Po wymianie silnika (po zerwaniu się paska rozrządu musiałem wymienić silnik na nowy (używany)), 5 bieg wchodzi ze zgrzytem i przy dłuższej jeżdzie (ok. 15km. np. na autostradzie) sam wyskakuje. Do tego na łuku drogi w prawo słychać rzężenie (łożyska w kołach sprawdzane - są dobre). Z mojej obserwacji silnik jest źle posadowiony. Krótko przed awarią starego silnika sam wymieniałem włącznik świateł cofania do którego dojście było prawie zerowe (zasłaniała go belka komory silnika), obecnie ten sam włącznik można odkręcić kluczem płaskim. Uważam że silnik jest posadowiony o ok. 2-3cm. wyżej i tyle samo przesunięty w prawo. Mechanik, który wymieniał silnik twierdzi, że przesunięcie silnika jest niemożliwe i winę zwala na synchronizator 5 biegu. Moje pytanie: czy jest możliwe takie przesunięcie silnika i czy to może powodować takie objawy? (Mój samochód: scenic 2000r. 2l. benzyna F4R)
|