W ofercie włoskiego producenta znowu pojawi się dwucylindrowa jednostka napędowa, jednak nowość o pojemności 900cc będzie rozwijać moc nawet do 110 KM, czyli o wiele więcej niż legendarny
Fiat 500 z 1957 roku, którego dwucylindrowy motor o pojemności 479cc oferował 13 KM - ustalił prestiżowy dziennik branżowy „Automotive News Europe”.
Nowy silnik pojawi się w ofercie Fiata w roku 2010, debiutując w gamie wytwarzanej w tyskich zakładach nowej 500-ki, a następnie wzbogaci gamę Pandy. Jak przyznał Rinaldo Rinolfi, czołowy specjalista z ośrodka Fiat Powertrain Technologies, będzie to jednostka małolitrażowa, jednak oferująca najnowocześniejsze technologie. „Najmocniejsze wersje będą generować moc od 90 do 110 KM - stwierdził włoski inżynier.
Wersja podstawowa będzie miała moc 60 KM, czyli tyle samo co obecnie dostępny Fiat Panda z silnikiem o pojemności 1,2 litra.
Dzięki modułowej konstrukcji zastosowanej w nowym silniku możliwe jest opracowanie całej rodziny jednostek napędowych, na silniku 3.6 V-8 skończywszy. Powołując się na dobrze poinformowane źródła, „Automotive News Europe” ustalił, że jedynie motor dwucylindrowy został zatwierdzony do produkcji, natomiast silniki o większej pojemności są obecnie przedmiotem realizowanego studium wykonalności.
Nowe silniki Fiata:
- benzynowy 1.4 I-4 turbo (2007 r.)
- diesel 1.6 I-4 (2007)
- benzynowy 1.8 I-4 DI turbo (2008)
- diesel 2.0 I-4 (2008)
- diesel 2.5 I-5 (2008)
- diesel 3.0 V-6 (2010)
- benzynowy 0.9 I-2 (2010)