Forum samochodowe » Opel forum » Opel Astra - nowy model
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Opel Astra - nowy model

Autor Wiadomość
lewandek Mercedes-Benz
W126 420SE

Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 4212
Miasto: Gorzów Wlkp.

Post2006-12-08, 00:51      Opel Astra - nowy model Odpowiedz z cytatem
Nowa wersja Opla Astra z nowymi, ekonomicznymi silnikami, odmłodzonym wizerunkiem, doskonałymi technologiami i poszerzoną gamą wyposażenia będzie dostępna u dealerów od lutego.
Skorzysta na tym cała rodzina modelowa Astry od wersji pięciodrzwiowej i kombi po sportowe trzydrzwiowe GTC oraz dynamiczny i elegancki kabriolet coupe TwinTop. Nowy Opel Astra ma swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Bolonii (7 - 17 grudnia) i można go już zamawiać u dealerów za niemal tę samą atrakcyjną cenę od 16 160 EUR. Dzięki sprzedaży ponad 1,2 mln egzemplarzy tego modelu od marca 2004 r., trzecia generacja Astry zajmuje wiodącą pozycję w bardzo konkurencyjnym segmencie samochodów kompaktowych i w europejskich statystykach sprzedaży. Ten bestseller będzie obecnie dostępny z jedenastoma nowymi silnikami o mocy 90 i 240 KM.

Nowa wersja Astry oferuje wnętrze o jeszcze wyższej jakości wyglądu konsoli środkowej, z dodatkowymi chromowanymi obwódkami wlotów powietrza i przełączników radia oraz nowym wykończeniem panelu instrumentów i drzwi.

Najwyższa wersja Cosmo wykorzystuje w wykończeniach lakier fortepianowy, widoczny na wstawkach na środkowej konsoli i kierownicy. Te zarezerwowane zazwyczaj dla samochodów wyższych klas dodatki tworzą szersze możliwości personalizacji. Dzięki kaszmirowej lub brązowej tapicerce w wersji GTC, wnętrze Astry można w pełni samodzielnie urządzić. System audio-informacyjny CD 30 MP3, najpopularniejszy wśród użytkowników Astry, dostępny będzie od lutego w wersji z przyciskami sterowania na kierownicy i zewnętrznym gniazdem stereo do urządzeń takich jak iPod.

Najlepszym przykładem niespotykanych w tej klasie rozwiązań jest dach panoramiczny Astry. Nowa wersja Cosmo GTC jest w niego wyposażona standardowo. Ma on powierzchnię niemal 1,8 m2 i rozciąga się aż do słupka środkowego. W przeciwieństwie do innych szklanych dachów widoku nie przesłania żadna belka, co zapewnia kierowcy, pasażerowi z przodu i pasażerom z tyłu doskonałą widoczność, podobną do tej, jaką ma pilot sportowego samolotu. Wyposażenie standardowe obejmuje ponadto sportowy układ jezdny IDS w wersji Astra Sport, system informacji pokładowych (BID) w wersji Sport, Cosmo i OPC, nowe, szesnastocalowe felgi w wersji Edition, Sport i Cosmo. Wersja Cosmo jest teraz także standardowo wyposażona w światła przeciwmgielne.

Użytkownicy Astry, którzy pragną zindywidualizować swój samochód mają teraz większy wybór opcji. Gama starannie dobranych akcesoriów obejmuje obecnie takie pozycje, jak osłony przeciwsłoneczne na tylnej szybie i bocznych oknach z tyłu czy odtwarzacz DVD z siedmiocalowym ekranem. Solidny boks dachowy o pojemności 480 litrów czy fotelik dziecięcy Opel DUO ISOFIX dla dzieci o wadze 9-18 kg nie sprawiają kłopotu przy montażu. Zestaw wyposażenia OPC 1 dostępny jest wyłącznie w modelu Astra GTC i obejmuje przedni spoiler, progi boczne, tylny, górny i dolny spoiler oraz szeroką gamę felg aluminiowych.

Układ jezdny Opla Astry jest i tak jednym z najlepszych w tym segmencie, ale inżynierowie nie spoczęli przez to na laurach. Wprowadzili oni udoskonalenia w układzie sterowania systemu stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA). Ten najnowszej generacji system bezpieczeństwa po raz pierwszy dostępny jest w tym segmencie rynku jako opcja wersji pięciodrzwiowej, GTC i kombi. W porównaniu z poprzednimi generacjami, system jest bardziej czuły, a dokonywane przez niego obliczenia w czasie rzeczywistym są dokładniejsze. Lepiej zmniejsza to niestabilność układu samochód-przyczepa oraz eliminuje konieczność nagłego zatrzymania w normalnych warunkach drogowych, które mogłoby zakłócić jazdę innych samochodów. System współpracuje z układem ESPPlus i wykrywa potencjalne wychylenia przyczepy, po czym aktywnie im przeciwdziała poprzez selektywne hamowanie. Poryw wiatru, koleiny, zbyt gwałtowny manewr czy za duża prędkość - elektronika ma odpowiedź na każdą sytuację. W początkowej fazie reakcji system TSA zapobiega wychylaniu, selektywnie hamując kołami po prawej lub lewej stronie pojazdu. A jeśli to nie wystarczy, hamowanie jest przeniesione na wszystkie koła, a moc silnika zredukowana.

