2009-03-28, 14:30 przełacznik na skrzyni automatycznej
Witam:) Przy drazku skrzyni mam przelacznik z literkami E i S do czego one sluza bo przelaczam raz na E raz na S i w zasadzie nie widze zadnej roznicy heh:] Prosze o podpowiedz:)
Reklamy
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-03-28, 16:02 przełacznik na skrzyni automatycznej
Nie wiem jak w mercedesie ale ja miałem taki przycisk w mitsubishi colt,wybierałes za jego pomoca jazde po miescie wtedy były tylko 3 biegi(przy innych obrotach tez były zmieniane biegi) po jego wyłaczeniu było znowu 5.
A i jeszcze E i S moze byc bo tez taki miałem przycisk czyli jazda Ekonomiczna i jazda Sportowa.Mój colcik miał 113KM niestety juz sprzedany
2009-03-28, 18:41 przełacznik na skrzyni automatycznej
E-economy
S-standard
W starych skrzyniach (nie sterowanych elektronicznie) ten przelacznik wplywa na elektrozawor powietrza, ktory zmienia nieco sposob pracy skrzyni.
franiu
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 47
2009-03-28, 18:56 przełacznik na skrzyni automatycznej
Dzieki za podpowiedzi:]
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-03-28, 18:57 przełacznik na skrzyni automatycznej
A moze
E-economy
S-sport
mój miał tak szczerze
ECO-economy
PWR-power(siła,moc,sport)
ARON
I've got a Hemi
Wyłącz światła - włącz myślenie! (www.dadrl.pl)
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 1763
2009-03-29, 01:26 przełacznik na skrzyni automatycznej
lewandek napisał:
E-economy
S-standard
W starych skrzyniach (nie sterowanych elektronicznie) ten przelacznik wplywa na elektrozawor powietrza, ktory zmienia nieco sposob pracy skrzyni.
Dokładnie, tylko, że to S = Sport (skoro o MB mowa)! Przy czym dodam jeszcze, że w opcji sport silnik wyżej wkręca się na obroty - dłużej na biegu trzyma, no i przepustnica reaguje spontanicznej...
Ostatnio zmieniony przez ARON dnia 2009-03-29, 09:43, w całości zmieniany 2 razy
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-03-29, 02:10 przełacznik na skrzyni automatycznej
Aron masz racje tak własnie było w moim autku:)Na skrzyzowaniu w angli nie jeden ze mna wymiekł jedna gałeczka na jazde po miescie:) druga jazda na sport hehe jakie zdziwko mieli jak ich brałem:)Jeden koles okularki fura kobitka:) jakies audi juz nie pamietam jakie swiatło zielone ............
no i lipa tyle mnie widział a sam zaczął sie scigac ale to było tylko przez 2 sec:)Pozdrawiam:)
gerri
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 72
2009-03-29, 19:49 przełacznik na skrzyni automatycznej
zawsze "S" to było w Mercedesie Standard.
Jeżeli były literki "W" i "S", to wtedy było Winter i Summer (zima i lato)
2009-03-29, 21:09 przełacznik na skrzyni automatycznej
Gerri - koledzy sie uparli, ze Sport - to Sport... Co z tego, ze Mercedes uwazal inaczej...
Aron - fajnie, ze piszesz, szkoda, ze bez sensu. Tak ja napisalem, w skrzyniach hydraulicznych, w ktorych wystepuje ten przelacznik, zmienia on tor podcisnienia sterujacego skrzynia. Nie ma mozliwosci, zeby "przepustnica reaglowala spontaniczniej" bo na to wplyw ma pedał gazu, ktory steruje przepustnica za pomoca linki...
Z tego co pamietam, w polozeniu S wiekszosc skrzn MB (z wylaczeniem skrzyn montowanych do W124 z silnikiem M111) rusza z 2 biegu, a po wcisnieciu gazu redukuje do 1, do tego przy mocno wcisnietym pedale gazu zmienia biegi w okolicach czerwonego pola. Na E zawsze startuje z 2 biegu i wczesniej zmienia biegi.
Dla porzadku tylko dodam, ze w niektorych modelach wystepuje drugi elektrozawor sterujacy, ktory odpowiada za "zmiekczenie" pracy skrzyni przy zimnym silniku.
masrek
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2
2009-04-13, 10:33 przełacznik na skrzyni automatycznej
W ksiązce serwisowej mojej 190 pisza ze E = economy S=standart