Forum samochodowe » Toyota forum » Toyota Land Cruiser teraz czystsza
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Toyota Land Cruiser teraz czystsza

Autor Wiadomość
Rysiek


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624

Post2006-12-28, 13:23      Toyota Land Cruiser teraz czystsza Odpowiedz z cytatem
Popularna terenówka Toyoty otrzyma silniki spełniające ostre normy emisji spalin Euro 4. Zmianom poddano trzylitrowego diesla i benzynową jednostkę V6 o pojemności 4 litrów.

W obu tych silnikach zastosowano filtr cząstek stałych znacznie ograniczający wydalanie do atmosfery szkodliwych związków dwutlenku azotu i tlenku węgla. W przypadku trzylitrowego diesla wrosła także o 7 KM jego moc i obecnie wynosi 171 KM. Zużycie paliwa pozostało praktycznie na niezmienionym poziomie, natomiast w przypadku benzynowej jednostki wzrost zużycia paliwa wynosi mniej niż 1%. Dodatkowo model z silnikiem wysokoprężnym otrzymał wielowarstwową przednią szybę zmniejszającą hałas, a w desce rozdzielczej zastosowano więcej materiałów wygłuszających. Nowe silniki w modelu Land Cruiser dostępne będą od nowego roku.
toyota_land_cruiser.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  1.47 MB
 Odsłon:  2806 raz(y)

toyota_land_cruiser.jpg

 
Reklamy
Rysiek


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624

Post2007-01-03, 01:53      Toyota Land Cruiser teraz czystsza Odpowiedz z cytatem
W salonach dealerskich jest już dostępna Toyota Land Cruiser ze zmodernizowanymi silnikami.

Teraz nowoczesny diesel D-4D jest o 5 KM mocniejszy, spełniając zarazem restrykcyjne normy czystości spalin Euro 4. Te same normy ekologiczne spełnia obecnie także benzynowy V6. Zmianom w silnikach towarzyszy lepsze wyciszenie kabiny pasażerskiej. Wszystkie te modernizacje nie spowodowały wzrostu cen. Podstawowy Land Cruiser 120 3.0 D-4D z ręczną skrzynią biegów w nadwoziu 3-drzwiowym kosztuje nadal 168 000 PLN (wersja V6 z automatyczną skrzynią biegów - 185 000 PLN).

3-litrowy silnik Diesla D-4D (oznaczony jako 1KD) to jedna z najlepszych i najnowocześniejszych jednostek wysokoprężnych na świecie. Dysponując momentem obrotowym 410Nm, w pełni zasługuje on na miano „terenowego”, jest bowiem w stanie pokonać każde bezdroża. Teraz osiągi Land Cruisera z tym napędem są jeszcze lepsze: moc maksymalna osiąga poziom 127kW (173 KM DIN) przy prędkości 3400 o/m. Wzrosłą także elastyczność - maksymalny moment obrotowy jest teraz dostępny w zakresie od 1600 o/m aż do 2 800 o/m.

Moc silnika 3.0 D-4D wzrosła, obniżeniu natomiast uległ poziom emisji dwutlenku węgla i to w taki sposób, że silnik spełnia teraz europejskie normy czystości Euro 4.

Techniczne ulepszenia i modyfikacje dokonane w silniku obejmują:
- bardziej precyzyjne sterowanie zaworami regulującymi zawirowanie mieszanki w dwóch oddzielnych kanałach kolektora dolotowego,
- zawory mogą przyjmować jedno z 3 położeń w zależności od warunków pracy silnika w taki sposób, aby zwiększyć moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych i obniżyć emisję szkodliwych substancji w spalinach,
- przewód bocznikujący do chłodnicy w układzie recyrkulacji spalin, co obniża emisję szkodliwych substancji w czasie zimnego rozruchu lub pracy w niskich temperaturach zewnętrznych,
- nowy kształt przepustnicy w formie zaworu elektromagnetycznego, co objawia się jej szybką reakcją, a przez to poprawą dynamiki i komfortu jazdy oraz precyzyjnym sterowaniem układem EGR.

Obniżenie zużycia paliwa osiągnięto poprzez zastosowanie elastycznego systemu blokady przełożeń w nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów, która wchodzi w skład wyposażenia standardowego wszystkich modeli Land Cruisera z silnikiem benzynowym V6. Rozwiązanie to zwiększa zakres pracy sprzęgła blokady biegu, ograniczając pracę z poślizgiem.

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla wersji 3-drzwiowej z 3-litrowym silnikiem V6 obniżyło się do 12,3 l/100 km (dla wersji 5-drzwiowej wynosi 12,4 l /100 km), natomiast emisja CO2 obniżyła się odpowiednio do 288 g/km oraz 291 g/km.

Najnowsza, druga generacja bezpośredniego wtrysku typu common-rail, niski stopień sprężania oraz precyzyjna regulacja spalania mieszanki sprawiają, że w rynkowym segmencie samochodów terenowych typu SUV jednostka napędowa 3.0 D-4D to jeden z najbardziej elastycznych silników o wyjątkowo płynnej pracy. Dodatkową zaletą podnoszącą jakość i komfort jazdy nie tylko kierowcy, ale i pasażerów jest doskonałe wyciszenie komory silnika szczególnie od strony deski rozdzielczej i kolumny kierownicy, co znacznie obniżyło poziom hałasu i drgań przenikających do wnętrza.

Wszystkie samochody Toyota Land Cruiser wyposażone są w dźwiękochłonną przednią szybę oraz izolacyjną osłonę z pianki poliuretanowej wokół komory silnikowej. Natomiast duża osłona nad chłodnicą powietrza doładowującego montowana jest nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim w celu wytłumienia hałasów silnika.

Nowym rozwiązaniem technicznym zastosowanym przez Toyotę w modelu Land Cruiser - niezwykle istotnym dla obniżenia kosztów eksploatacyjnych - jest układ automatycznego monitorowania stanu i jakości oleju. Układ ten, po analizie parametrów oleju, sygnalizuje kierowcy konieczność wymiany oleju, co ma duży wpływ na trwałość silnika i pozwala zwiększyć odstęp między przeglądami.
land_cruiser.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  235.24 KB
 Odsłon:  3065 raz(y)

land_cruiser.jpg

 
Forum samochodowe » Toyota forum » Toyota Land Cruiser teraz czystsza
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: