Nowa wersja Opla Astra z nowymi, ekonomicznymi silnikami, odmłodzonym wizerunkiem, doskonałymi technologiami i poszerzoną gamą wyposażenia będzie dostępna u dealerów od lutego.
Skorzysta na tym cała rodzina modelowa Astry od wersji pięciodrzwiowej i kombi po sportowe trzydrzwiowe GTC oraz dynamiczny i elegancki kabriolet coupe TwinTop. Nowy
Opel Astra ma swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Bolonii (7 - 17 grudnia) i można go już zamawiać u dealerów za niemal tę samą atrakcyjną cenę od 16 160 EUR. Dzięki sprzedaży ponad 1,2 mln egzemplarzy tego modelu od marca 2004 r., trzecia generacja Astry zajmuje wiodącą pozycję w bardzo konkurencyjnym segmencie samochodów kompaktowych i w europejskich statystykach sprzedaży. Ten bestseller będzie obecnie dostępny z jedenastoma nowymi silnikami o mocy 90 i 240 KM.
Nowa wersja Astry oferuje wnętrze o jeszcze wyższej jakości wyglądu konsoli środkowej, z dodatkowymi chromowanymi obwódkami wlotów powietrza i przełączników radia oraz nowym wykończeniem panelu instrumentów i drzwi.
Najwyższa wersja Cosmo wykorzystuje w wykończeniach lakier fortepianowy, widoczny na wstawkach na środkowej konsoli i kierownicy. Te zarezerwowane zazwyczaj dla samochodów wyższych klas dodatki tworzą szersze możliwości personalizacji. Dzięki kaszmirowej lub brązowej tapicerce w wersji GTC, wnętrze Astry można w pełni samodzielnie urządzić. System audio-informacyjny CD 30 MP3, najpopularniejszy wśród użytkowników Astry, dostępny będzie od lutego w wersji z przyciskami sterowania na kierownicy i zewnętrznym gniazdem stereo do urządzeń takich jak iPod.
Najlepszym przykładem niespotykanych w tej klasie rozwiązań jest dach panoramiczny Astry. Nowa wersja Cosmo GTC jest w niego wyposażona standardowo. Ma on powierzchnię niemal 1,8 m2 i rozciąga się aż do słupka środkowego. W przeciwieństwie do innych szklanych dachów widoku nie przesłania żadna belka, co zapewnia kierowcy, pasażerowi z przodu i pasażerom z tyłu doskonałą widoczność, podobną do tej, jaką ma pilot sportowego samolotu. Wyposażenie standardowe obejmuje ponadto sportowy układ jezdny IDS w wersji Astra Sport, system informacji pokładowych (BID) w wersji Sport, Cosmo i OPC, nowe, szesnastocalowe felgi w wersji Edition, Sport i Cosmo. Wersja Cosmo jest teraz także standardowo wyposażona w światła przeciwmgielne.
Użytkownicy Astry, którzy pragną zindywidualizować swój samochód mają teraz większy wybór opcji. Gama starannie dobranych akcesoriów obejmuje obecnie takie pozycje, jak osłony przeciwsłoneczne na tylnej szybie i bocznych oknach z tyłu czy odtwarzacz DVD z siedmiocalowym ekranem. Solidny boks dachowy o pojemności 480 litrów czy fotelik dziecięcy Opel DUO ISOFIX dla dzieci o wadze 9-18 kg nie sprawiają kłopotu przy montażu. Zestaw wyposażenia OPC 1 dostępny jest wyłącznie w modelu Astra GTC i obejmuje przedni spoiler, progi boczne, tylny, górny i dolny spoiler oraz szeroką gamę felg aluminiowych.
Układ jezdny Opla Astry jest i tak jednym z najlepszych w tym segmencie, ale inżynierowie nie spoczęli przez to na laurach. Wprowadzili oni udoskonalenia w układzie sterowania systemu stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA). Ten najnowszej generacji system bezpieczeństwa po raz pierwszy dostępny jest w tym segmencie rynku jako opcja wersji pięciodrzwiowej, GTC i kombi. W porównaniu z poprzednimi generacjami, system jest bardziej czuły, a dokonywane przez niego obliczenia w czasie rzeczywistym są dokładniejsze. Lepiej zmniejsza to niestabilność układu samochód-przyczepa oraz eliminuje konieczność nagłego zatrzymania w normalnych warunkach drogowych, które mogłoby zakłócić jazdę innych samochodów. System współpracuje z układem ESPPlus i wykrywa potencjalne wychylenia przyczepy, po czym aktywnie im przeciwdziała poprzez selektywne hamowanie. Poryw wiatru, koleiny, zbyt gwałtowny manewr czy za duża prędkość - elektronika ma odpowiedź na każdą sytuację. W początkowej fazie reakcji system TSA zapobiega wychylaniu, selektywnie hamując kołami po prawej lub lewej stronie pojazdu. A jeśli to nie wystarczy, hamowanie jest przeniesione na wszystkie koła, a moc silnika zredukowana.
Nowa wersja Astry oferuje lepsze osiągi i wyższy poziom bezpieczeństwa jazdy. Zalety te pomogły jej wygrać liczne testy organizowane przez dziennikarzy europejskich pism motoryzacyjnych jak również zwyciężyć w różnych badaniach opinii publicznej. Podstawą tak doskonałych osiągów jest interaktywny układ jezdny IDS z kolumnami McPhersona w przednim zawieszeniu i objętą ochroną patentową belką skrętną w zawieszeniu tylnym. Na wielu rynkach nowa Astra jest standardowo wyposażona w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESPPlus, system kontroli trakcji TCPlus, tarcze hamulcowe w przednich i tylnych hamulcach, system ABS, system wspomagania hamowania na zakrętach (CBC), dodatkowe wzmocnienie hamulców Brake Assist i elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.
Wyjątkowym przykładem równowagi pomiędzy komfortem jazdy a bezpieczeństwem aktywnym jest po raz kolejny opcjonalnie dostępny układ jezdny IDSPlus z systemem stałej kontroli amortyzacji CDC. Wykorzystuje on stałą wymianę danych pomiędzy układami i czujnikami ESPPlus, ABS i CDC, i został po raz pierwszy wprowadzony w klasie kompaktowej właśnie w modelu
Opel Astra. Kierowcy korzystają z układu IDSPlus również wtedy, gdy jazda ma być przyjemnością: włączany jednym przyciskiem tryb sportowy zapewnia bardziej bezpośrednie reakcje układu zawieszenia, kierowniczego i hamulcowego oraz zmienia punkty zmiany biegów w przypadku automatycznej przekładni i skrzyni biegów Easytronic.
Astra jest także liderem pod względem widoczności i oświetlenia. Opel jako pierwszy producent zaoferował w klasie kompaktowej biksenonowe reflektory adaptacyjne AFL współpracujące z układem kierowniczym i oferujące funkcję dynamicznego zakrzywiania promienia światła. Reflektory te obracają się w kierunku zakrętu w stopniu zależnym od prędkości jazdy i promienia skrętu, zwiększając doświetlenie nawet o 90% w porównaniu z reflektorami nieruchomymi. Podczas jazdy z wyższą prędkością po prostej drodze automatyczna regulacja szerokości promienia światła zapobiega oślepianiu kierowców jadących z przeciwnego kierunku, wzmacniając jednocześnie zasięg świateł mijania.
Organizacja Euro NCAP uznała poziom bezpieczeństwa biernego nowej Astry - podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu - za najwyższy. Astra otrzymała najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa pasażerów. Dzięki 34 punktom, które zdobyła, Euro NCAP uznało ją za jeden z najbezpieczniejszych sedanów w klasie kompaktowej (małe samochody rodzinne). Astra uzyskała również dobre wyniki w klasie bezpieczeństwa dzieci: wersja pięciodrzwiowa zdobyła cztery gwiazdki i 39 punktów.
Astra jest standardowo wyposażona w system bezpieczeństwa SAFETEC, który obejmuje adaptacyjne poduszki boczne z przodu. Są one uzupełnieniem przednich poduszek powietrznych oraz kurtyn powietrznych rozciągających się na całej długości kabiny. Zewnętrzne fotele tylnej kanapy wyposażone są standardowo w mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.
Opis: |
|
Rozmiar: |
291.95 KB |
Odsłon: |
3930 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
181.34 KB |
Odsłon: |
11922 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
210.92 KB |
Odsłon: |
2807 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
263.64 KB |
Odsłon: |
2528 raz(y) |

|