Co 60 tys to zdecydowanie za czesto. W Niemczech zalecaja co 120 tys wymiane rozrzadu wraz z pompa wody. W Polsce, co 90 tys.
Ale slyszalem o takich, ktorzy zrobili na oryginalnym rozrzadzie ponad 160 tys bez problemow
siwy2731
Audi
A4
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 69
2008-12-16, 22:43 1,9 TDI rozrząd
wez pod uwage jedno rzecz ze czesci ktore montowano kiedys nie sa nadal takie same, prowadze serwis samochodowy i w takim aucie nie daje sie wiecej niz 60tys. w 2.5tdi oczywiscie 120tys. ale mialem przypadki ze rozrzad padalpo 20 w 1.9, po ekspertyzie stwierdzono ze to byla chinska podruba Getsa, osobiscie polecam continentala,bo sa wiekszosci europejskich aut montowane na pierwszy montaz,
Jakbym prowadzil warszatat samochodowy to tez bym wolal, zeby rozrzad trzeba bylo zmieniac co 10 tys km
Oczywiscie, ze lepiej zmieniac czesciej - jednak skoro Audi w Niemczech daje 120 tys km na rozrzad, a Audi w Polsce 90 tys, to wczesniejsza wymiana dla mnie mija sie z celem. W tych wartosciach zawarte sa juz tolerancje, ktore gwarantuja autoryzowanemu serwisowi spokojny sen i brak remontow kapitalnych silnikow ze wzgledu na strzal paska.
siwy2731
Audi
A4
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 69
2008-12-17, 16:26 1,9 TDI rozrząd
no to zmieniaj co 120tys. tylko wez pod uwage serwis zmieniajac rozrzad zeby dac gwarancje na tyle km wymienia wszystkie kola rozrzadu.....
Wszystkie kola rozrzadu - czyli pasek, rolki i pompe wody?
siwy2731
Audi
A4
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 69
2008-12-17, 21:08 1,9 TDI rozrząd
kolo walka rozrzadu, kolo na wale korbowym, i kolo pompy wtryskowej, wtedy napewno kazdy da ci gwarancje na rozrzad na 120tys, kazdy mechanik wie jak te elementy sa zurzyte w naszych autach,i wiedza dokladnie ile taki pasek moze wytrzymac, dlatego nie wymieniajac tych kol daja gwarancje na 60tys. sam sobie wyciagnij wnioski....
Coz - moj mechanik daje na 90 tys km, wiec sie nie przejmuje. Mam tylko pytanie - te kola, zuzywaja sie i niszcza szybciej pasek? Czy same moga sie latwo uszkodzic w/g Ciebie?
siwy2731
Audi
A4
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 69
2008-12-17, 22:58 1,9 TDI rozrząd
oczywiscie ze tak, tak samo masz z kolem pasowym od paska wielorowkowego, jak juz jest slabe to pasek wychodzi dwa razy mniej, a kolo rozrzadu jak jest zurzyte to miedzy zebami ma juz pasek luz,sa wieksze szarpniecia paska, w tym silniku jest zwykla rolka napinajaca i ona nie jest wstanie wybrac wszystkich drgan paska,duzo lepie jest jak rozrzad jest juz na hydronapinaczu,codziennie robie te silniki i wiem juz co w nich jest zurzyte a co jeszcze moze przechodzic,