Dziś BMW pokazało pierwsze oficjalne zdjęcia BMW serii 1. Auto przeszło delikatny lifting nadwozia i wnętrza, pojawiły się nowe, mocniejsze silniki, a przede wszystkim nowy trzydrzwiowy wariant tego sportowego hatchbacka klasy Premium.
Nowa gama modeli serii 1 pojawi się na rynku wiosną 2007 roku i dzięki nowym, oszczędnym silnikom diesla modele 118d i 120d mają być najbardziej ekonomicznymi BMW w historii bawarskiej marki.
Technologie takie jak: Brake Energy Regeneration (kumulująca w dodatkowej baterii energię gromadzoną podczas hamowania i ponownie ją wykorzystująca, podczas gdy klasyczny alternator pobiera ją cały czas z silnika), funkcja Automatic Start/Stop (wyłączająca silnik na biegu jałowym), elektryczne wspomaganie kierownicy, czy wreszcie opony o niskich oporach toczenia i kontrolka podpowiadająca kierowcy, kiedy zmienić kolejne przełożenie, tak aby jazda była jak najbardziej ekonomiczna. Wszystko to służy maksymalnemu obniżeniu zużycia paliwa i ograniczenia do minimum zanieczyszczeń.
Nowy silnik wysokoprężny 118d, zaopatrzony w układ common-rail drugiej generacji ma teraz 143 KM (o 21 KM więcej od poprzednika). Model 118d rozwija prędkość maksymalną 208 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 8,9 sekund (model trzydrzwiowy), ma także imponujący maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Jeszcze lepiej na drodze radzi sobie „jedynka” z oznaczeniem 120d. Aż 177 koni mocy (o 14 więcej od poprzednika), prędkość maksymalna prawie 230 km/h i przyśpieszenie do 100 km/h w zaledwie 7,5 sekund (w modelu trzydrzwiowym) godne prawdziwego „hot hatcha”.
Naturalnie oprócz diesli w ofercie znajdą się także mocne jednostki benzynowe. Gamę otwiera 116i (116KM), który będzie oferowany jedynie w modelu pięciodrzwiowym i dwie nowe jednostki 118i (143 KM) 120i (170 KM) zaopatrzone w system Bi-VANOS. Na szczycie oferty znajdzie się 265-konny model 130i z najlepszym na świecie sześciocylindrowym silnikiem benzynowym tej pojemności. W przypadku 130i można mówić o sportowych osiągach. Przyśpieszenie do 100 km/h w sześć sekund, 350 Nm momentu obrotowego i zniewalający dźwięk tego silnika, przekonają każdego wielbiciela przyjemności z jazdy.
Nowy model przeszedł lifting obejmujący nadwozie i wnętrze.
Po raz pierwszy pojawi się trzydrzwiowy wariant nadwozia chyba lepiej pasujący do charakteru „jedynki”. Drzwi przednie są dłuższe i jak w prawdziwym coupe pozbawione ramek. Klienci będą mogli zamówić tylną kanapę z wyprofilowanymi dwoma indywidualnymi fotelami, lub standardową mieszczącą trzy osoby. W obszernej liście wyposażenia dodatkowego znalazły się między innymi: adaptacyjne lampy kierunkowe, doskonały sprzęt audio, czy port USB za pomocą którego możemy słuchać muzyki z przenośnego iPoda.
Od momentu premiery we wrześniu 2004 roku, sprzedano ponad 200 tysięcy egzemplarzy BMW serii1. Nowy model trafi na rynek tuz po premierze na wiosennym salonie samochodowym w Genewie.
Opis: |
|
Rozmiar: |
105.99 KB |
Odsłon: |
2970 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
114.84 KB |
Odsłon: |
2390 raz(y) |

|