Witam. Jestem posiadaczem MB e230 w 124(ke-jetronic) z gazem. Samochód odpala bez problemu ale muszę trzymać nogę na gazie bo jak jest zimny to zgaśnie. Po pewnym czasie mogę zdjąć nogę z gazu i ma 500 obrotów z czasem wzrastają do 950 kiedy się zagrzeje. Dodatkowo obroty lubią czasami falować od 500 do 900. Kiedy temp osiągnie ok 50 stopni zarówno na benzynie jak i gazie szarpie samochodem potem to przechodzi jak się podgrzeje do ok 80stopni. Mniej więcej raz na tydzień dochodzi do wystrzału i wywala tą odme pod filtrem powietrza. Co do wolnych obrotów byłem już chyba u 4 mechaników nic tylko kręcą tą śrubą pod filtrem powietrza i tą małą z boku a przecież to nic nie daje bo jak silnik jest zimny to on nie ma wolnych obrotów i co z tego że ustawią silnik na 900 jak jest ciepły a jak przestygnie to albo zgaśnie albo ma 500. Wyczytałem kiedyś że przyczyn trzeba szukać w regulatorze wolnych obrotów(zwany też regulator biegu jałowego), w elektronicznym urządzeniu sterującym tym regulatorem(tym za akumulatorem), lub czujniku temp.Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie i wiedzę w tym zakresie to proszę o pomoc i poradę.
Jeżeli znacie jakichś dobrych fachowców w Krakowie lub okolicy, którzy mają doświadczenie z MB to proszę o namiary. Dzięki
|