Forum samochodowe » Nissan forum » silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!

Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Autor Wiadomość
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-17, 18:48      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
witam.... cwiczy mnie silnik 3.0Di w nissanie patrol Y61 01rok od jakiegos miesiaca!!cały czas ten sam problem.... znika woda.... dymi na biało..... głowica zrobiona (była peknieta na 3i 4tym garze) nowe pierscienie.... wszystko poskładane turbo po regeneracji elegancko na nowych wszystkich uszczelkach(orginalnych)auto odpaliłem i..... i to samo co przed remontem.... głowa do góry i do spr.ponownego!!podobno jest dobra i ze była spr.nawet w Gliwicach u jakiegos tm goscia co sie specjalizuje w tych tematach i dał opinie ze dobra głowica(to jest tylko to co powiedział mi gosc który poczatkowo robił głowice a czy na 100% była tam to nie wiem) turbo ma płaszcz wodny dodatkowo do chłodzenia.... było sprawdzane ale tez nie wiem w jakich warunkach.... jaka miało temperature itd... (spaliny przeciez dodatkowo grzeja turbo wiec nie wiem czy to nie to bo na zimno jest ok)układ recyrkulacji spalin (EGR)został zaslepiony poniewaz tez miał płaszcz wodny!! głowica została dokrecona procedura fabryczna i jeszcze dokreciłem 90* na ciepłym silniku..... i dalej to samo!!w niedziele sie turbo rozsypało na trasie Cieszyn-Bielsko przy 100km/h na 5tym biegu turbo nagle staneło i poszły kłeby białego dymu(wiadomo)to wziąłem na sznurek i zaciagłem na warsztat... turbo przejechane po regeneracji równo 200km. z odstepami kilku dniowymi... bilans strat:połamane chyba 2 łopatki i luz na osce taki jak by to turbo miało ze 2miliony km. dramat!! gosc mi mówi ze cos mi wpadło do turbo... rece mi opadły.... po 200 km.nagle cos dziwnym trafem wpadło do turbo.... to skad ten luz...(zaznaczam ze sie kreciło w palcach nie było zatarte)i po dokreceniu głowicy na ciepło jak by sie dymienie zmniejszyło ale dalej wystepuje.... sprawdzałem blok pod wzg,równosci i jest idealnie równy!!!! cylindry jak nowe i nominały 96mm srednicy(dla wtajemniczonych)sa wyrazne slady po honowaniu!!na górze bloku brak pekniec,rys,czy czegos pochodnego!! z oleju robi sie masło.... do zbiorniczka dalej ida banki pow.(czyli dalej gdzies jest nie szczelnosc)płyn czysty olej to masło głowica sprawdzona turbo tez... gosc mówi ze daje reke za głowice ale mu jakos nie wierze!! jak dzisiaj wyciadłem turbo to na 3im wydechu było mokro kolektor wypłukany do czysta turbo i wydech do tłumika tez!!wiec zostaje blok na próbe szczelnosci dac..... chyba ze ktos znajdzie sie kto miał taki ciezki przypadek z tym silnikiem i dał rade ustakic co było nie tak!!po mojemu i wg.chłopaków z zespołu EXTREM4x4 z rybarzowic to silnik na złom i nowy!!wg.mnie jest to silnik jednorazowy!! jak gumana h..a!!taki bubel wsadzic do takiego auta.... włascicielu nissana prosze sie wstydzic!!!
 
Reklamy
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-17, 19:57      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
siemka ja bym ci radził jednak splanowac płaszczyzne bloku.3 i 4 cylinder ma przesrane pod wzgledem chłodzenia,układ wodny lepiej chłodzi 1 i 2cylinder pompa wody chłodnica wszystko jest mocowane sprzodu bloku i głowicy.Blok tez potrafi sie zwichrowac,czym sprawdzałes płaszczyzne bloku ze jestes pewien ze jest równa?Głowice tez mozna by było sprawdzic pod TEMPERATURA nie tylko pod cisnieniem.Na zimnym moze byc szczelna a po jej nagrzaniu bedzie sie rozszczelniac,tak samo blok.
