Forum samochodowe » Ogólnie o motoryzacji » Gordon Murray T.50 - zapowiedź rewolucyjnego hiperauta
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Gordon Murray T.50 - zapowiedź rewolucyjnego hiperauta

Autor Wiadomość
V10.pl


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 16776540

Post2019-12-13, 11:13      Gordon Murray T.50 - zapowiedź rewolucyjnego hiperauta Odpowiedz z cytatem
 
Reklamy
12





Post2019-12-13, 11:13      Gordon Murray T.50 - zapowiedź rewolucyjnego hiperauta Odpowiedz z cytatem
Z jakiego powodu przednie tarcze i zaciski (4 tłoczki) są mniejsze niż tylne (6 tłoczków)? Samochód jest tylnonapędowy.
 
Wololo





Post2019-12-13, 11:23      Gordon Murray T.50 - zapowiedź rewolucyjnego hiperauta Odpowiedz z cytatem
@12 Mi zawsze się wydawało, że rodzaj napędu nie ma tu znaczenia i zawsze przód hamuje mocniej, co czasem przekłada się na większe tarcze i więcej tłoczków na zacisku. W Ferrari 488 (na szybko sprawdzone) też przednie hamulce są większe. Jak wprowadzano tarczowe hamulce zamiast bębnowych to najpierw tarcze pojawiły się właśnie na przedniej osi. Z tyłu dalej mogły być bębny. Wydaje mi się, że jest to spowodowane tym, że to przód nadaje kierunek. Mocniejsze hamowanie przodu to większy docisk tej osi, a więc teoretycznie większa przyczepność kół, ergo lepsza sterowność.
 
Forum samochodowe » Ogólnie o motoryzacji » Gordon Murray T.50 - zapowiedź rewolucyjnego hiperauta
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: