Posiadam Skode Fabie 1.4 mpi z 2000 roku. Mam dwa pytania. Co moze oznaczac zapalajaca sie kontrolka wspomoagania kierownicy?(zapala sie sporadycznie) W czasie przegladu komputer nie wykazuje zadnych wad. Tuz przed zapaleniem sie kontrolki nastepuje lekkie wachanie napiecia(swiatla lekko przygasaja). Co moze byc powodem takiego stanu rzeczy? Drugie pytanie dotyczy pracy silnika na niskich obrotach. Jest ona niestabilna(chodzi nierowno nie wiem jak to inaczej opisac;]). Przy wiekszych obrotach w czasie jazdy wszystko wydaje sie byc wporzadku rowniez komputer nic nie wykazuje.Co moze byc przyczyna? Prosze o opinie i porady
Reklamy
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-04-27, 21:09 2 pytanka nie o skode fabie
pierwsze to moze byc pasek, rolka, brak plynu, pompka wspomagania..
dark85
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 2
2007-04-28, 11:56 2 pytanka nie o skode fabie
Prawdopodobnie jest to wina czujnika skretu tylko nie wiem jaki ma byc to typ dla mojej fabii 1.4 mpi 68KM. Sa jakies dwa typy podobno czy ktos wie ktory jest wlasciwy i jaka jest jego cena i gdzie mozna go dostac najtaniej?;] A jakie sa wasze opinie na temat drugiego pytania o pracy silnika?
Maicroft
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 19
2007-05-01, 21:27 2 pytanka nie o skode fabie
Podlaczyc urzadzenie typu VAG lub VAS lub interfejs diagnostyczny VAG-COM i zobaczyc jaki siedzi blad.
Fabia ma elektryczne wspomaganie i wlasnie czujnik skretu to czesta przypadlosc tego modelu.
Jak sa dwa typy, to trzeba udac sie do ASO Skody powiedziec o co chodzi i po numerze VIN mozna stwierdzic, jaki czujnik (oznaczenie cyfrowo literowe) bedzie do tego modelu. Jako ze to zblizony model do Polo, czasem warto spytac o cene takiego czujnika w innym serwisie niz Skody czyli np u Seata albo VW. Mozna tez szukac na Allegro gdzie wystawiaja sie salony sprzedajace nadwyzki z magazynow
anot
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 3
2007-07-25, 07:54 2 pytanka nie o skode fabie
Maicroft napisał:
Podlaczyc urzadzenie typu VAG lub VAS lub interfejs diagnostyczny VAG-COM i zobaczyc jaki siedzi blad.
Fabia ma elektryczne wspomaganie i wlasnie czujnik skretu to czesta przypadlosc tego modelu.
Jak sa dwa typy, to trzeba udac sie do ASO Skody powiedziec o co chodzi i po numerze VIN mozna stwierdzic, jaki czujnik (oznaczenie cyfrowo literowe) bedzie do tego modelu. Jako ze to zblizony model do Polo, czasem warto spytac o cene takiego czujnika w innym serwisie niz Skody czyli np u Seata albo VW. Mozna tez szukac na Allegro gdzie wystawiaja sie salony sprzedajace nadwyzki z magazynow
anot
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 3
2007-07-25, 07:59 2 pytanka nie o skode fabie
Czytając forum widzę często pojawiające się problemy migotania swiateł i nieregularnej pracy silnika. Czy ktoś już się uporał z tymi problemami.
Mam wrażenie że jeden objaw ma wpływ na drugi tzn. Migotanie swiatel jest powodem zalączającej się pompy od wspomagania, wówczas przygasają światła (czyli pompa pracuje) . Nieregularne zalanczanie pompy jest uzaleznione chyba też od innych czynników takich jak czujnik prędkościlub obrotów , które są nieregularne. I tu szukam odpowiedzi co dalej o tym sądzić. Mam wrażenie że problem się pojawił po wymianie akumulatora (była dłuższa przerwa w zasilaniu). Ale to tylko moje sugestie