W swojej klasie jest na pierwszym miejscu pod względem ilości sprzedawanych sztuk w europie. Kiedyś dominowała Toyota Rav4 teraz Tiguan. Jest też jednym z najmniej awaryjnych modeli VW. W Teście długodystansowym na 100 tys km zajął najwyższe miejsce wśród badanych VW i jedno z najwyższych w ogólnej klasyfikacji
Nigdy nie przypuszczałem, że w nowym aucie tak głośno potrafi chodzić ropniak, póki nie usłyszałem jeszcze nowego Tiguana 2.0 pod domem - szok, bo nawet firmowe dostawczaki, którymi jeździłem/jeżdżę, również cięższej kategorii, cichsze są!
ARON - nie ściemniaj, w Tiguanie od samego początku montowali tylko 2,0 TDI z common railem, ten silnik jeździ w innych modelach VW, także w Audi, Skodzie i Seacie. W przeciwieństwie do poprzedniej wersji z pompowtryskiwaczami jest bardzo cichy i napewno pod względem hałasu nie odbiega od innych porównywalnych jednostek konkurencji
ARON
I've got a Hemi
Wyłącz światła - włącz myślenie! (www.dadrl.pl)
A Ty co, jasnowidz, że znasz mnie lepiej?
Przecież mówię o samochodzie sąsiada 2.0 TDi gwoli ścisłości, więc chyba wiem co jest na rzeczy, więc bez nonsensownych komentarzy proszę! A tak na boku, to zdaje mi się, że z tym samym ropniakiem inne modele chodzą jakby ciszej, a przecież mówimy o nowym aucie?! Jak mamy być szczerzy, to chyba wiesz, z czego zasłynął volkswagenowski 2.0 TDi, bo raczej nie z niezawodności...
Skoro wiesz cokolwiek o Volkswagenowskim 2,0 TDI to zapewne także to że to dwa nieco inne silniki. Początkowo, pierwsze egzemplarze z 2005 i 2006 roku miały sporo wad konstrukcyjnych (np. wadliwe pękające głowice odlewane ... w Polsce, słabe turbiny - ten sam dostawca co do Laguny II) itp. późniejsze silniki były znacznie lepsze ale nadal głośne (pompowtryskiwacze) ale już od 2008 roku mamy zmodernizowany 2,0 TDI z wyeliminowanymi wadami i systemem zasilania typu common rail które są ciche (nie odiegają od silników konkurencji)
ARON
I've got a Hemi
Wyłącz światła - włącz myślenie! (www.dadrl.pl)
Tak, słyszałem, że coś tam poprawiali, bo mieli tyle kłopotu z nimi i w końcu przeszli też na wspólną szynę, a nawet bodaj bi-turbo ale tak bardzo nie wnikam w to, bo mnie diesle nie interesują.
Bi-turbo jest np. w pick-upie Amarok. Moc tak bardzo nie śrubowali (163KM), ale moment obrotowy podskoczył do 400Nm. Tiguan ma wzięcie - ledwo co pokazały się wersje po FL, oficjalnie jeszcze go nie prezentowano, a już zbierają na niego zamówienia. Nie wyrabiają się z produkcją. To też o czymś świadczy.
Wersja po faceliftingu jest zdecydowanie ładniejsza, wygląda jak mały Touareg, ma opcjonalnie reflektory z systemem DLA i tylne lampy LED. Ogółem jesli dotychczasowy był liderem statystyki sprzedaży to co będzie teraz
tomek 82
2012-01-30, 02:27 VW Tiguan 2.0 TDI - dojrzały SUV - nasz test