W 2006 roku sprzedaż samochodów BMW w Polsce wzrosła o 23%. Najczęściej kupowanymi przez Polaków samochodami tej marki są niezmiennie BMW Serii 3 oraz Serii 5. Również marka MINI odnotowała ponad 15-proc. wzrost.
Najbardziej spektakularny wzrost sprzedaży odnotowały w minionym roku samochody BMW Serii X3 oraz Serii 5 i nowego modelu Serii 7. W stosunku do roku 2005 Polacy ponad dwukrotnie częściej kupowali BMW 7. Sprzedaż „piątki” oraz nowego modelu BMW Serii X3 wzrosła o ponad 80%.
Niewielki wzrost sprzedaży odnotowało także BMW Serii 1 (10%). Nieco gorzej niż w roku 2005 sprzedawały się „trójki” oraz BMW X5, co zostało spowodowane zaprzestaniem produkcji poprzedniego modelu na jesieni 2006 roku w związku z wprowadzeniem na rynek europejski nowego modelu X5 w marcu 2007. Cały kontyngent nowego BMW X5 na rynek polski na rok 2007 został już sprzedany.
2006 rok okazał się także dobry dla MINI. Polacy kupili tych aut o ponad 15% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem, a model MINI One zanotował 61-proc. wzrost popularności.
Sprzedaż samochodów BMW w Polsce dynamicznie wzrasta od kilku lat. W 2005 roku sprzedano aż o 30% aut więcej niż rok wcześniej. Kierownictwo BMW Polska nie kryje zadowolenia nieustannie rosnącą sprzedażą obu marek i podkreśla, że wzrost zainteresowania produktami BMW na polskim rynku idzie w parze z rozwojem i poprawą jakości sieci dealerskiej, jak również z rosnącą świadomością marki.
Koncern BMW utrzymał pozycję światowego lidera w segmencie samochodów premium. Sprzedaż aut na całym świecie wzrosła w minionym roku o 3,2% w stosunku do roku poprzedniego. Łącznie nabywców znalazło 1 373 926 pojazdów.
|