Opel powrócił do segmentu kompaktowych sedanów. I wyraził swoje zaangażowanie w ten segment podczas premierowej prezentacji swojego nowego samochodu, Astry Sedan, w czasie Salonu Samochodowego w Stambule. Po raz pierwszy na świecie miały miejsce dwa wydarzenia – była to pierwsza w historii General Motors premiera samochodu w Turcji, jak również po raz pierwszy na świecie samochód wjechał na scenę podczas prezentacji na wstecznym biegu. Wysiadając z tylnego siedzenia Astry, Friedhelm Engler, główny projektant samochodów kompaktowych w General Motors Design Europe, powiedział: „Dzięki tej nowej wersji Astry wracamy do segmentu kompaktowych sedanów. I głównie chodzi tu o tył samochodu. Duży bagażnik zapewnia mnóstwo miejsca na bagaż dla całej pięcioosobowej rodziny i jest symbolem wszechstronności modelu Astra”.
Wskazując tył samochodu, Engler dodał: „Ponieważ w nowym sedanie wykorzystaliśmy dłuższy rozstaw osi pochodzący z Astry kombi, z tyłu jest bardzo dużo miejsca na nogi”.
Astra sedan produkowana będzie w polskim zakładzie GM w Gliwicach. Jest to idealne miejsce, jeśli chodzi o zaopatrzenie rynków Środkowej i Wschodniej Europy, a to z myślą przede wszystkim o nich powstawała nowa wersja kompaktowego Opla. Będzie ona dostępna z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocy od 90 do 140 KM. Do sprzedaży wejdzie jesienią 2007 roku. Wersja sedan cieszy się dużym powodzeniem na tych silnych, rozwijających się rynkach. Na przykład 67 procent klientów tureckich, którzy kupują samochód kompaktowy, wybiera wersję sedan. W Rosji wielkość ta wynosi 65 procent, zaś w Polsce i Europie Południowo-Wschodniej około 15 procent.
Opis: |
|
Rozmiar: |
1.38 MB |
Odsłon: |
3568 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
1.3 MB |
Odsłon: |
5148 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
1.07 MB |
Odsłon: |
5206 raz(y) |

|