Forum samochodowe » Audi forum » twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6

Autor Wiadomość
grzkar


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 19

Post2009-03-03, 18:02      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
panowie mam problem z audi a4 2,5 tdi v6 150 km 98 r. borykam się caly czas z silniczkiem mam takie objawy czyli twarda praca oraz stuki na 3 wtrysku czyli sterującym na kompie nic nie wskazuje brak błędów, wcześniej wymieniłem cały komplet wałeczków i pozostałych mechanizmów wymieniłem pompę i nadal nic nie pomoglo następnie miałem zamiar wysłac wtryski do regeneracji i po rozmowie z gościem który regeneruje pomy i wtryski powiedział mi że jeżeli wtrysk sterujący jes nie sprawny to jest glośna praca silnika i jak dodajesz gazu to pracuje jak stary tranzit i są słyszalnestuki, więc zrobiłem tak poszedłem do auta odpaliłem silnik i odłączyłem wtrysk sterujący a tu nic się nie dzieje włańczm ponownie i nic żadnej reakcji i nasuwa mi sie wniosek jeżeli wtrysk sterujący nie działa poprawnie to czemu komputer nie wyłapuje błędu ponadto mam ustawiony kąt wtrysku 3,2 jeżeli ktoś się z takim czymś się spotkał to niech pomoże mi rozwiązac problem z góry serdeczne dzięki[/code]
 
Reklamy
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-03, 20:31      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
kolego po mojemu to jest za ostro kąt.... 1.9TDI ustawiałem na około 4.5/ 6 stopni w zaleznosci od zuzycia silnika zeby palił na zimno... w twoim egz.jest pompa podobna do pompy w TDS-ie (bmw) i ja bym w pierwszej kol.spr.czy działa układ przestawiania kąta wtrysku na zimno i czy on sie przypadkiem nie "zawiesił"albo czy jest wtyczka podłączona... moze sie wypieła... tak jest w bmw jak sie odepnie wtyczke od tego układu to na ciepło własnie chodzi tak jak napisałes: (jak stary tranzit) wiec od tego bym zaczął... w sprawniej pompie po odpaleniu na ciepło motor idzie twardo i głosno i po chwili mieknie i jest cisza... a jak w sprawniej pompie własnie odłączysz ten układ to "wchodzi w tryb tak jak był by zimny"
w 1.9TDI miałem kiedys identyczny przypadek.... po ustawieniu kąta wtrysku i normalnej pracy silnika po około 5 do 10 min w sekundzie traciły sie wczesniejsze nastawy na kompie wskakiwało 40stopni wyprzedzenia i auto chodziło jak tranzit.... problem wyeliminowałem po przez wymiane pompy wtryskowej.... chwila roboty!! z mojej spekulacji wynika ze elektronika była uszkodzona w pompie do tego stopnia ze ""resetowało"" kompa w jakis dziwny sposób i działy sie cuda z autem.... po wymianie pompy wszystko ustało i miękka praca motoru zadomowiła sie na dobre!! i palił na dotyk i na ciepło i na zimno.... nie to auto!!gosc(klient)za uzywke pompe dał cos 350 czy 450 zł jakos tak... ale zaznaczam ze to był 1.9TDI 110km. nie p.w.ale pompy prawie takie same!! jest tez takie cos jak czujnik temperatury wody dla pompy wtryskowej który odpowiada za przestawianie kąta wtrysku jak jest uwalony w granicach gdzie nie wyjdzie błąd to tez sie o tym nie dowiesz czy jest sprawny w 100% bo komp go nie wyłapie... w takich przypadkach nie ma wielkiego pola manewru!!!wtryski jak by lały to by kopcił jak kamaz albo inne ustrojstwo ale nie chodził by tak głosno i palił by jak smok!! mozesz spróbowac z sterujacym ale obawiam sie ze to nie bedzie to.... auto ma pewnie z 200tys km.jak nic na blacie.... jak tak to badz gotowy na pompe bo przy takich przebiegach to normalne w tych modelach... nie ty jeden na to trafiłes!! moze sie ktos ze mna nie zgodzi ale troche z tym stycznosci miałem....
 
