Witam. To jest mój pierwszy temat na tym forum.
Kupiłem VW Polo 1.0 z 97 (silnik AER) i mam problem z silnikiem (woda praktycznie cały czas płynie przez chłodnicę). Czyli termostat nie zamyka dużego obiegu.
Po rozebraniu termostatu za pierwszym razem okazało się że był niesprawny (rozciągnięty i otwarty na maxa). Wymieniłem go na nowy i na pewniaka wszystko złożyłem. Okazuje się że dalej silnika niedogrzewa i wciąż woda idzie na dużym obiegu nawet na zimnym silniku. Rozbierałem to jeszcze dwa razy próbując rozwiązać problem, ale mi sie nie udało. Teraz gdy go rozebrałem zobaczyłem że jest albo za krótki albo brakuje mi jakiejś części.
Problem polega na tym że po złożeniu on już na wstępie nie dolega dobrze do gniazda, przy zamykaniu go w obudowie w ogóle nie czuć sprężyny temostatu. Zupełnie tak jakby latał sobie luźno w środku (w efekcie w ogóle nie zamyka odpływu na chłodnicę). Ma około 5 mm luzu z tego co zmierzyłem. A więc powinien być dłuższy przynamniej o te 5 mm żeby domykać kanał wylotowy na chłodnicę. I teraz mam pytanie: czy powinny być w środku jeszcze jakieś części oprócz tych widocznych na zdjęciach?
Mam książkę od VW Polo ale nie ma w niej akurat mojego silnika więc nie dysponuję żadną dokumentacją.
Być może spotkaliście się już z takim problemem. Proszę was o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Termostat wygląda tak:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=edd94adc0f5f1e84
Termostat wsadza się w obudowę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b40bbd465a01cad.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38e48c09906c5d09.html
Po zamknięciu w obudowie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aacec940c670b659.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec802c2932909add.html
|