2008-08-01, 11:17 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
Witam. Mam problem z 30 zaworowym silnikiem 2.8 v6. Otóż przy zimnym silniku, przez krótką chwilę po odpaleniu słyszę dźwięk grających zaworów. Jestem świeżo po wymianie oleju ale tak było też przed wymianą, z tym że przed wymianą słyszałem ten dźwięk na zupełnie zimnym silniku, po dłuższym postoju, natomiast teraz słyszę to nawet po krótkim 20 - 30 min postoju. Co to może być? Za gęsty olej? Zawór zwrotny w filtrze? Może ktoś sie z tym spotkał? Dzięki za każdą radę i uwagę. Wlany mam olej 10W40 serwisowy mercedesa. Filterek jakiś Fram czy coś takiego, koloru czarnego.
Reklamy
WREDLIN
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 54
2008-08-06, 22:28 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
Ile przebiegu ma ? chyba słychać popychacze hydrauliczne. U mnie czasami także ale musi dłużej postać ( powyżej 2 tygodni )
orient30
Audi
A6
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 13
Miasto: Brzeg
2008-08-08, 13:48 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
Hejka. dzięki za zainteresowanie. Przebieg to nieco ponad 170 000 mil czyli siakieś ponad 273 tys km. Popychacze mówisz? ten grzechot trwa ok sekundy po odpaleniu. Jeśli to popychacze tak jak mówisz, to czy wystarczy wymienić same popychacze czy może lepiej wymienić przy okazji coś jeszcze?
Pozdrowiaki.
piotrekkawa
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 82
2008-08-09, 16:12 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
u mnie w 2.5tdi po kilkudniowym postoju słychać popychacze,jak się rozgrzeje jest cisza tylko nieraz na wolnych obrotach przy mocno rozgrzanym oleju potrafi się odezwać ale tylko jeden popychacz.wychodzi na to że po prostu nie trzyma ciśnienia bo po przegazowaniu znów jest cicho. dodam że wałki jeszcze są w porządku.
orient30
Audi
A6
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 13
Miasto: Brzeg
2008-08-09, 23:39 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
Nie jestem pewny czy w moim przypadku to właśnie popychacze słychać. Ten dźwięk to chyba jednak zawory a przyczyną jest, wydaje mi się, ściekanie oleju z głowicy do misy olejowej. Może zawór zwrotny w filtrze nie trzyma abocóś w ten deseń Spróbuję wymienić sam filtr oleju na początek na jakiś lepszy, może to coś da. Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie w tym temacie.
piotrekkawa
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 82
2008-08-10, 15:03 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
nie wydaje mi się żeby sciekanie oleju do misy odgrywało tu jakąś rolę. olej przecież musi spływać w dół i z powrotem przez pompę która tłoczy olej pod ciśnieniem między innymi do popychaczy smarować też panewki i resztę ustrojstwa. może nie masz w ogóle ciśnienia przy starcie ale wtedy grałyby też panewki.
WREDLIN
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 54
2008-08-10, 19:52 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
Niestety brachu ale to są popychacze. One są hydrauliczne i któryś dopóki nie ma ciśnienia puka.Na jakim oleju jeździsz?
Zeskocz z klasą oleju powinno pomóc. A czy to jest warte naprawy nie wiem. Z tego co ja wiem wystarczy wymienić je same. Mój na 275 tys i wiem ze nie jest kręcony.
orient30
Audi
A6
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 13
Miasto: Brzeg
2008-08-12, 16:56 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
Dzięki panowie jest tylko jedna sprawa. Nie słychać jednego popychacza czy dwóch, przez sekundę po odpaleniu słychać całą klawiaturę. Dokładnie po sekundzie całość cichnie i tak jest cały czas niezależnie od temp oleju. Po krótkich postojach wszystko jest oki ale po całonocnym postoju już "to" słychać. Zauważyłem też, że głośność stuku jest zależna od temp otoczenia. Im zimniej tym głośniej.
piotrekkawa
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 82
2008-08-14, 17:08 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
myślałem nad tym tematem i po tym co teraz napisałeś wydaje mi się że przyczyną może być zasyfiony smok pompy oleju. im zimniej tym olej gęstrzy a przy zatkanym sitku gorzej pompa naciąga i zanim popychacze dostaną ciśnienia bedą klepały.stary olej był wyrobiony i tym samym rzadszy dzięki czemu szybciej przedostawał się przez sito smoka do pompy i dalej w górę. ale to są tylko moje przypuszczenia. może filtr oleju jest badziewny lub nie ma odpowiedniej przepływowości,może sama pompa oleju nie daje już rady. proponuję w miejsce czujnika ciśnienia oleju wkręcić manometr-większość dobrych warsztatów ma takie coś na wyposażeniu razem z końcówkami- i po prostu zmierzyć ciśnienie na zimnym i na gorącym silniku. wszystko się wtedy wyjaśni.
orient30
Audi
A6
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 13
Miasto: Brzeg
2008-08-19, 11:08 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
Tak właśnie zrobię. Dzięki za radę i pomoc. Za parę dni napiszę jak wyszedł pomiar ciśnienia i czy pomogła wymiana filtra olejowego na lepszy. Tylko pytanie jeszcze: Jaki filterek polecacie?
orient30
Audi
A6
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 13
Miasto: Brzeg
2009-08-12, 18:30 silnik 2.8 30v ACK - stuki przy starcie silnika
Wymiana filtra pomogła. Stary był bez zaworka zwrotnego, tani badziew. Teraz wszystko jest ok. Dzięki za zaangażowanie.
Nigdy nie oszczędzajcie na filtrach !!!!
Temat można zamknąć.