2009-04-15, 19:48 "czujnik" jakości oleju silnikowego - W211
Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób w swoim samochodzie (model 220CDI - 2004 rok) "wyzerować" licznik tzw. przeglądu (inspekcji - po wymianie oleju) tak aby okres do wymiany oleju w silniku zależał od sposobu jego eksploatacji. Obecnie po wymianie oleju mój mechanik "ustawił" ów licznik w ten sposób, że komputer wprost odlicza 15.000km bez względu na sposób eksploatacji, wykorzystywania samochodu w mieście czy też w tzw. trasie. Niemniej analizując wpisy przeglądów w książce serwisowej widzę, że kolejne przeglądy wraz z wymianą oleju w silniku I właściciel przeprowadzał co ok. 20.000km co wskazywałoby, iż jest taka możliwość by czasookres wymiany oleju był "analizowany" przez jakiś czujnik czy też układ. Jeżeli tak, to w jaki sposób uruchomić taką funkcję? Czyżby do tego potrzebny był serwis? W poprzednim samochodzie jaki miałem tj. W210 2,9TD wyzerowanie licznika inspekcji (20.000km) niejako automatycznie powodowało, że na przebieg do wymiany oileju wpływał sposób eksploatacji samochodu. W obecnym modelu przy obecnym ustawieniu wcale tego nie widzę. Dlaczego? Proszę o informacje.
Reklamy
gerri
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 72
2009-04-15, 20:03 "czujnik" jakości oleju silnikowego - W211
Widać któryś z czujników wpływających na zmianę przebiegu do przeglądu nie dostarcza informacji.
W 211 ma już system ASSYST (system aktywnej obsługi) i nie ma takiej możliwości w opcjach, żeby przejść na stały dystans. Coś jest walnięte.
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
2009-04-15, 20:44 "czujnik" jakości oleju silnikowego - W211
ja bym stawiał ze przez moze przypadek ktos to wyłączył i przełączył na przebieg "stały"!! w bmw jest taka mozliwosc ze mozesz ustawic wymiane oleju co 10.tys co 15tys. co 20tys i chyba 30tys ale to jest juz pod olej long live!! i zgadza sie ze licznik odlicza od tyłu kiedy masz wymienic olej!!
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-04-15, 20:53 "czujnik" jakości oleju silnikowego - W211
w rodzinie audi jest tak ze tą opcje ustawiasz podczas podpiecia pod komputer albo na sztywno wpisujesz np.10.15.20.30tys.ALBO wpisujesz ze ma byc sterowanie LONGLIVE i wtedy sterownik sam odmierza nastepna wymiane oleju.
marcinpuck
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 11
2009-04-18, 16:20 "czujnik" jakości oleju silnikowego - W211
Witam! Dziś porównałem wskazania "licznika serwisowego". I tak: Nie ma jakiejkolwiek wątpliwości, że komputer odlicza przebieg do przeglądu od 15.000km- gdyż taka wartość wyświetlała się zaraz po "wyzerowaniu" licznika. Przez ok. pierwszy 1000km licznik serwisowy odliczał (wg moich obserwacji) wprost kilometry zgodnie z licznikiem ogólnego przebiegu - stąd moje zdziwienie, zaniepokojenie i podniesienie problemu na niniejszym forum. Obecnie autem od wymiany oleju przejechałem ok.2000km zaś licznik serwisowy odliczył ok.1700km. Wskazuje to na poprawne działanie systemu Asyst i niejako na "zaoszczędzenie" ok.300km-na dystansie 2000km. Trudno powiedzieć czy to dużo czy mało, czy system Asyst (tj. ów "czujnik) działa poprawnie. W każdym bądź razie autko użytkowane jest głównie w trasie i staram się nim jeździć szybko acz delikatnie - wskazanie komputera średniego zużycia oleju z ostatnich 3000km wskazuje poziom 5,9l ON/100km- niby super ale... faktyczne tankowanie obnażyło błędy w pomiarze systemu, gdyż tankując autko co ok.1000km za każdym razem wlewam do pełna ok.65-67l - co wskazuje na faktyczne zużycie paliwa na poziomie 6,5-6,8l ON/100km. W mojej ocenie jest to zbyt duży błąd pomiaru, chyba, że.... no właśnie - dystrybutory oszukują! (stosuję wyłacznie BP Ultimate). Czy ktoś ma podobne doświadczenia?
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
2009-04-19, 12:47 "czujnik" jakości oleju silnikowego - W211
kolego z własnego doswiadczenia wiem iz na BP kreca z paliwem!!!!! zatankowałem kiedys na BP za 50zł ON i nie zrobiłem nawet 100km!! a na innej stacji zatankowałem za ta sama kwote i zrobiłem lekko ponad 100km. a jezdze duzo bo około 30tys.rocznie moze troche wiecej i znam auto i wiem jaki ma przepał i w jakich warunkach ile moze spalic!!wiec nie tankuje juz na BP i mam spokój!!mam jedna sprawdzona stacje i tyle ile wleje to na tyle km. mi starcza na ile srednio wyliczam i sie zgadza!!i czasem mi nawet zostaja oszczednosci co moze wskazywac ze albo im dystrybutor kreci na mój + albo jest tak dobre paliwo ze spalanie jest mniejsze.... polecam zmienic stacje tylko nie na lotos-a i nie na statoil!!!polecam shell albo 1..2..3!! luk oil nie znam!!
gerri
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 72
2009-04-21, 22:05 "czujnik" jakości oleju silnikowego - W211
marcinpuck napisał:
W mojej ocenie jest to zbyt duży błąd pomiaru
TO NIE JEST ŻADEN POMIAR!
Jest to komputerowo wyliczona wartość z różnych czujników analizowanych przez sterownik silnika. Jako wartość wyliczona (niestety!) nie ma nic wspólnego z kalibrowanym przepływomierzem, i jest bardzo podatna na przykład na wartość kaloryczną paliwa.
Jeżeli przekłamanie Ciebie denerwuje, to możesz udać się do ASO w celu wprowadzenia korekty. Star Diagnose coś takiego przewiduje
marcinpuck
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 11
2009-04-23, 17:37 "czujnik" jakości oleju silnikowego - W211
Dzięki Gerri! Osobiście dam sobie spokój ze wszelką kalibracją w ASO. Pozostanę przy ustawieniach "fabrycznych". Potwierdzeniem takiego wyjasnienia jest istotny spadek (wg wskazań komputera) średniego zużycia paliwa zawsze przy hamowaniu silnikiem a średnie pomiary na poziomie 5,5-5,7l/100km uzyskiwane są przy dłuższym przebiegu, rzędu ponad 200km na trasie. Tak czy owak dzięki za wyjasnienie nurtującego mnie problemu, bo już myślałem o szukaniu dziury w baku