Forum samochodowe » Toyota forum » Regulacja amortyzatorów i zmiana wysokości zawieszenia
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Regulacja amortyzatorów i zmiana wysokości zawieszenia

Autor Wiadomość
mouse.jerry

Post2012-08-15, 13:17      Regulacja amortyzatorów i zmiana wysokości zawieszenia Odpowiedz z cytatem
Witam,

Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o motoryzację. Nie jest ona w kręgu moich zainteresowań. Nigdy nie próbowałem grzebać w silniku, ani nie czytałem magazynów o pojazdach osobowych.

Muszę się jednak tematem zainteresować. Jestem w trakcie robienia prawka. Jeżdżenie samochodem to miła rzecz. Ostatnio zdałem sobie sprawę, że w niedługim czasie będę posiadaczem toyoty corroli 10, dosyć niezawodnego i sprawdzonego auta.

Mój znajomy od dłuższego czasu jeździ toyotą corollą 9 sedanem. Mam nadzieję, że nie pomyliłem modeli. Niektórzy pewnie pamiętają jak nisko zawieszony jest ten sedan. Parę razy w nim siedziałem i mimo, że nie jest to samochód sprawiający frajdę sprawdzaniem jego osiągów, to zauważyłem, że podoba mi się wrażenie odczuwane podczas jazdy nisko zawieszonymi samochodami, tym także. Gdzieś czytałem, że standardowy minimalny prześwit samochodów osobowych waha się pomiędzy 125-140mm.

Toyota którą będę jeździł (10 hatchback) na pewno ma prześwit w tym przedziale, jeśli nie większy. Do wszystkich zaawansowanych mam pytanie. Można za rozsądną cenę zmienić wysokość zawieszenia w samochodzie? Jazda nisko zawieszonym samochodem to bardzo miła sprawa, jadąc 100 człowiek czuje się jakby jechał 130 hondą civic, czy 160 nissanem pathfinderem.

Drugie moje pytanie może wydawać się równie dziwne. Czy można regulować amortyzatory? Nie lubię jeździć samochodami, które bujają się jak jakieś kajaki. Bardzo lubię gdy nieźle trzęsie, a jak wjadę w zagłębienie, to chce je poczuć, a nie odbić się jak na jakiejś trampolinie. Jestem też ciekaw w jakim przedziale cenowym znalazłyby się takie modyfikacje.