Forum samochodowe » Samochody 4x4 » Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie...
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie...

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Autor Wiadomość
rx4





Post2013-01-12, 17:06      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
Witam posiadam RX4 i jestem z niego bardzo zadowolony(relacja ceny dooferowanych mozliwosci),Posiadam wersje 1,9dci fabrycznie102 km po tuningu 137km(bezpieczna moc dla turbowtryskow jaki silnika i skrzyni,wraz z napedem)Problemy oktorych pisze autor tj dynamika ,elastycznosc nie istnieja))),Napes pochodzy od steyera wiec jes tto firma majaca pojecieco i jak robi,auto dla rodziny aktywnej ktora mysli gdzie i jak jedzie,nikt nie ma zamiarutapalc sie w blocie takim autem!Autko swietnie radzi sobie z zmia w miescie jak i poza,Co do kosztow ,to wszystko jest wszystko jest wiele tansze odaut jap jak i usa itp ,niezawodnosc zale od samego wlasciciela (jak dbasz tak masz) Swoje autko kupilem w wersji full jedyne czego brak to grzanych foteli ale zima problem roz maty z nurauto np koszt 29 zl (dwa poziomy grzania),Wczesniej posiadalem inne auta 4x4 suzuki vitara,ford exploler,itp i powiem tak,Dla osoby chcacej pod w miescie i poza nim bez aspiracji rajdow terenowych kaszubia zmota itp jestto b d wybor(mam na mysli cene komfort stylistyke rocznik bezpieczenstwo standard 6pp,nie wspominajac o wyp elektrycznym).Co do komfortu tow miescie super na trasie troche glosno(opory walu ,oplych powietrza,wygluszenie)ale spokojnie do 120 130 jest ok,ktoz rodzina gna szydciej?Jak ktos ma takie aspiracje i brak roz to nie to auto!Nie wspominjac o podjsciu docalego tematu zamyslu.Awaryjnosc oktorej sie mowi co do francuskich aut-jak wczesniej pisalem jak dbasz tak masz,duzo zal od konkretnego auta ktore sie kupi,Ja na dzien dobry wsadzilem w swojego 4 tys zl(sprzeglo nowe komplet,plyny filtry paski rozrzaditp,czip tuning aleprofesjonalny a nie jakis z allegro,jakies oslony przeg,laczniki sw itp akumulator i mam swiety spok)))))),Poprzedni wlasciciel przed sprzed wymienil w aso turbo i naped na rozbieralny poza aso,wiec jak pisalem wszystko zal od tego co i jak sie kupi i jak sie dba.Jako suv jedyne autko za ta kase oferujace tyle schowkow itp (Od samegopoczatku auto rodzinne)Spalanie- niemamlekkiej nogi miasto trojmiasto korki ktorekie odcinki zima to spalanie 8 litrow,trasa spokojnie mozna zejsc olitr,dla bardzo oszczednych mozna spalic nawet 5z groszem,Co do tuningu o ktorym pisalem, fakt seryjne 1.9dci to troche za malo,po tuningu to nie to auto!!!!!)))) naprawde daje rade spod swiatel itp jak trzeba oczywiscie(tuningu nie robi sie po to by szalec tylko w razie potrzeby sprawnie przyspieszyc itp)zyskal ogromniena elastycznosci poprostu bajka,przyspieszenie z 15 katalogowych z groszem zmalalodo11 s wiec mysle ze jest ok -wystarczy,Mam nadzieje ,ze troche moj wpis pomogl w realnej ocenie i moich odczuciach a pare aut mialem ,Powodzenia i milej eksploatacji
 
Reklamy
eldoka


Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 3

Post2013-01-24, 13:23      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
heheh taak tak przeznaczenie Smile
 
użytkownik





Post2013-05-15, 12:58      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
jeżdżę blisko, aby płacić mniej za lawetę przez trzy lata wydałem 12 tyś na części. Totalna porażka, ale jazda nim jest przyjemna
 
turbofan


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 2

Post2014-01-06, 04:18      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
Narzekania nigdy dośćSmile RXem jezdze juz bardzo dlugo, obecny to juz 3 i 4 z kolei.
Kilka faktow na temat autka.

Bledow sie nie czepiajcie, pisze szybko bo malo czasu mam:)
Silniki, sa tylko dwa, w dieslu 1.9 nie ma się co psuć, wtryski CR boscha sa praktycznie niesmiertelne, sam silnik o ile nie byl zakatowany bardzo rzadko ulega zatarciu czy uszkodzeniom rozrzadu. Trzeba pamietac o dbaniu o pasek napedzajacy osprzet, jego
zly stan moze spowodowac wlasnie zerwanie/przeskoczenie rozrzadu.
Zdarzaja sie zejscia smiertelne turbosprezarek jednak cena uzywek lub regeneracji z wymiana to max 1000.
Benzynowy 2.0 16v o oznaczeniu f4r w praktyce moze ulec trzem awariom.
Pierwsza to uszkodzenie glowicy spowodowane niskim stanem oleju lub jego fatalna jakoscia. Głowica to koszt ok 1200 uzywka, caly silnik ok 2000.
Druga usterka to koło zmiennej fazy rozrzadu, to nie tyle awaria co zuzycie, silnik
wydaje z siebie odglos charakterystyczny jak dla diesla. Cena orginalu nowego to 500max.
Trzecia usterka wynika z zaniedbania paska osprzetu, napinaczy lub jego nieprawidlowego montazu przy wymianie. Taki pasek uszkadza nam niestety rozrzad powodujac jego zerwanie lub przeskoczenie. Naprawa w granicach 2 tys max.

Usterki elektryczne, raczej nie sa dolegliwe mocno i ile traficie na obcykanego mechanika. W dieslu potrafi pasc przeplywka, ok 200-300 oraz elektryczna pompa paliwa. Z rzadka pada zawor regulacji cisnienia wtrysku, ok 400pln nowy. W benzynie cewki zaplonowe, ok 80 pln sztuka a sa 4. Najczesciej padaja pojedyncza, przyczyna jest gromadzaca sie wilgoc. W calym autku popsuc sie moze jeszcze zamek tylnej klapy, szyba sie otwiera a klapa nie, do zrobienia szybko i w miare bez kosztow:)
CZasami pada sterownik nadmuchu lub caly panel klimatronika, szukac uzywki nie powinny przekorczyc 200pln.

UKlad napedowy 4x4 konstrukcji styer puch. 95% usterek skrzyni ktora jak by nie bylo tania nie jest spowodowane jest przez samych uzytkownikow auta ktorzy sa zdania ze o silnik trzeba dbac, a skrzynia to moze jedzic sama wiecznie. Trzeba pamietac ze jezeli ze skrzynia cos nie jest halo lepiej ja zdemontowac i wyslac do naprawy niz zaplacic potem za uzywke 2-3 tys.
Skrzynia wymaga rowniez wymiany i kontroli oleju, oraz napraw przed totalna jej destrukcja a nie po. Skrzynia nigdy tez nie psuje sie nagle, zawsze przed zakonczeniem zycia daje oznaki ze czas do niej zajrzec. Nie jest prawda ze jak cos halasuje to co najwyzej jest glosno, kazdy kilometr przejechany na takiej skrzyni potrafi ucznic ja nienaprawialna. Trzeba rowniez pamietac ze to auto 4x4, a to wymaga odrobiny wiedzy co wolno a czego nie wolno robic. Tylny dyfer jest raczej niezniszczalny, uzwany kosztuje max 400-500pln, uszkodzeniu ulega czasamii tlumik drgan(to nie ten gumowy lacznik), raczej tylko uzywka ok 300pln, nowy moze kosztowac nawet 1000.
W benzynie jest jeden, w dieslu dwa. Uszkodzeniu ulega ww. elastyczny lacznik walu, ok 300 lemforder od mercedesa nowy, 150 zamiennik nieznanej mi jakosci.
Minusem w aucie jest wal napedowy, wykonany jako nierozbieralny.
Za ok 1000-1500 pln mozna przy okazji reneneracji uczynic go rozbieralnym.

Zawieszenie, podobne jak w kazdym aucie, przod mcpherson sprezyna i wachacz poprzeczny, tyl wachacz wleczony sprzezyna i amortyzator. Wszyskie czesci dostepne praktycznie od reki, amortyzatory tyl od 200 komplet, przod od 400 komplet, wszytskie sworznie silentblocki itp powniez. Do przednich wachaczy mozecie nie dokupic sworzni, sa raczej ciezko dostepne ale jak cos pisac na maila, postaram sie pomoc. Masa uzywek na alletanio. Jednie klapka od wlewu paliwa, nie dosc ze latwo ja urwac to potrafi kosztowac 200pln uzywana:)
Blacha, ocynkowana, praktycznie nie wystepuje korozja.


Gdybyscie potrzebowali pomocy lub poszukiwali jakiejkolwiek czesci prosze zostawic posta, na pewno odpowiem:) ew mail sonystyle1@o2.pl
Pozdrawiam uzytkownikow nie narzekajacych:)
 
turbofan


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 2

Post2014-01-06, 04:21      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
Jeszcze uwaga odnosnie ile mozna wydac na naprawde takiego scenika:) otoz nie ma limitu, jesli klient da sie doic to trzeba go doic:) Jelsi wydajesz to moze uzupelnij swoja wiedze i zweryfikuj ile tak naprawde naprawy powinny kosztowac:)
 
bmw_janek


Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 15

Post2014-01-16, 12:55      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
Mój kumpel ma Scenica i jest z niego bardzo zadowolony, podobno auto jest bezawaryjne, jak do tej pory nie miał z nim żadnych problemów. ( kupił rok temu)
 
zens





Post2014-01-17, 23:10      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
Witam.RX 4 2000cm + LPG kupiłem 25.09.2013 i do chwili obecnej zrobiłem ponad 3 tys km.Oczywiście na początek podstawowe czynności nowego właściciela-pasek rozrządu potwierdzona wymiana 2 lata wstecz,olej w silniku potwierdzony 4 tys km,olej w skrzyni świeżutki.Wymieniony pasek wielorowkowy i napinacz.Obecnie wymieniłem tylne amorki i tuleje wachacza oraz krzyżak na wale - wyeksploatowane.Pewnego dnia zaczął ciężko wchodzić wsteczny FACHOWIEC chciał mnie przekręcić na 2 tyś- wymiana skrzyni na regenerowaną.Pojechałem do drugiego -regulacja przy wybieraku 30 zł Autko kupiłem dla siebie i jak to w używanym - aby było dobrze trzeba trochę zainwestować i na chwilę obecną wszystko.Jada tym autkiem fajna,wyposażenie bogate,spalanie ok 11 lpg w mieście,w trasie 8 (90-110 km max) później otwiera się drugie gardło i ponad 130 robi się głośno. Białe oblodzone jezdnie i 4 x 4 w autku -się jedzie a nie ślizga Smile Pozdrawiam Szerokości Smile
 
miczytanna@o2.pl





Post2014-01-24, 09:13      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
jaki akumulator do rx4 2l.benzyna.mam 60. 12v to powinien być dobry ni jest stary a rozładow.
 
miczytanna@o2.pl





Post2014-01-24, 09:56      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
mam rx4 2 lata od tego czasu na części wydałam 3tyś to nie jest tak chyba dużo. jestem zadowolona ,fajna jazda po mieście i po lekkich terenach . nie ma co przesadzać bo to nie dżip. za takie pieniądze to nie ma na co narzekać. pa pozdrowionka.
 
nico





Post2014-10-03, 14:26      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
Co to za artykuł? Czy autor kiedykolwiek widział na żywo to auto a może je prowadził?To bardzo praktyczny samochód, podzielony bagażnik jest dobrym rozwiązaniem(aby włożyć małą rzecz typu kurtka nie trzeba otwierać całego bagażnika tylko sama szybę), wał mam wymieniony na rozbieralny od mercedesa, sprzęgło wiskotyczne to idealne rozwiązanie (jak potrzeba to załącza się napęd na 4 koła) do tego auta. Nigdy mnie nie zawiódł-duże błoto, śnieg czy nieodśnieżone lesne drogi nie stanowią problemu- a warunki są różne jak dojeżdża się codziennie 30 km do pracy małymi wioskami aby dostać się do dużego miasta. To bardzo fajny samochód i nie zamieniłabym go na żaden inny!
 
kaasia66


Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 2

Post2014-10-06, 14:47      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
Jak ktoś dba o samochód to i lawety i nie bedzie musiał płacić za lawetę...
Nigdy nie miałam takich problemów jak wy. Dosłownie nigdy. A jeżdzę już Renault ładnych parę lat. Jest to bardzo dobry i rodzinny samochód.

Ostatnio zmieniony przez kaasia66 dnia 2015-01-14, 11:01, w całości zmieniany 2 razy
 
vaj10


Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 2

Post2014-10-28, 12:01      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
ja tak porównałem corsę i ibizę, niby proste ale pomogło wybrać
 
ZygaM





Post2014-12-14, 19:35      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
Napiszę tak. Scenic RX4 jest tak samo awaryjny i bezawarjny jak zwykły cywilny Scenic I ph II. Bardzo wyraziście i rzeczowo opisał to turbofan. Jeśli ktoś chce więcej się dowiedzieć na temat tego rzadkiego auta, zapraszam na nasze forum Scenica. Mamy bardzo dużo porad darmowych zarówno do Scenic I jak i Scenic II i III. Mamy zaufanego mechanika, który dużo wyjaśnia. Zapraszam na ScenicForum.pl
 
mesokracja


Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 2

Post2014-12-16, 11:37      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
No dokładnie, popieram to co napisał Zyga
 
rengaru


Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 4

Post2014-12-19, 14:27      Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Odpowiedz z cytatem
RX4 jest to całkiem konkret autko Smile
 
Forum samochodowe » Samochody 4x4 » Renault Scenic RX4 - a miało być tak pięknie... Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: