcjonalny charakter Altei XL nie musi oznaczać mniejszej radości z jazdy. Zawieszenie typu Agile Chassis, które zebrało tak wiele pochwał zarówno w prasie specjalistycznej jak i wśród klientów, zastosowano również w modelu Altea XL. Zostało ono opracowane samodzielnie przez Centrum Techniczne w Martorell. Zapewnia szybką reakcję na ruchy kierownicy i daje lepszą kontrolę nad autem, zdecydowanie podnosząc poziom bezpieczeństwa jazdy.

Zredukowanie czasu reakcji samochodu na ruch kierownicy gwarantuje całkowitą kontrolę nad pojazdem. To dużo więcej niż tylko subiektywne odczucie: Altea XL skręca zaskakująco szybko, niemal bez przechyłu nadwozia, którego można by się spodziewać po samochodzie z wysoko umieszczonym środkiem ciężkości.

Efekt ten uzyskano dzięki właściwemu doborowi sprężyn i amortyzatorów, specjalnym oponom o niższym kącie znoszenia oraz elektromechanicznemu systemowi wspomagania o zmiennej sile działania.

Ustawione pod idealnym kątem sprężyny przednich kolumn McPhersona opierają się na sztywnych silent blockach, zapewniających stabilność w każdej sytuacji – od nagłej zmiany obciążenia po hamowanie na zakrętach. Silent blocki ograniczają także obciążenia przenoszone na półoś podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów.

Podobnie jak inne modele SEAT-a w tym segmencie rynku, Altea XL posiada wielowahaczowe zawieszenie tylne. Koła prowadzą cztery wahacze (trzy poprzeczne i jeden podłużny). Rozwiązanie takie zapewnia wyjątkowe własności dynamiczne oraz bardzo wysoki poziom komfortu. Dzięki bliskiej ideałowi geometrii zawieszenia znacząco ograniczono zarówno podsterowność jak i kąty znoszenia.

Układ hamulcowy Altei XL wyposażony jest w podwójny system wspomagania, który aktywuje się odpowiednio do sytuacji na drodze. Wywieranie na pedał hamulca normalnego nacisku powoduje stopniowy i równomierny efekt hamowania, zaś bardziej energiczne wciśnięcie p*u (tak jak podczas jazdy sportowej) wywołuje szybszą reakcję, zapewniając w ułamku sekundy znaczne zwiększenie siły hamowania.

System kontroli trakcji TCS również oferowany jest jako standard we wszystkich modelach. Współpracuje on z silnikiem zapobiegając buksowaniu kół podczas przyspieszania na śliskiej nawierzchni.

Ponadto, w wersji Sport-up jako wyposażenie standardowe montowany jest układ ESP (elektroniczny program stabilizujący) z układem Rekomendacji Kierunku Skrętu (dynamiczny system wspomagający układ kierowniczy, pozwalający na zwiększenie stabilności pojazdu). W połączeniu z HBA (Asystentem Awaryjnego Hamowania) zwiększa on ciśnienie podczas gwałtownego hamowania, w pełni wykorzystując możliwości układu hamulcowego auta i włączając światła awaryjne.

SILNIKI

Gama silników SEAT-a

Już w pierwszych miesiącach swej obecności na rynku Altea XL oferować będzie klientom wybór pięciu silników (dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych), które już teraz dostępne są w innych modelach rodziny Altea. Wszystkie z nich zapewniają wyśmienite osiągi i charakteryzują się wysoką niezawodnością.

Silniki benzynowe

1.6 102 KM (75 kW). Ta 4-cylindrowa, rzędowa jednostka oferuje niezwykłe osiągi, osiągając moc 102 KM przy 5,600 obr/min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 148 Nm przy 3,800 obr/min.
Silnik ten zbudowany jest całkowicie z aluminium, a jego blok waży zaledwie 16,5 kg. Specjalnie zaprojektowane wnętrze jednostki pozwoliło ograniczyć tarcie na korbowodach, zapewniając niższe zużycie paliwa i lepsze osiągi, które dodatkowo poprawione są przez specjalny układ rozrządu i system elektronicznego sterowania.

2.0 FSI 150 KM (110 kW). Silnik ten, który w Altei XL występuje z 6-stopniową, automatyczną przekładnią Tiptronic, wyposażono w układ bezpośredniego wtrysku benzyny do cylindrów. Rozwiązanie to pozwala uzyskać wyższy stopień sprężania (11.5:1), który z kolei zapewnia lepsze osiągi.

Ograniczono straty paliwa, ponieważ wtrysk bezpośredni zapobiega gromadzeniu się benzyny w kolektorze dolotowym po drodze do komory spalania. Dzięki temu każda kropla wtryśniętej do cylindra benzyny zamieniana jest na energię.

1.9 TDI 105 KM (77 kW). Dzięki doskonałej proporcji osiągów do zużycia paliwa, jest to jeden z najczęściej stosowanych w samochodach marki SEAT silników. Ta 4-cylindrowa, rzędowa jednostka wyposażona jest w pompowtryskiwacze, sprężarkę o zmiennej geometrii kierownicy spalin oraz chłodnicę powietrza doładowującego.

Dzięki zastosowaniu elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin z chłodzącym przewodem bocznym i wykorzystaniu systemu EOBD (Europejski System Diagnostyki Pokładowej), który kontroluje komponenty odpowiedzialne za emisję spalin, jest to jeden z najczystszych i najbardziej ekonomicznych silników diesla jakie istnieją.

2.0 TDI 140 KM (103 kW). Kolejny klejnot rodziny TDI. Silnik ten, oparty na jednostce o pojemności 1.9 litra, dzięki nieznacznemu zwiększeniu pojemności, zastosowaniu nowej głowicy z czterema zaworami na cylinder oraz zasilania pompowtryskiwaczami, osiąga moc 140 KM przy 4,000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1,750 do 2,500 obr/min.

Kształt komory spalania powoduje większe zawirowania i lepsze spalanie ładunku przy niskich prędkościach obrotowych. Dzięki poprawionemu napełnianiu cylindrów zapewnia także lepsze osiągi w górnym zakresie obrotów.

Sinik ten dostępny jest w modelu Altea XL zarówno ze skrzynią manualną, jak i z cieszącą się powszechnym uznaniem automatyczną przekładnią DSG. Skrzynia DSG zapewnia niższe niż tradycyjna przekładnia automatyczna zużycie paliwa i podnosi komfort jazdy. Dzięki brakowi sprzęgła hydrokinetycznego nie powoduje ona utraty momentu obrotowego i mocy silnika przy przyspieszaniu.

2.0 TDI 170 KM (125 kW). Jeden z najmocniejszych silników diesla w tym segmencie rynku, wcześniej dostępny już w modelach Altea FR, León FR oraz Toledo. Opracowany na bazie jednostki 2.0 TDI o mocy 140 KM, dzięki specjalnym modyfikacjom uzyskuje 125 kW (170 KM) przy 4,200 obr/min. Moment obrotowy również wzrósł z 320 do 350 Nm i dostępny jest już przy 1,800 obr/min. Silnik ten będzie dostępny w Polsce w późniejszym terminie.

Warto zauważyć, że silnik ten oferuje DPF (filtr cząstek stałych) jako wyposażenie standardowe we wszystkich krajach.


MODELE

Dla każdej rodziny

W połączeniu z silnikami opisanymi w poprzednim rozdziale, Altea XL oferowana jest w trzech wersjach wyposażenia: Reference, Stylance i Sport-up.

W wersji Reference, Altea XL oferuje między innymi takie składniki wyposażenia standardowego jak klimatyzacja, radio MP3 z dodatkowym wejściem i sześcioma głośnikami, czujnik ciśnienia w oponach, 16-calowe, stalowe obręcze kół, czarne relingi dachowe, tempomat i komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne, elastyczną roletę bagażnika i fotel kierowcy z regulacją wysokości. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, standardem jest sześć poduszek powietrznych wraz z układami ABS + TCS oferowanymi już od modelu Reference.

Oprócz urządzeń dostępnych w Altei Reference, wersja Stylance wyposażona jest w osiem głośników i umieszczone w kierownicy przyciski do obsługi radia, czujnik deszczu i czujnik automatycznego włączania świateł, dwustrefową klimatyzację CLIMATRONIC, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, srebrne relingi dachowe, przednie światła przeciwmgielne, lusterka boczne w kolorze nadwozia, regulowane w pionie fotele kierowcy i pasażera wraz z regulacją podparcia lędźwiowego, oraz funkcję Coming and Leaving Home. Z kolei urządzenia z zakresu bezpieczeństwa to systemy ABS + TCS oraz HBA.

Oprócz wyposażenia modelu Stylance, wersja Sport-up oferuje dodatkowo 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, sportowe zawieszenie i fotele oraz w standardzie układ ESP.

Ciekawą, nową cechą jest złącze pozwalające na zamontowanie w Altei XL systemów nawigacyjnych firmy TomTom. Złącze to, umieszczone po lewej stronie deski rozdzielczej, umożliwia bezpieczne zamocowanie przenośnego urządzenia nawigacyjnego oraz wymianę informacji pomiędzy nim a pojazdem. Stanowi ono również źródło zasilania. System nawigacyjny TomTom 710, w którego pamięci zapisane są informacje o wszystkich europejskich dealerach SEAT-a, dostępny będzie w katalogu akcesoriów SEAT-a.

Altea XL oferuje również pełną gamę wyposażenia dodatkowego, tak by każdy klient mógł dopasować samochód do swych własnych potrzeb i upodobań:

-System dynamicznej nawigacji z kolorowym lub czarno-białym monitorem 6,5"
-Montaż zestawu telefonicznego Bluetooth
-Uchwyt do układów nawigacji firmy TomTom
-Biksenonowe, kierunkowe reflektory + AFS
-Tylne poduszki boczne
-Elektronicznie sterowany, szklany szyberdach z urządzeniem zapobiegającym uwięzieniu
-Przyciemniane tylne szyby
-Skórzana tapicerka siedzeń
-Podgrzewane siedzenia
-Złącze USB dla odtwarzaczy MP3
-Czujnik parkowania z tyłu
Seat Altea XL 1.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  35.54 KB
 Odsłon:  9803 raz(y)

Seat Altea XL 1.jpg

Seat Altea XL 2.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  81.46 KB
 Odsłon:  17257 raz(y)

Seat Altea XL 2.jpg

Seat Altea XL 3.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  92.24 KB
 Odsłon:  14739 raz(y)

Seat Altea XL 3.jpg

Seat Altea XL 4.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  120.69 KB
 Odsłon:  10633 raz(y)

Seat Altea XL 4.jpg

Seat Altea XL 5.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  69.08 KB
 Odsłon:  11769 raz(y)

Seat Altea XL 5.jpg

Seat Altea XL 6.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  164.28 KB
 Odsłon:  21379 raz(y)

Seat Altea XL 6.jpg

 
Forum samochodowe » Seat forum » Nowy Seat Altea XL
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: