Opel Meriva został uznany za najbardziej niezawodny samochód w Raporcie TUV 2007. Jakość tego wprowadzonego na rynek w 2003 r. minivana była testowana przez TUV po raz pierwszy (pierwszy przegląd generalny odbywa się trzy lata po pierwszej rejestracji) i od razu udało mu się osiągnąć najlepszy rezultat.
Raport uwzględniał 133 różne modele samochodów używanych nie dłużej niż trzy lata. Usterki znaleziono tylko w 1,8% sprawdzonych egzemplarzy, cieszących się wielką popularnością modeli Opel Meriva, podczas gdy średnia dla branży wynosi 5,9%.
„Nasza wszechstronna dbałość o jakość przynosi coraz lepsze efekty - powiedział Hans Demant, Dyrektor Generalny Opla. „Ciężko o bardziej przekonujący dowód niż sukces osiągnięty przez jeden z naszych najmłodszych modeli. Dodatkowo całościowe wyniki samochodów marki Opel pokazują, że wszystko działa tak, jak powinno”.
W porównaniu z ubiegłym rokiem prawie wszystkie modele marki Opel znacząco poprawiły swoje pozycje w tegorocznym Raporcie TUV, zarówno pod względem miejsca w rankingu, jak i wskaźnika awaryjności. W tej ostatniej kategorii wynik lepszy od średniej uzyskały, poza Merivą, modele Corsa (4,4%), Vectra (4,5%), Agila (4,8%) i Astra (5,1%). Dzięki temu wszystkie te modele znalazły się w kategorii najbardziej niezawodnych samochodów.
Sukces Merivy robi tym większe wrażenie, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że bardzo rzadko dochodzi do sytuacji, by jakiś model osiągnął wskaźnik awaryjności niższy od 2% i że samochód, który zajął drugie miejsce, uzyskał wynik znacznie przekraczający tę wartość. Raport TUV 2007 odzwierciedla wyniki wszystkich przeglądów generalnych przeprowadzonych między lipcem 2005 r. a czerwcem 2006 przez ośrodki testowe TUV, zgodnie z Art. 29 niemieckiej Ustawy o dopuszczeniu osób i pojazdów do ruchu drogowego (StVZO). Oparty jest więc na ponad 7 mln przeglądów samochodów, które przeprowadzono we wspomnianym okresie.
Znaczna poprawa wyników widoczna w Raporcie TUV 2007 jest efektem globalnej dbałości o jakość koncernu General Motors. Najważniejszymi elementami filozofii zintegrowanej jakości GM są standaryzowany rozwój (GVDP - Globalny Proces Rozwoju Pojazdów) oraz system produkcyjny (GMS - Globalny System Produkcji). W każdym zakładzie produkcyjnym spółki wprowadzono w życie pięć zasad: zaangażowanie pracowników, standaryzacja, jakość integralna (tj. wbudowana w proces produkcyjny), krótki czas realizacji zamówienia oraz nieustanne doskonalenie. Na przykład każda osoba pracująca przy linii produkcyjnej musi zatrzymać proces produkcyjny, jeśli pojawi się problem, którego w żaden sposób nie można rozwiązać w standardowo przeznaczonym na to czasie.
Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie dostawców w wytwarzaniu samochodów, coraz ważniejsza staje się wysoka jakość usług tychże dostawców. W General Motors Europe pracuje zespół ponad 100 wyspecjalizowanych inżynierów, których jedynym zadaniem jest pomaganie partnerom koncernu w zapobieganiu problemom związanym z jakością i rozwiązywaniu takich problemów od razu, gdy się one pojawią. Odniesiono na tym polu znaczący sukces, ponieważ w ostatnich latach liczba pochodzących od dostawców GM Europe części niespełniających norm jakościowych zmniejszyła się o 80%.
Opis: |
|
Rozmiar: |
275.57 KB |
Odsłon: |
2068 raz(y) |

|