Witam maniaków VW
Zawitałem na to forum, bo zakupiłem 5-tego z kolei VW. Po pasacie, polo. T-4 i sharanie kupiłem VW Touran. Prawie nówka - prawie dlatego, że zakupiłem go z wystrzeloną poduszką pasażera.Z tym chyba sobie poradzę. Poduszkę namierzyłem na allegro.
Poradźcie na co mam zwrócić uwagę przekazując samochód do wymiany poduszki / trzeba wymienić załą deskę rozdzielcvzą /. Czy sterownik który mam jest do wymiany czy do odzyskania.
W papierach tego samochodu wyczytałem że ma Park Assist, tylko że czujniki mocowane oryginalnie w zderzaku znalazłem opakowane w foliowym woreczku w schowku. Poprzedni właściciel wymienił zderzek , ponieważ nie miał oryginalnego czujniki odciął i zapakował w woreczek. Kupiłem juz odpowiedni zderzak, lecz jak połączyc te druciki. Może ktoś ma schemat lub wiedzę jak to zrekonstruować. Nie chciełbym na tym etapie korzystać z serwisu VW
Z góry dziękuję za każdą dobrą wskazówkę.
Alez ja jestem bardzo przyjazny, do tego przyjaznym tonem mowie co sadze o takich "lekko bitych, prawie nowkach", bez poduszek.
marko53
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 4
2008-11-29, 20:54 Touran 2008
Jeżeli tak podchodzisz do sprawy, to mogę Ci nawet powiedzieć, że mam podobne zdanie. Samochód który kupiłem w Niemczech pochodzi jednak z pewnych rąk. Mozna by powiedzieć od dalszej rodziny i tutaj na pewno żadnego wałka nie było. Poprzedni właściciel dostał odszkodowanie zze swojej polisy a ja kupiłem za 1/2 wartości nowego takiego samego egzemplarza. Dostałem jeszcze nową deskę, lecz bez poduszek. Z resztą muszę się uporać sam, dlatego proszę na forum o radę.
Tucuk
Peugeot Fiat
205 126p
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 113
2008-11-29, 23:23 Touran 2008
Co do Pana "lewandek" mam juz spescyficzne podejscie! Pamietaj tylko ze musisz aktywowac te poduszki! Co do czujnikow to nie mam pojecia! Jednak polecam zeby zrobil ci ktos kto zna sie na tym!
Niech ci mozg zaskoczy! Uwazasz sie za wielkiego znawce a jak narazie na zadane pytanie nie odpowiedziałes nic konkretnego! Moze dla ciebie to chu samochod ale dla niektorych jest dobry! Jak taki madry jestes to moze powiesz co to jest masa nieresorowalna!
LOL - rzuciles mnie na lopatki - masa nieresorowalna - no nie mam bladego pojecia
Ale zapewne sprawdza sie dotykajac gdzies kabelkiem, zeby zaiskrzylo
Zgadlem - w dobra strone zmierzam?
Jakie bedzie nastepne pytanie - "co to jest turbosprezarka i czym rozni sie od kompresora?" A moze "rozwin skroty ASR oraz ESP i wyjasnij jak dzialaja te systemy?"
Wybacz, ale musialbys dlugo tym iskrzacym kabelkiem pocierac o mase samochodu, zeby mnie egzaminowac.
Moze napisz cos merytorycznego w tym temacie: http://www.forum.v10.pl/wiad57465.html#57465 chetnie sie czegos od ciebie nauczymy.
Ps: Mowi sie "masa nieresorowana", a nie "nieresorowalna", bo wystarczy przeniesc zespol tarcza+zacisk hamulcowy blizej mostu napedowego, jak w Alfie Romeo Giulietta z lat 80 i nagle staja sie one masa resorowana.