Panowie jestem posiadaczem tourana 2.0tdi 2004r. 140Ps i mam małe pytanie,właśnie na komputerze zaświecił mi się napis serwice 1900km.Czy jest opcja skasowania serwisu we własnym zakresie,czy trzeba się z tym udać do warsztatu?.I może doradzicie mi jaki olej zalać do silnika z przebiegiem 150.000(nigdzie pod maską nie ma naklejki jaki jest zalany).
Może ktoś mi jeszcze podpowie co jaką ilość kilometrów producent zaleca wymianę oleju w silniku i rozrządu.Pozdrawiam
Reklamy
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-12-31, 12:25 Problem ze skasowaniem serwisu
olej i filtry wymieniaj w tym silniku co 12-15 tys km max na naszych drogach i olej co mowi producent
rozrzad zmieniaj co 90 tys
Z
volkswagen
touran
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 3
2007-12-31, 15:48 Problem ze skasowaniem serwisu
I dziękuję bardzo,może kolego mógłbyś mi podpowiedzieć coś na temat tego serwisu.
Z
volkswagen
touran
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 3
2008-01-05, 16:29 Problem ze skasowaniem serwisu
Naprawdę nikt nie wie jak to zrobić?
ucho1973
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1
2008-03-02, 17:57 Problem ze skasowaniem serwisu
Witam
Jestem od niedawna posiadaczem VW passata 1.9 z 2002r wyświetliła mi się inspekcja i odliczało mi kilometry do serwisu. Teraz zapaliła mi się kontrolka oleju na żółto a stan oleju na bagnecie jest ok. Jak to skasować?
Rozrząd w cywilizowanej części Europy co 120, w Polsce co 90.
mas21
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 5
2009-02-16, 18:34 Problem ze skasowaniem serwisu
patryk1000099999 napisał:
a rozad co 70
Rozrząd co 70 tyś ale to też zależy jakie zalożyło się materiały jeżeli knecht to ok a jeżeli jakać chińszczyzna to nie wypowiadam sie
mas21
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 5
2009-02-16, 18:38 Problem ze skasowaniem serwisu
Z napisał:
Panowie jestem posiadaczem tourana 2.0tdi 2004r. 140Ps i mam małe pytanie,właśnie na komputerze zaświecił mi się napis serwice 1900km.Czy jest opcja skasowania serwisu we własnym zakresie,czy trzeba się z tym udać do warsztatu?.I może doradzicie mi jaki olej zalać do silnika z przebiegiem 150.000(nigdzie pod maską nie ma naklejki jaki jest zalany).
Może ktoś mi jeszcze podpowie co jaką ilość kilometrów producent zaleca wymianę oleju w silniku i rozrządu.Pozdrawiam
Witam
UWAGA !!!
1. Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy:
505.01 lub 506.01 lub 507.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL SPECIFIC VW 505.01
SPECIFIC VW 506.01
SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO
UWAGA !
Ze względu na sporą ilość podróbek oleje kupujemy tylko z pewnego źródła, na oleju oraz filtrach się nie oszczędza
Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka - wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany. Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny.
Oleje o specyfikacji 505.01 mają dodatek azotku litu i dwusiarczku molibdenu (co służy m.in. smarowaniu pompowtrysków)
MOTUL SPECIFIC 505 01/502 00/505 00
5W40
(POMPOWTRYSKIWACZE!!!)
Pozdrawiam
Ja mam Paska 2001 r 1,9 TDI 131 koników i taki stosuję, ale wybór należy do ciebie