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-17, 21:06      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
było sprawdzane (podobno.... mnie przy tym nie było)wszystko prócz bloku!!blok sprawdzałem liniałem(specjalnie kupiłem nawet nowy zeby wykluczyc pomyłke i sprawdzałem tez przykładajac suwmiarkę)i szczelinomierzem próbowałem milimetr po milimetrze i podkładałem pod liniał pasek 0.05 i nic nigdzie nie wchodziło!!prosty jak.... jak przysłowiowy stół!!jest to mikro nieszczelnosc bo nawet weze nie póchna na kamien tylko mozna powiedziec ze sa takie wmiare!!takie jak maja byc!!no i jeszcze to masło z oleju!!i nie jestem pewiem co do turbo i plaszcza wodnego w niej!!wychodze z załozenia ze jak sam bym sobie tego nie sprawdził to nikt tego dobrze nie sprawdzi!!silnik dziadostwo.syf,itd!!!!masakra!!ludzie unikajcie aut z tymi silnikami!!! powtarzam silniki 3.0Di!!
 
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-17, 21:28      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
To ja juz nie wiem ale mam jeszcze jedno.Jak bedziesz miał zdjeta głowice przelec powierzchnie bloku kamieniem szlifierskim(uwazaj na palce:)),az sie zacznie swiecic w ten sposob sprawdzisz czy blok jest napewno równy.Ja swojego ventyla1.9t szlifowałem prawie godz a tez wydawało sie ze wystarczy zrobic głowice(moze to nie jest po fachowemu ale uwiez niejeden warsztat tak robi)
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-18, 12:07      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
szlif szlifem ale jak narazie to na zdejmowanie głowy sie nie zamierzam brac a to z porostej przyczyny.... uszczelka... koszt prawie 500zl.!!a jak załoze turbo które po regeneracji sie rozsypało a przed wysypaniem sie zaczeło dzien wczesniej olej puszczać i ładowac go do kolektora ssacego i auto paliło ten olej i z tego tez powodu mogło dymic!!jak zrobia turbo to poskładam i zobacze co i jak!!mam jeszcze dwa asy w rekawie i nie zawacham sie ich uzyc bo juz mam dosc tego auta!!nie zapłacona robota!!jak to odpale to kupie na próbe taki srodek do uszczelniania układu chłodzenia z valvoline (w płynie nie proszek)i wleje go i jak na próbe przestanie kopcic to rozbieram kolejny raz silnik i wszystko idzie raz jeszcze do sprawdzenia razem z blokiem i blok do planowania(jezeli pekniety nie bedzie)troche dziwne sie to wszystko robi bo po dokreceniu głowy na ciepło i zaslepieniu recyrkulatora spalin dym sie zmniejszył... ale juz kolejny raz głowy ciagnac nie bede bo cos pósci!! a jak bede miał to rozebrane to juz silnik sonie wyciagne i rozbiore do rosołu!!
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-22, 19:53      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
witam!!chciałem powrócic do rozsypanej turbiny....