Nowa wersja Astry oferuje lepsze osiągi i wyższy poziom bezpieczeństwa jazdy. Zalety te pomogły jej wygrać liczne testy organizowane przez dziennikarzy europejskich pism motoryzacyjnych jak również zwyciężyć w różnych badaniach opinii publicznej. Podstawą tak doskonałych osiągów jest interaktywny układ jezdny IDS z kolumnami McPhersona w przednim zawieszeniu i objętą ochroną patentową belką skrętną w zawieszeniu tylnym. Na wielu rynkach nowa Astra jest standardowo wyposażona w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESPPlus, system kontroli trakcji TCPlus, tarcze hamulcowe w przednich i tylnych hamulcach, system ABS, system wspomagania hamowania na zakrętach (CBC), dodatkowe wzmocnienie hamulców Brake Assist i elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.

Wyjątkowym przykładem równowagi pomiędzy komfortem jazdy a bezpieczeństwem aktywnym jest po raz kolejny opcjonalnie dostępny układ jezdny IDSPlus z systemem stałej kontroli amortyzacji CDC. Wykorzystuje on stałą wymianę danych pomiędzy układami i czujnikami ESPPlus, ABS i CDC, i został po raz pierwszy wprowadzony w klasie kompaktowej właśnie w modelu Opel Astra. Kierowcy korzystają z układu IDSPlus również wtedy, gdy jazda ma być przyjemnością: włączany jednym przyciskiem tryb sportowy zapewnia bardziej bezpośrednie reakcje układu zawieszenia, kierowniczego i hamulcowego oraz zmienia punkty zmiany biegów w przypadku automatycznej przekładni i skrzyni biegów Easytronic.

Astra jest także liderem pod względem widoczności i oświetlenia. Opel jako pierwszy producent zaoferował w klasie kompaktowej biksenonowe reflektory adaptacyjne AFL współpracujące z układem kierowniczym i oferujące funkcję dynamicznego zakrzywiania promienia światła. Reflektory te obracają się w kierunku zakrętu w stopniu zależnym od prędkości jazdy i promienia skrętu, zwiększając doświetlenie nawet o 90% w porównaniu z reflektorami nieruchomymi. Podczas jazdy z wyższą prędkością po prostej drodze automatyczna regulacja szerokości promienia światła zapobiega oślepianiu kierowców jadących z przeciwnego kierunku, wzmacniając jednocześnie zasięg świateł mijania.

Organizacja Euro NCAP uznała poziom bezpieczeństwa biernego nowej Astry - podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu - za najwyższy. Astra otrzymała najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa pasażerów. Dzięki 34 punktom, które zdobyła, Euro NCAP uznało ją za jeden z najbezpieczniejszych sedanów w klasie kompaktowej (małe samochody rodzinne). Astra uzyskała również dobre wyniki w klasie bezpieczeństwa dzieci: wersja pięciodrzwiowa zdobyła cztery gwiazdki i 39 punktów.

Astra jest standardowo wyposażona w system bezpieczeństwa SAFETEC, który obejmuje adaptacyjne poduszki boczne z przodu. Są one uzupełnieniem przednich poduszek powietrznych oraz kurtyn powietrznych rozciągających się na całej długości kabiny. Zewnętrzne fotele tylnej kanapy wyposażone są standardowo w mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.
astra_4.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  291.95 KB
 Odsłon:  3930 raz(y)

astra_4.jpg

astra_3.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  181.34 KB
 Odsłon:  11922 raz(y)

astra_3.jpg

astra_2.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  210.92 KB
 Odsłon:  2807 raz(y)

astra_2.jpg

astra_1.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  263.64 KB
 Odsłon:  2528 raz(y)

astra_1.jpg

 
Reklamy
lewandek Mercedes-Benz
W126 420SE

Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 4212
Miasto: Gorzów Wlkp.

Post2007-02-07, 01:32      Opel Astra - nowy model Odpowiedz z cytatem
Po trzech latach od swojej premiery model Opel Astra obecnej generacji, który należy do najchętniej kupowanych modeli na rynku europejskim, doczekał się modyfkcji. Auto będzie oferowane w cenie od 16 100 EUR.

Gama Opla Astry 2007, która obejmuje wersje nadwoziowe trzy- i pięciodrzwiową, kombi oraz CC, to odświeżona stylistyka oraz nowe bardzie kompaktowe, oszczędniejsze i mocniejsze silniki.
 
polo81 Toyota (w ramach marzen ;)
Celica GT4

Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 228
Miasto: Warszawa

Post2007-02-18, 11:28      Opel Astra - nowy model Odpowiedz z cytatem
Astra II hatchback i Astra III coupe - dwie najladniejsze Astry. To co teraz proponuja to po prostu mala Vectra, a nie zadna Astra
 
Rysiek


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624

Post2007-04-13, 22:47      Opel Astra - nowy model Odpowiedz z cytatem
Nowa edycja Opla Astry o zmienionej konstrukcji i nowych rozwiązaniach technicznych dostępna jest teraz z dwoma nowymi i zaawansowanymi silnikami wysokoprężnymi o pojemności 1,7 litra.

Te najnowsze jednostki turbo z wtryskiem common-rail mają stosunkowo niewielki rozmiar, jednak dzięki wysokiej mocy na litr pojemności skokowej i dużemu zapasowi mocy są bardzo oszczędne i oferują niski poziom emisji spalin. Te bardzo wydajne silniki, współpracujące standardowo z sześciostopniową skrzynią biegów, już teraz spełniają wymagania dotyczące przyszłych norm emisji spalin. To cecha wszystkich silników CDTI Astry, wyposażonych w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Silnik 1.7 CDTI ECOTEC o mocy 81 kW/110 KM wytwarza 140 g CO2 na kilometr, a jednostka o mocy 92 kW/125 KM - 146 g/km.

Oprócz doskonałych osiągów i radości z jazdy klienci korzystają również z niewielkich kosztów eksploatacji, będących efektem niskiego poziomu zużycia paliwa, które wynosi zaledwie 5,2/5,4 litra oleju napędowego na 100 km (wersja pięciodrzwiowa). Podstawowa cena 20 305 (110 KM) i 22 400 (125 KM) EUR to kolejny mocny argument przemawiający za wybraniem proekologicznego silnika w bestsellerze Opla, który jest teraz dostępny z sześcioma jednostkami wysokoprężnymi, a ogólnie z 13 różnymi silnikami o mocy od 90 do 240 KM w Astrze OPC.

Oba nowe silniki 1.7 CDTI w trzeciej generacji Astry, będącej jednym z liderów konkurencyjnego segmentu kompaktów, wyposażone są w układ wtrysku bezpośredniego common-rail, cztery zawory na cylinder z kontrolą zawirowania i systemem recyrkulacji schłodzonych spalin z elektropneumatyczną kontrolą klap obejścia. Efektem jest doskonałe działanie, bezpośrednie reakcje i oszczędność. Średnica cylindra tej kompaktowej jednostki wynosi 79 mm, zaś skok tłoka 86 mm, co w sumie daje pojemność skokową 1686 cm3. Głowica cylindrów wykonana jest z lekkich stopów, a blok silnika to odlew z szarego żeliwa. Szesnastoma zaworami sterują bezpośrednio dwa górne wałki rozrządu przez popychacze bazowe, a maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 1800 bar.

Gama ultranowoczesnych turbodiesli nowej Astry, począwszy od jednostki 1.3 CDTI o mocy 66 kW/90 KM po 1.9 CDTI o mocy 110 kW/150 KM, jest teraz znacznie szersza niż kiedykolwiek wcześniej i nie ma sobie równych w tym segmencie rynku. Jednostki 1.7 CDTI poszerzają tą gamę o kolejne, bardzo wydajne silniki. Od samego początku prac konstrukcyjnych inżynierowie Opel/GM uwzględniali przyszłe ograniczenia emisji spalin. Jednym ze środków technologicznych umożliwiających osiągnięcie tego poziomu czystości jest system zaawansowanej techniki recyrkulacji spalin z dodatkową funkcją chłodzenia. Elektropneumatyczna kontrola klap obejścia, którą steruje system sterowania silnikiem, sprawia, że spaliny osiągają temperaturę odpowiednią dla procesu spalania podczas powrotu do cylindrów.

Silniki standardowo współpracują z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów i zostały wyposażone w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Łączą one wysoką moc na litr pojemności skokowej z wysokim momentem obrotowym, wynoszącym odpowiednio 260 Nm i 280 Nm przy 2300 o/m, co zapewnia doskonałe przyspieszenie we wszystkich sytuacjach. Prędkość maksymalna modeli Astry GTC 1.7 CDTI wynosi odpowiednio 187 i 197 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,6 i 10,4 sekundy, co obrazuje potencjał dynamiki nowych jednostek.
astra 1.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  32.08 KB
 Odsłon:  2690 raz(y)

astra 1.jpg

 
Forum samochodowe » Opel forum » Opel Astra - nowy model
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: