"Nowocześnie zaplanowane wnętrze Toyoty Auris umożliwiło zamontowanie dźwigni zmiany biegów blisko kierownicy, co w połączeniu z wysoką pozycją siedzenia i stylowymi wskaźnikami na tablicy rozdzielczej tworzy we wnętrzu sportową atmosferę.
Wnętrze jest również praktyczne, o czym świadczy aranżacja tylnej części kabiny pasażerskiej, w której zastosowano całkowicie płaską podłogę, dającą pasażerom tylnych siedzeń więcej miejsca na nogi. Jak przystało na nowoczesny kompakt, w wyższych wersjach wyposażeniowych dostępne będzie przeszklone panoramiczne okno dachowe oraz dwustrefowa klimatyzacja.
Auris dostępny będzie jako 3- lub 5- drzwiowy hatchback z dwoma silnikami benzynowymi 1.4 VVT-i i 1.6 Dual VVT-i oraz trzema dieslami 1.4 D-4D, 2.0 D-4D i 2.2 D-4D Clean Power do wyboru."
no no, ale to bedzie konkurencja Yarisa czy nastepca?
"Auris czyli początek nowej ery Toyoty na rynku europejskim
Już 5 grudnia oczy branży motoryzacyjnej będą zwrócone na wystawę motoryzacyjną w Bolonii, gdzie po raz pierwszy zaprezentowana zostanie szerokiej publiczności ostateczna wersja Toyoty Auris - modelu, który zajmie miejsce popularnej od wielu lat Corolli hatchback.
Opracowany i wytwarzany w Europie Auris dołączy do oferty cieszącej się wielkim zainteresowaniem klientów Toyoty Yaris i Avensis, mając za zadanie pomóc koncernowi w zrealizowaniu nowego celu, jakim jest osiągnięcie do roku 2008 rocznej sprzedaży na poziomie 1,2 mln samochodów.
Toyota Auris pojawi się w sprzedaży na rynku europejskim wiosną przyszłego roku, natomiast do Wielkiej Brytanii zawita nieco wcześniej, bo już w lutym.
Mierzący 4220 mm długości, 1515 mm wysokości oraz 1760 mm szerokości, przy rozstawie osi 2600 mm, Auris został zaprojektowany całkowicie od podstaw, co mimo identycznego rozstawu osi co obecnie oferowana Corolla przekłada się na większe wymiary nadwozia oraz jeszcze przestronniejszą kabinę pasażerską. Projektantom pracującym nad samochodem przyświecała chęć wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów europejskich, którzy szukają atrakcyjnego pod względem stylistycznym, niezwykle wygodnego oraz nowoczesnego samochodu plasującego się w segmencie C.
W momencie premiery handlowej Auris będzie oferowany klientom jako hatchback w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, wraz z dwoma jednostkami benzynowymi i trzema dieslami, w tym z silnikiem 2.2 D-4D 180 Clean Power z innowacyjną technologią Toyota D-CAT. Wszystkie motory spełniają normę czystości spalin Euro IV. "
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-01-17, 00:08 Toyota Auris
Toyota Motor Poland opublikowała cennik nowego modelu Auris. Polska oferta obejmuje pięć wersji wyposażenia i pięć silników. W sumie dostępnych jest 16 konfiguracji w cenach od 55 900 PLN do 106 100 PLN.
Toyota Auris oferowana jest w pięciu wersjach wyposażenia: Terra, Luna, Sol, Prestige i X. Klient ma do wyboru także pięć silników: 1.4 (97 KM), 1.6 (124 KM), 1.4 D-4D (90 KM), 2.0 D-4D (126 KM) i 2.2 D-4D (177 KM).
Podstawowa wersja (od 55 900 PLN) zgodnie zgodnie z tradycją nazywa się Terra. Jej standardowe wyposażenie obejmuje:
- ABS+EBD+BA,
- cztery poduszki powietrzne,
- klimatyzacja manulna (poza silnikami 1.4),
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
- radio CD MP3 + 4 głośniki,
- centralny zamek z pilotem,
- elektrycznie regulowane szyby przednie,
- dzieloną konapę 60/40,
- dwupoziomową regulację kierownicy.
Bogatszy wariant Luna (od 60 900 PLN) zawiera dodatkowo:
- kurtyny powietrze,
- poduszkę na kolana kierowcy,
- lakierowane klamki i lusterka,
- elektrycznie regulowane szyby tylne,
- skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów,
- podłokietnik przedni,
- zdalna obsługa systemu audio z kierownicy.
Kolejna odmiana Sol (od 70 700 PLN) nie występuje z podstawowym silnikem. Jej seryjne wyposażenie zostało wzbogacone o:
- klimatyzację automatyczną dwustrefową,
- czujniki zmierzchu i deszczu,
- elektrochromatyczne lusterko wsteczne,
- felgi aluminiowe,
- inteligentny kluczyk z czujnikiem zbliżeniowym,
- tempomat z ogranicznikiem prędkości.
Wersja Prestiż (od 75 200 PLN) doposażona została w:
- reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami,
- VSC+TRC.
Atutem topowej wersji X (106 100 PLN), jest silnik wysokopreżny o mocy 177 KM. Dodatkowo montowane są w niej większe, 17-calowe felgi alumiowe.
Nowa Toyota Auris została stworzona w należącym do Toyoty europejskim centrum projektowym ED2 (European Design Development Centre) w południowej Francji. Aby znacznie zwiększyć liczbę samochodów sprzedawanych w Europie, Toyota postanowiła zmienić sposób postrzegania popularnego hatchbacka z segmentu C. W wyniku tego powstała nazwa współbrzmiąca nazwami innych modeli Toyoty: Yaris i Avensis, jednocześnie odwołując się do złota - pożądanego i szlachetnego wytworu natury.
Nowa Toyota Auris zbudowana jest na zupełnie nowej płycie podłogowej, która wykorzystana będzie w kolejnych modelach japońskiego koncernu. Nadwozie nowej Toyoty charakteryzuje się masywnym kształtem i dynamiczną linią. Jego wyróżniająca się forma wynika z dużej szerokości (1760 mm) i dużej wysokości (1515 mm). Całkowita długość samochodu wynosi 4220 mm, a rozstaw przednich i tylnych kół odpowiednio 1524 mm i 1522 mm.
Toyota Auris jako jedyny model w segmencie C oferuje więcej silników wysokoprężnych (1,4 90 KM, 2,0 126 KM oraz 2,2 177 KM) niż benzynowych (1,4 97 KM i 1,6 124 KM). Są to te same jednostki które znajdziemy w nowej Corolli sedan. Dodatkowo w Aurisie dostępny jest także silnik diesla o pojemności 2,2 litra i mocy 177 KM sprawdzony już w kilku innych modelach Toyoty.
Dla nowej Toyoty przewidziano aż 9 poduszek powietrznych (liczba ta może się różnić w zależności od wersji wyposażenia). Po raz pierwszy w samochodzie tej klasy pojawia się poduszka kolanowa dla kierowcy w ramach wyposażenia standardowego. Wyposażenie standardowe obejmuje również układy ABS z EBD i BA. Układ stabilizacji toru jazdy (VSC) i układ kontroli siły napędowej (TRC) będą oferowane w ramach wyposażenia standardowego lub opcjonalnego (w zależności od specyfiki lokalnych rynków). Dzięki takim zastosowaniom najnowszych rozwiązań technicznych z dziedziny bezpieczeństwa, Toyota Auris uzyskała 5 gwiazdek w testach Euro-NCAP.oraz 4 gwiazdki za ochronę dzieci i 3 za ochronę pieszych.
Auris będzie wytwarzany w Europie. 3 drzwiowy hatchback w TMMT w Turcji a 5 drzwiowy przez TMUK w Wielkiej Brytanii.
Na polskim rynku podstawowa wersja Toyoty Auris kosztuje 55 900 złotych a najwyższa 106 100 złotych. Dopłata do nadwozia 5-cio drzwiowego wynosi 1700 zł w przypadku wersji Terra i 2 600 zł. w przypadku pozostałych.
Jako największe tego typu przedsięwzięcie w historii Niemiec określana jest kampania outdoorowa modelu Auris, która rusza pod koniec miesiąca i obejmuje ponad 200 tys. nośników reklamy na terenie całego kraju.
Zaplanowana wspólnie z domem mediowym ZenithOptimedia akcja, na potrzeby której wynajęto praktycznie wszystkie dostępne nośniki reklamy zewnętrznej, obejmuje w sumie 82 niemieckie miasta, gdzie mieszka ponad 100 tys. ludzi. Choć oficjalnie nie podaje się kosztów szykowanej kampanii, to według niepotwierdzonych szacunków może chodzić o kwotę około 35 mln dolarów.
Toyota Auris pojawi się w niemieckich salonach dealerskich 3 marca, a ceny rozpoczynają się od 15 200 EUR.
hasoo
Suzuki SV650S
i Yamaha XJ600S vel Padlina
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 773
Miasto: Breslau
2007-02-07, 13:46 Toyota Auris
Toyota robi się nudniejsza nawet od Volvo
mechanick
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 97
2007-03-20, 22:25 Toyota Auris
O tym, że wchodząca właśnie na rynek Toyota Auris powinna stać się groźnym graczem w klasie kompaktowej, świadczy niedawne zwycięstwo, jakie w teście porównawczym niemieckiego magazynu "Auto Motor und Sport" odniósł ten samochód nad jednym z liderów segmentu, a mianowicie VW Golfem.
W teście uczestniczyły modele Auris 1.6 VVT-i Executive oraz Golf 1.6 FSI Comfortline. Pierwsze auto uzyskało łączną notę 475 punktów, natomiast drugi - 462. Niemieccy specjaliści chwalą nowy model japońskiej marki przede wszystkim za komfort i pewność prowadzenia, obszerną kabinę pasażerską, bogate wyposażenie, a także wysoką kulturę pracy 124-konnej jednostki benzynowej. Nieco gorzej oceniono natomiast pracę układu kierowniczego oraz jakość postrzegalną.
Również i w teście przeprowadzonym przez magazyn "Auto Bild" Auris okazał się lepszy od Golfa, zdobywając 446 punktów (VW uzyskał 443).
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-03-25, 01:54 Toyota Auris
W najbliższy weekend w salonach Toyoty zadebiutuje najnowszy hatchback japońskiej marki - Auris.
Samochód zastępuje dotychczas produkowaną Corollę poprzedniej generacji. Auto dostępne będzie w dwóch wersjach nadwozia (3- i 5-drzwiowa), 5 wersjach silnikowych (benzynowe 1.4 i 1.6 oraz diesle D-4D 1.4, 2.0 i 2.2) oraz 5 poziomach wyposażenia (Terra, Luna, Sol, Prestige i X).
Cennik Aurisa otwiera kwota 55 900 PLN (Terra bez klimatyzacji). Auto objęte jest klasyczną gwarancją Toyoty (3 lata lub 100 tys. km przebiegu).
Bylem w piatek na zamknietym pokazie Aurisa. Z zewnatrz autko nie wyroznia sie niczym szczegolnym, ma sporo miejsca wewnatrz, wygodne (bardzo miekkie) fotele, duzo schowkow itd. Dla mnie lekkim nieporozumieniem jest ten wysoko idacy tunel srodkowy - malo miejsca zostaje na prawa noge.