otóż okazało sie po rozebraniu turdo ze (na gwarancji)ze pekła tulejka w której pracuje oska z wirnikami i na skutek tego powstał duzy luz i połamało łopatki bo zachaczyły o obudowe!!a teraz lepszy numer.... oddałem turbo w poniedziałek 16.03.br(tydzien czasu wylegiwało sie na warsztacie gdzie turbo było wczesniej naprawiane a mi klient cały czas dzwoni co z autem a ja mu cały czas powtarzam to samo.... a jak za pierwszym razem dałem do roboty to zrobili je w 4ry dni a teraz ze to idzie na ich koszt to pierdola to i niech sobie klient czeka a ja musze oczami swiecic!! i dopiero w sobote turbo zostało rozebrane w warsztacie i wystawiona opinia o powodzie usterki!!a odbiór ma byc we wtorek moze srode!!jestem ciekaw jak to teraz bedzie.... czy mogło sie to mieszac z powodu peknietej tulejki??tzn woda z olejem??!! czy mogł sie zapowietrzac układ chłodzenia z tego powodu??przed rozsypaniem sie turbo(po pózniejszej mojej analizie)stwierdzam iz w znacznie wiekszej ilosci znikał płyn chłodniczy..... przypominam iz jest w turbinie płaszcz wodny który ma zadanie chłodzic turbine i oczywiscie jest tez układ smarowania.... nie wiem jak to wyglada w srodku... czy płaszcz wodny chłodzi bezposrednio sama tulejke?? czy moze jest to zrobione jakos inaczej??po wyciagnieciu turbo zauwazyłem dokładnie wypłukany układ wydechowy co biorac ze znikaniem duzej ilosci płynu to mogło przez peknieta tulejke walic wode do wydechu i na wirnik samej turbiny.... ale skąd wypłukany kolektor wydechowy???zaznaczam iz turbo jest troszke powyzej samych kanałów wydechowych z głowicy wraz z kolektorem!!tzn. kolektor nie kieruje sie w dół tylko jedo dolna krawedz jest podwinieta do góry i w efekcie turbo znajduje sie troszke tak jak by nad głowica...!!! chory układ!!!! chory jest ten silnik w całosci!!bez wyjatku!!
 
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-24, 17:28      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
To jak jutro montujesz tą turbinke?Sprawdz czy w przewodach od intercoolera nie stoi olej albo woda,bo jesli sprawdzi sie to z turbina to pewnie duzo syfu tam masz.A jak swiece w tej chwili wygladaja(chodzi mi o spalanie)czy nie widac na jakiejs ze cylinder ciagnal wode?Albo wogóle nie palił...
A tak apropo to nie jest czasem ten nissan co miałes problemy z pierscieniami i wzmocnic kanały wodne w głowicy???
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-25, 01:46      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
jutro a zasadniczo dzisiaj to zbyt było by pieknie!!moze w czwartek sie okazuje.... juz nie mam sił... dwa tyg.czekam na głupia turbine!!intercooler jest na górze silnika zaraz pod maska.... a na margimesie to juz go myłem w benzynie i płukałem... zalewałem go całego benzyna płukałem i wylewałem wiec jest czysty na 100%!!swiece jak wyciagłem po rozsypaniu sie turbo były tak jak by pobielone... pod swiatło jest jak by szklana powłoka na swiecach i sucha!!pod paznokciem sie łuszczy i odpada jak lakier bezbarwny z maski w aucie!!takie dosc dziwnie to jest bo jest to równo na wszystkich 4ech swiecach...... i tak jak pisałem to przed rozsypaniem sie turbo zauwazyłem znacznie wieksze znikanie wody z układu... teraz tak to wiaze jedno z drugim... bo co jest dziwne to po przejechaniu np.20km delikatnie tak do max 2tys.obr. to prawnie nie kopcił ale jak sie go tylko raz przypałowało to i jazda z górki na biegu bez gazu przez 5km.nie pomogła... kopcił jak wsciekły!! i znaczne ubytki wody.... i pózniej turbo caput!! tak to jest dokładnie ten sam patrol co miałem ten problem z pierscieniami!!masakra co nie.... włascicielowi juz czacha dymi z tego wszystkiego i szlag go trafia... ostatnio mi powiedział ze bedzie musiał sobie chyba drugie auto kupic zeby miał czym jezdzic... stawiam na ta turbine ze mogł byc od poczatku złe zrobiona i puszczała cały czas... nowa 6.600zł.
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-29, 01:04      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
no i witam raz jeszcze po załozeniu turbiny.... jako ciekawostke dopisze ze odebrałem je w piatek o 14tej!!załozyłem i jak pisałem tez zaslepiłem układ chłodzenia w samym turbo i..... i lipa w dalszym ciagu!!mniej dymi i to zdecydowanie ale to nie to co ma byc!dymi jak ma cisnienie w układzie a po odkreceniu korka i odpuszczeniu cisnienika dymienie ustaje i to natychmiast!!wiec wsadziłem pistolet z kompresora i dmuchłem mu tam atmosfere... moze półtorej i zapaliłem silnik zeby go zagrzac... na zimno ok!!ale jak dostawał temp.to kopcic zaczą na biało i po odpuszczeniu cisnienia przestał... zagrzałem go jeszcze raz i i dmuchnąłem ponownie uszczelniłem i zostawiłem.... zobaczymy co bedzie w poniedziałek.... aha i jak silnik pracował na duzym cisnieniu w układnie które zrobiłem za pomocą kompresora i na swojej temperaturze to masło sie zrobiło pod pokrywa w mgnieniu oka........ zostaje głowica i blok... jest jeszcze do bloku przykrecona przystawka z obudowa filtra oleju w tkórej przechodza kanały wodne do chłodzenia turbo ale chłodzenie turbo jest zaslepione przy samej turbinie a nie przy obudowie wiec jezeli z jakiegos powodu tam jest nie szczelnosc to i moze sie w tym miejscu mieszac olej z woda.... juz mam metlik w głowiez powodu tego auta... juz nie wiem gdzie rece włozyc i co zrobic zeby było dobrze albo zeby zlokalizowac miejsce mieszania sie oleju z woda... i mało tego to jak kopci na biało to przeciez sie i musi dostawac woda w proces spalania czyli kolejne miejsce gdzie cos jest nie tak!! ma ktos moze jakies pomysły co do tej sytuacji.... tylko jakies sensowne i realne a nie wyciagniete z "sam naprawiam fiata 125p" Smile
 
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-29, 01:58      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
Mam nadzieje ze to pytanie nie było do mnie skierowane:)
Powiem tak miałem podobny przypadek w passacie 2.0 2002r olej w wodzie,wszysto jasne uszczelka pod głowica kolega z servisu zrobił to spoko:)po paru dniach własciciel przyjezdza ze znowu to samo no to teraz Tomek czyli Ja:)silnik do wyjecia głowica,blok na sprawdzenie(cisnienie oleju w normie),poskładany przy okazji nowe panewki i pierscienie.Za jakis czas klijent przyjezdza ze znowu to samo olej w wodzie.
Kupilismy drugi silnik hehe.Zamontowany ze starym osprzetem(bo tamten był goły)chodzi jak malina i jak na złosc koles przychodzi i mówi "co ja mam z wami zrobic?"Znowu to samo,pomyslałem tak jak ty silniki jednorazowe zwłaszcza ze nawet zamków na panewkach nie maja itd.To niemozliwe zeby dwa silniki na ten sam powód narzekały co sie okazałoSmile
Wiskoza była prawie DEAD!! a kanał olejowy od wodnego miał niecałe 5mm i to wystarczyło ze małe przegrzanie powodowało przejscie oleju do wody.
Nie wiem jak jest w nissanie patrolu ale moze wez pod uwage cos co wczesniej wydawało sie ze jest ok:)
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-29, 13:37      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
visco jest o`k na 100% bo działa zaraz po odpaleniu silnika a po zgaszeniu niechodzi lekko tylko z oporem a podczas pracy silnika nie da sie smigła zatrzymac ręką... jutro zobacze czy jest cisnienie w układzie które zrobiłem kompresorem i jaki jest stan wody... jak zszedł stan to gdzies sie musiała podziac ta woda... zobacze stan oleju czy sie nie podniósł a jak nie to wyciagne wtryski i pokrece rozrusznikiem jak poleci woda z któregos to bede wiedział do czego rece włozyc.... ale przed kreceniem rozrusznikiem przekrece recznie silnikiem na wypadek jak by było pekniecie głowicy gdzies nad zaworem i woda idzie tylko wtedy jak zawór jest otwarty... cos musze wymyslic i zdiagnozowac bo musze to auto oddac do konca nast.tyg.
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-30, 20:05      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
witam kolejny raz w temacie.... sciagłem dzisiaj kolejny raz głowice w patrolu... i ujrzałem kolejny raz to samo... mokry a nawet zalany 1wszy cylinder woda... popszedni raz było dokładnie to samo.... pierwszy i drugi cylinder mokre!! spawane były 3ci i 4ty za pierwszym razem!! i tam jest wszystko OK!!sucho i czarno !!a na pierwszym i drugim pojawia sie cały czas woda... juz zaslepiłem chłodzenie w turbo wykluczyłem układ recyrkulacji spalin bo tez był człodzony woda i dalej kopcił... zrobiłem mu jak wczesniej pisałem cisnienie w układzie chłodzenia i zostawiłem do dzisiaj... rano wchodze na warsztat i przewody miekkie i wody w zbiorniczku ubyło w przedziale 0.5 do 1l.wody i oleju przybyło wiec gdzies sie przedostac ta woda ze do silnika sie wlała mysle!! sciagam kolejny raz turbo i patrze mokre... sciagam kolektor wydechowy sucho... ale zagladam do kanału wydechowego pierwszego cylindra a tam kuku... mokro biało i czysto... sciagam głowe i na tłoku to sama woda z emulsją.... głowe na stół i jak sie przypatrzyłem to w głebi głowicy na wydechu jest tak wyraznie wypłukane i jest w jednym miejscu tak biało ze nie da sie tego inaczej wyjasnic jak uszkodzeniem głowicy.... po sciagnieciu głowy przekreciłem silnikiem i na pierwszym jak tłok poszedł w dół to zostawił za soba na sciankach krople wody!!i to nie jekies tam kropelki..... czyli musiało sie lac do cyl.na tłok i woda spłyneła pod wpływem cisnienia do miski... bo jezeli woda sie przedostała do cylindra to razem z cisnieniem i cisnienie musiało ja przeisnac miedzy tłokiem a cylindrem.... stało to na takim cisnieniu od soboty do dzisiaj... jutro zawoze znowu głowice!!ale jak sie okaze ze jest pekniecie głowicy to koles popłynie pieknie z kasa!!
 
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-30, 21:25      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
No w koncu jakas nowina:)Ale tak na wszelki przelec blok kamieniem tak jak Ci pisałem(dla swietego spokoju)
To jak oni wczesniej tą głowice sprawdzali?dymali ja pompką rowerową?
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-04-01, 00:21      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
nie wiem.... zawiozłem głowe!!gosc mi mówi ze takie slady beda po wodzie ale to tez jak woda bedzie szła bezposrednio na tłok z cylindra jak był by pekniety... na co ja mu... wie pan co.... jak był by cylinder pekniety to do układu chłodzenia w trakcie sprazania i zapłonu waliły by takie ilosci powietrza ze by weze porozrywało a nie szła raz za czas mała banieczka powietrza.... chłop rece rozłozył i sie mnie spytał co ja mam z nia zrobic.... chciałem mu powiedziec zeby ja do piekarza zaniósł ale widze ze facet sie zaczyna martwic kosztami które chyba do niego sie zblizaja i chyba dochodzi do niego to ze jednak jest zle zrobiona głowa bo drugi raz wracam sie z tym samym.... chyli mokry pierwszy i drugi cyl.gosc w innym warsztacie powiedział mi ze po mimo ze za pierwszym razem pierwszy i drugi cyl.był dobry to po pospawaniu 3 i 4ego mogy popekac kanały na 1 i 2im. bo jakos w trakcie spawania ten materiał moze sie sciagnac na tyle gwałtownie ze głowa peknie w innym miejscu!!tak sie dzieje w mercedesach z motorami 2.9 jak sie spawa 4 czy 5ty.cyl. to trzeba juz pospawac od 1ego do ostatniego gara bo peknie jak sie tego nie zrobi!!trzeba przespawac cała głowice w tych newralgicznych punktach zeby to 3mało!!i ta sama sytuacja mogła miec miejsce w tym przypadku poniewaz po pierwszym sciagnieciu głowy 1 i 2gi były czarne i okopcone a 3 i 4ry były mokre i wypłukane... a teraz jest odwrotnie!!wiec po mojemu musi to byc głowica zle zrobiona..... i wydaje mi sie ze wie ze cos jest nie tak z głowica bo jak dzwoniłem do niego to sie rozłoczył i jak próbowałem kolejny raz to juz wyłączył telefon i boi sie chyba kosztów które moga go dosiegnac.... a jak moja teza sie potwierdzi to gosc płynie 800zł za uszczelki 2x pod głowice. 9L.oleju magnatec 10w40 2x. filtr oleju 2x. 15Lpłynu chłodniczego 2x. i moja robote 2x sciaganie głowicy po 300zł za sciagniecie i załozenie i teraz drugi raz za sciagniecie i załozenie.... wiec tak na oko to jest koszt ze 2tys.zł.przeciez ja nie bede odpowiadac za czyjes błedy czy potkniecia które mnie i własciciela kosztuja pieniadze a co wazniejsze i drozsze to nasz czas!! zobaczymy co bedzie dalej!!!
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-04-01, 20:57      silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Odpowiedz z cytatem
i kolejny post po poscie... tomek mnie chyba usunie jak tak dalej pójdzie... Wink ale tak na marginesie to koles dzwonił dzisiaj do mnie od głowicy(yyy... poprawka to ja dzwoniłem do niego Smile sorko!!)i dowiedziałem sie ze głowica dobra..... ale zapomniałem sie spytac czy zartuje czy nie a teraz dzwonic nie wypada.... ale z innej beczki... byłem w salonie mitshubishi (czy jakos tak) i gadałem z kierownikiem ale ze strony warsztatu a nie salonu i powiedział ze mam duze szanse na to ze blok jest pekniety... poniewaz rok auta to 2001 to sa to pierwsze egzemplarze tych silników... a co za tym idzie to naj mniej dopracowane i naj bardziej awaryjne.... były przypadki w tych silnikach ze bloki sie dosłownie skrecały a co za tym szło to zacierały sie silniki.... facet mi dał przykład ze gosc smigał na autobahnie i nagle mu silnik chwyciło to gosc mówił ze o mały włos nie wyleciał przez przednia szybe... ale dochodziło tez po za skrecaniem sie bloku to wyskakiwanie korbów bokiem,pekanie notorycznie głowic,pekanie czasami bloków.... i ogólne rozpadanie sie silników!!ale włascicel auta twierdzi: (i tu cytuje) jak cos nowszego(chodzi tu o silnik)moze byc gorsze od starszego.... (koniec cytatu) a jednak moze byc jak sie okazuje!!kierownik mi powiedział ze poczatkowa przyczyna problemów z blokami było ich nie sezonowanie... (moze za krótkie moze wogóle )wiec na całym swiecie zostało wymienionych tyle silników ile samochodów jest z nimi zamontowanych!!z powodu tego silnika flagowy model nissana w kregu nazwijmy to terenówek został "zmieciony z powieszchni ziemi"i nissan jako terenówka straciła miejsce lidera w tym segmencie..... a to z powodu dwóch de** (belga i włocha)którzy ubzdurali sobie taki silnik!!i mało tego to w fazach testowych tego badziewia cały czas cos wychodziło... i tak przez 5lat go poprawiali az wszedł do produkcji i został załozony do patrola w 2001roku!!i poźniej przez kolejne 5lat poprawiali ten silnik modernizowali itd itd.... i do konca była lipa!! wiec uwazam ze gorzej chyba trafic nie mógł jak na pierwsze silniki z produkcji.... jak sie okaże po jeszcze kolejnej próbie szczelnosci w renomowanym zakładzie w harbutowicach ze głowa jest dobra to nie składam juz tego silnika tylko zaprosze własciciela przedstawie mu sytuacje i niech podejmuje decyzje.... juz sie nie bede pierdolic w kolejne zakładanie i kombinowanie bo juz sie mi nie chce!!!to auto i silnik snia mi sie po nocach jeszcze troche a zwariuje!!
 
Forum samochodowe » Nissan forum » silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!! Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: