... ale nie popularny LPG, tylko metan.
Już teraz u niemieckich dealerów Fiata kupić można egzemplarz bardzo przyjaznego dla środowiska modelu Panda Panda, który ma 52-konną jednostkę 1.2 z podwójnym zasilaniem benzyna / metan.
Kosztujący od 13 340 EUR pojazd oferuje dwa osobne zbiorniki metanu o całkowitej pojemności 72 litrów. Nie zmniejszają one przestrzeni pierwotnej samochodu, zarówno jeśli chodzi o miejsce przeznaczone dla pasażerów jak i na bagaż (ponad 200 litrów, gdy tylne fotele są w normalnej pozycji).
Pojemność 72 litrów pozwala na zasięg typowy dla aut wyższej klasy na poziomie 300 kilometrów przy zasilaniu jedynie metanem (na przykład, w porównaniu do Fiata Punto, został zwiększony o 20%). Co więcej, pojemność zbiornika benzyny pozostaje niezmieniona w porównaniu do wersji benzynowej (30 litrów), gwarantując w ten sposób „pełny spokój” również w tych rejonach, w których dystrybutory metanu nie są zbyt rozpowszechnione.
Fiat Panda Panda bazuje na wyposażeniu wersji Dynamic i może jechać z prędkością maksymalną 140 km/h (metan) lub 148 km/h (benzyna).
Z innej beczki - mialem identyczny przelacznik gaz - benzyna w moim Mercedesie 190 pare lat temu, a z tego co pamietam Rinspeed montuje go tez do jakiejs wydumki w ksztalcie
Porsche
Opis: |
|
Rozmiar: |
75.65 KB |
Odsłon: |
6854 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
73.36 KB |
Odsłon: |
7501 raz(y) |

|
Opis: |
|
Rozmiar: |
78.89 KB |
Odsłon: |
3790 raz(y) |

|