grzkar


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 19

Post2009-03-07, 11:42      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
panowie już pogubiłem się z tym samochodem, od początku borykam się z twardą pracą silnika oraz z jego paleniem na zimny i na gorący, wymieniłem walki na nowe cały mechanizm rozrządu paski dzwigeienki i tam inne pierdoły kasy masa, mechanik mówi pompa do regeneracji, prubuję jak najmniejszą linią opuru i finansami jakie posiadalem kupiłem drugą pompę zaznaczam sprawna zero poprawy mechanik powiada vag wskazuje że 2 wtryski leją sterujący też poniewarz, poniewarz po zdjęcu wtyczki zero reakcji jak głośno pracuje tak ipracuje nadal, idziemy dalej mechanik zauważył że w samochodzie leży moja stara pompa, prosi czy może ją pożyczyc bo ma audi a6 które podobnie sie zachowuje gdzie owe audi mialo regenerowaną pompę przez serwis disla wysyła ponownie tę pompę oni mu zaręczają że jest sprawna a co ciekawe wstawia moją starą pompę która miała byc niesprawna owe audi pali od strzała na zimno i na ciepło co ponadto te silnik pracuje idealnie, więc zadaje mu pytanie oco tu chodzi czemu moje auto niechce pracowac mówi może rozrząd może coś innego , panowie co wy nato bo ja już nic niewie
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-07, 16:31      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
wiec tak sie ma sprawa..... kolego mam jedno zasadnicze pytanie.... czy rozrzad był robiony na blokadach czy na znakach robionych farbą??!! a jak ma drugie takie auto to zaczac od prawidłowego ustawienia rozrzadu!! pózniej przełozyc wtryski.... sterujacy i ten nastepny który leje.... jak to nie pomoze to spróbowac przełozyc czujnik połozenia wału korbowego.... sprawdz czy koło pasowe nie jest w jakis sposób uszkodzone.... jezeli czujnik połozenia walu zczytuje informacje z koła pasowego a bedzie ono jakos uszkodzone to moze fałszowac mu odczyt.... prosze sprawdzic czy nie jest przypadkiem sciety klin ustawczy na kole pasowym albo czy wogóle on jest!!jezeli bedzie z tą czescia cos nie tak to tez bedzie zle chodzic i palic!!
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-07, 16:31      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
jak cos to prosze dzwonic... 880638681
 
grzkar


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 19

Post2009-03-08, 06:42      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
dzięki za odpowiedz mechanik napewno tak zrobię co do rozrządu to nie jestem pewny ale napewno to sprawdzę u innego mechanika co do czujnika położenia wału napewno to będzie sprawdzone ale mam pytanie co ztymi wtryskami jak dobrze zrozumiałem to mam zmieni na nielejące w czy mam zamienic na inne gniazda jezeli będzie coś nie tak to napewno dzwonię jeszcze raz dzięki za radę
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-08, 15:35      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
jezeli masz mozliwosc przekładki z innego auta na chwile zeby sprawdzic i wykluczyc to tak zrób!!to nic nie kosztuje!!sprawdz klin ustawczy na kole pasowym.... on ma tez za zadanie ustawic koło zębate napedzajace przez pasek rozrzadu wałki rozrzadu i pompe wtryskowa..... jezeli ten klin bedzie sciety lub tez naciety do połowy z jakiegos powodu(np.złego montażu lub słabego dokrecenia koła pasowego)to tez moze wystepowac twarda praca silnika i trudnosci z odpalaniem i kopcenie !! zeby sprawdzic klin to trzeba odkrecic i sciagnac koło pasowe a kółko zebate dla paska rozrzadu znajduje sie pod kołem pasowym... a zeby to sprawdzic dokładnie to trzeba kolejny raz rozebrac rozrzad(sciagnac pasek) sciagnac koło pasowe i zebate... sprawdzic klin i gniazdo klina.... jezeli bedzie wszystko ok to złozyc rozrzad ustawic go prawidłowo zmienic te wtryski które podobno leja i sprawdzic jak chodzi motor.... jezeli dalej bedzie problem to przez forum juz nie jestem wstanie pomóc.... wiem ze pewnie kazdy mechanik mówi ci cos innego i kazdy zabiera sie za cos innego ale jak nie wychodzi błąd to nie jest to sprawa elektroniczna.... twarda praca to jest powód a nie przyczyna.... wiec niech nie szukaja czemu twardo chodzi tylko niech szukaja powodu tej pracy.... czyli np.naciety klin ustawczy..... jak jest on naciety to przestawia sie cały cykl pracy silnika silnika a pompa jako ze jest sterowana elektronicznie to komputer przestawi kąt w pompie aby wyrównac róznice wynikajace z przestawienia a tu sie bedzie brac własnie twarda praca bo juz pompa nie da rady sie bardziej przestawic zeby silnik chodził miekko..... prosze sprawdic klin.koło pasowe i czujnik połozenia wału i obligatoryjnie rozrzad i wtryski wykluczyc!!jezeli to bedzie na 100% zrobione i dalej motor nie bedzie chodzic to juz nie mam pomysłu......
 
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-08, 18:21      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
Z tego co czytam to wszystko zrobiles oprócz wymiany wtryskowi.Jesli chodzi o razrzad to zgadzam sie z "mechanikiem"na temat tego kola pasowego od walu ale od pierwszego momentu scinania klinu do calkowitego sciecia to zaledwie czasami pare kilometrow i objaw jest taki ze po zdjeciu nogi z gazu silnik zaczyna dobrze pracowac a po podaniu gazu znowu praca silnika zaczyna sie pogarszac to najczestrzy przypadek w 1.9 td-tdi.Wymien wtryski ustaw pompe i kat i bedzie dobrze.Raczej sie nie myle zmienialem juz pierscienie w takim audi i nie raz rozrzad (nie na farbe) wiec wiem co mowie.Pozdrawiam
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-08, 19:15      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
chyba ze koło jest wyrobione i ktos to ustawił tak "na oko"..... tak jak napisałem jak masz mozliwosc przekładki.... przekładki wtrysków.... to przełóż.... niech ustawia rozrzad na blokadach a nie na farbie bo jak ktos wczesniej zle go ustawił to błąd brdzie powielany przy kazdej zmianie rozrzadu bez wzgledu na warsztat i mechanika.... A pisałem tez o kole bo miałem pare tkich przypadków (np.w t4 1.9 Gtd) ze klina scieło do połowy i tak go zablokowało ze klient przejechał przez pół Polski i nic sie nie stało.... i chodził silnik jak stary Tranzit!! dziekuje za poparcie kolegi od POMOCY bo pisze te posty by pomóc tym którzy maja problemy z autami a inni "fachowcy mechanicy"wymiękają przy tak z pozoru w zasadzie prostych sprawach..... wymienia pół auta i dalej brak efektu a zapominaja o podstawowych zasadach działania silnika wysokoprężnego.... ale jak to sie mówi... wszyscy ludzie wszystko wiedza!!
 
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-08, 20:47      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
NMZC Very Happy Ten przypadek ze scieciem klina po paru kilometrach to faktycznie wystepuje tylko w TD bo w TDI jest inny rodzaj klina mozna powiedziec gorszy do zaje....ale to tylko mechanik wie o co chodzi Very Happy Sprawdzenie rozrzadu i kola wiaze sie ze zdemontowaniem calego przodu jesli automat to jeszcze wiecej pracy.Nie wiem czy Ci to tłumaczyc jak zamierzasz pojechac do warsztatu.Do ustawienia rozrzadu i tak musisz zdjac pokrywy wałkow wiec moze jednak zacznij od wtryskow (co i tak ci leja wiec to oczywiste ze je musisz wymienic)A potem rozrzad jak nie pomoze !!!!!!!!Pozdrawiam mechanika Very Happy
 
mechanik arczan 84-24 Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )

Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 497
Miasto: Bielsko-Biala

Post2009-03-09, 10:48      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
to jest 2.5 V6 wiec jest tam wiecej miejsca niz w zwykłym 1.9TDI.... i da sie zrobic rozrzad bez sciagania przodu!! tzn. w V6 tego typu ja tak robie!! np. w 2.6V6 A6 zrobienie rozrzadu zajmuje mi około godziny.... wiem ze A4 jest mniejsze od A6 ale da sie zrobic!!
 
grzkar


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 19

Post2009-03-19, 17:44      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
Panowie wygląda to tak, jak pisałem wcześniej że borykałem się z tym silniczkiem, ale straszny sen minol, jeździłem do mechaniora prawie co drugi dzieńzeby przyjol mnie na warsztat i wreszcie po 2 tygodniach przyjol mnie, i od poczatku rozpiol walki ponownie ustawil rozrząd zlożyl to wszysko do kupy, po odpaleniu autko jak marzenie mruczy cisza aż uśmiech na twarzy wsiadam ayu prawie kierownicę z ręki wyrywa szok, przyjerzdzam na warsztat rozmowa co bylo nie tak, rozrząd o ok 20 st przestawiony ponadro lewa strona głowicy walki przestawione o ząbek, zlożony do kupy i pracuje tak jak powinien. Jadę do poprzednika który borykał się wcześniej i prawdę mówiąc tylko to partolil alą robotę i tylko kasę trzepał i powiadam mu co było tylko zrobil oczy i nic więcej i powiadam że mu zrobię taką reklamę że napewno mu tego nie popuszczę, dalej szkoda slów.
Panowie moral taki tak jak inni pisali jechac do ludzi którzy naprawdę się na tym znają nawet kilkaset kilometrów napewno to się opłaci. Wydałem na wszystkie części które byly wymieniane czyli cały rozrząd, walki tak naprawdę to niepotrzebnie moje stare w sanie bdb, caly mechanizm chydralliczny, pompa terz nie potrzebnie stara w stanie idealnym, w innym aucie się spisuje wszystko wlącznie z pozostałymi częściami koszt ok 8 tys, dwa silniki morzna blo kupic samemu można wywnioskowa o złej decyzji
 
szybka pomoc :) audi
A6 c6

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth

Post2009-03-19, 18:08      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
Spoko gratuluje,ale to wynikało by z tego ze problemy zaczeły sie zaraz po wymianie pasków rozrzadu,a z tego co pisałes to kłopoty zaczeły sie wczesniej????A i jeszcze bo to mi sie w głowie nie miesci zeby tak rozrzad ustawic i nie zauwazyc ze sie az o zeba nie zgadza.Po załozeniu paska kreci sie silnikiem 2 obroty i ponownie sprawdza sie znaki.Czasami mechanicy z mniejszym pojeciem o rozrzadach zapominaja scisnac napinacza hydraulicznego(zdaza sie zdaza),wtedy problemy moga sie pojawic dopiero pozniej,moze ty własnie tak miałes.Pozdrawiam
 
grzkar


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 19

Post2009-03-19, 19:26      twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6 Odpowiedz z cytatem
jak kupiłem samochod to prawda że od początku borykałem się silnikiem ale co mi przychodzi do glowy czyli poprzednia wymiana rozrządu musiała byc spartolona na to wygląda, bo jak gośc wymienial rozrząd to paski wyglądały solidnie jak by były przed kupnem wymieniane pompę wody mam i naprawdę jest w bdb stanie . najwarzniejsze rze ktoś kto się naprawdę zna to zrobi a nie ci którzy nazywają się psełdo mechanicy. pozdrowienia
 
Forum samochodowe » Audi forum » twarda praca silnika audi 2,5 tdi v6
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: