Witam.
Jestem tu nowy , szukłem na forum ale nie znalazłem tematu na moj problem.
Wydaje mi się ze mercedesik zle przełącza biegi w porównaniu z moim drugim autem oplem omegą tez automatem. Mianowicie w omedze prawie nie czuje ze przełaczają się biegi a auto juz też dość stare bo 95 r. a w mercedesie kazde przełączenie biegu biegu jest bardzo odczuwalne , można to porównać do czegos takiego jak bysmy w manualu przełączali bieg i raptownie puszczali sprzęgło , czyli brak jest płynności a jest takie szarpanie. Poza tym wszystkie biegi są i samo zmienianie biegów jest jak najbardziej OK , chodzi tylko o sposób w jaki sa one zmieniane. Moim zdaniem nie powinno tak być , czy ktoś byłby w stanie mi pomóc i coś podpowiedzieć w tej sprawie ?
Silnik 2.0 benzyna . 190 E automat
Pozdrawiam Marek
Reklamy
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
kolego automat automatowi nie równy.... tak samo jak kobieta kobiecie nie równa.... wiec nie mozesz tak na to patrzec!!szarpanie moze byc spowodowane albo uszkodzeniem skrzyni polegajacym na zużytych hamulcach albo na złym oleju badz tez jego niskiego stanu albo zabitego filtra oleju w ów slrzyni!!a tak na marginesie to sa to dosc prymitywne skrzynie ale trwałe i powiem ci mój sasiad ma balerona(w124) 250D i ma tez automata 4ro biegowego chyba i tez mu nerwowo zmienia biegi ale ma juz przebieg ponad 300tys. i leje tam chyba DX2 czy 3 z orlenu czyli najwiekszy chyba syf jaki moze byc ale skrzynia chodzi i to leje juz chyba z 10 lat i nic wiecej nie robi ale czesto zmienia ten olej bo to groszowe sprawy sa z taka cena za olej rzedu 10 czy 12zł za litr w hurtowni to mozna sie bawic!!
lukas86bb
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 342
Miasto: Bielsko-Biała
Witam przede wszystkim należy sprawdzić szczelność przewodów podciśnienowych między kolektorem ssącym a modulatorem ciśnienia skrzyni oraz sprubować przeregulować linkę przepustnicy która również idzie do skrzyni to najczęstrze przyczyny szarpania w mietku. Profilaktycznie olej+filtr. Jeżeli to nie pomoże należy przeprowadzić przegląd i czyszczenie bloku hydraulicznego ale to już jest wyższa szkoła jazdy ponieważ ten sterownik jest w pełni mechaniczny i każdy kanał zawiera kilka podkładek, sprężyne lub dwie, dławiki w różnej kombinacji . Więc czyszczenie tylko ze schematem bloku.Możliwe jest też że ktoś już rozbierał blok hydrauliczny i coś żle poskładał a tam o pomyłkę nie trudno.
Przeregulowac czyli zmienic jej napiecie, ktore decyduje o punkcie zmiany biegu. Za szarpania jednak zdecydowanie czesciej odpowiada modulator i podcisniania.