Witam, mam do Was takie pytanie z góry zaznaczam że jestem laikiem i prosze o zrozumiałość. Kupiłem niedawno Yaris Verso i wczoraj przy ostrym podjeździe do górki zaczeło mi brakować 2 biegu a i na 1wszym miałem mały problem. Znaczy autem szrpie i nie ma mocy na płaskim zachowuje się w miare normalnie. Jedyno co zauważyłem po przejechaniu no może łącznie 30 kilometrów od kupna że nie ma w zbiorniku płynu chłodzoncego. W chłodnicy jest zielony jasny nie wiem co to za rodzaj i czy można dolać inny czy raczej wymienić całość pewno bespieczniej wymienić. Chodzi mi o to że auto jest strasznie słabe na prostej się tego tak nie odczuwa ale jakaś mała gurka i auto strasznie spada z mocy. Czym to może być spowodowane, czy może być coś z silnikiem, czy to jest raczej kwestia regulacji, a może to wina braku płynu. Jak ktoś może mi pomuc to proszę o naprowadzenie mnie co mam zrobić.
Auto z silnikiem 1,3 z 2000 roku VVTI.
Powiem dokładnie o co biega wczoraj zmieniłem filtr powietrza efekt troche lepszy ale nie pomogło. Chodzi o słabość silnika mam też TICO i nim wyjeżdzam pd górke na trzecim biegu górka dość mocna ale radzi sobie bez problemów. Natomiast nim juz w połowie leci z obrotów przełączam na 2 bieg i wyjezdzam z szarpnięciami poprostu rwie silnikiem. Jeszcze jedno jak auto chodzi normalnie z ściągniętą nogą z gazu i chce mocniej przygazować ma opuźnienie znaczy robi coś takiego jakby chciał a nie miał wystarczającej ilości paliwa, powietrza a le powietrze juz z mechanikiem sprawdziłem, ssie dobże i wszystkie czujniki też ma ok. Poprostu ruszając czy zmieniając bieg na wyższy auto jak mu sie nie doda wcześniej gazu zeby silnik się roskręcił albo gaśnie na jedynce albo przy przełożeniach biegów są zrywy. Mówili mi że może katalizator zalany albo świece, świece zamówie wymienie i zobaczymy ale zdaje się być chyba inna przyczyna. Nie wiem czy tu się zaworu ustawia, może to ich wina. Może ktos z Was miał już podobne doświadczenie to pomoże. Z góry dziękuje za wypowiedzi.