2007-02-06, 22:27 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
A mianowicie chodzi mi o pewna cześć w silniku.
Na przodzie głowicy jest zamontowany patent który nie wiem do czego służy. Wychodzą od niego dwa zbrojone grube przewody połączone ze zbiornikiem w którym znajduje sie olej . Od zbiorniczka z olejem wychodza dwa metalowe przewody dwa na przód i dwa na tył.
Prosze o jakies podpowiedzi bo nie mam zielonego pojecia co to jest i do czego służy . Z góry dziex
Ostatnio zmieniony przez krakus30 dnia 2007-02-06, 23:44, w całości zmieniany 3 razy
Reklamy
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-02-06, 22:31 Prosze o pomoc !!!!! w sprawie Mercedesa 190 !!
na pewno lewandek ci pomoze ale pliz...:
- przeczytaj regulamin i nie uzywaj nigdy w necie takiej ilosci wykrzyknikow, bo w niczym to ci nie pomoze tylko zirytuje ewentualnych chetnych do pomocy (wykasowalem te 11 wykrzyknikow juz za ciebie z tytulu tematu)
- czytaj to co napisales i poprawiaj byki ortograficzne jak zamONtowany, czy literowe jak wychDodzą
2007-02-07, 01:04 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
To co opisujesz, jak ulal pasuje do ukladu NIVO - czyli ukladu samopoziomowania nadwozia - ale nigdy sie z nim nie spotkalem w wersji silnikowej 1.8. Zerknij na kilka rzeczy:
1. czy z amortyzatorow - w miejscu gdzie sa przykrecone do kielichow (pod maska) nie wychodza metalowe rurki? Przedni amortyzator w W201 jest przykrecony do kielicha przez gumowa poduszke, na nia nachodzi taka prostokatna podkladka i do tego jest przykrecony amor. Widzisz gwint tloka amortyzatora (z otworem na klucz imbusowy) i nakretke?
2. czy masz regulacje wysokosci swiatel obok wlacznika swiatel - czy przelacznik do podwyzszania/obnizania zawieszenia?
Jezeli to nie nivo, to mozesz miec rowniez ASD - czyli blokade dyferencjalu - chociaz tez jej nie spotkalem w W201 1.8 Wtedy pompa i zbiorniczek rowniez wystepuja.
Jak mozesz to wklej tu (albo pusc mi privka) numer karoserii - w Twoim przypadku powinien rozpoczynac sie od WDB201... - po numerze sprobuje rozkodowac jakie masz wyposazenie - cos tam o tej pompie powinno byc.
krakus30
Mercedes
190
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 11
2007-02-07, 10:18 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
"Jezeli to nie nivo, to mozesz miec rowniez ASD - czyli blokade dyferencjalu - chociaz tez jej nie spotkalem w W201 1.8 Wtedy pompa i zbiorniczek rowniez wystepuja."
No to pierwszy raz sie spotkasz mam kntrole ASD na wyśwyetlaczu licznika widnieje taka kontrolka zaraz obok ABS . Natomiast powyrzej przebiegu auta jest taka mała lampka z trojkątem i wykrzyknikiem w środku świecaca gdy koła straca przyczepność . A co do numerów nadwozia podam poźniej
2007-02-07, 10:51 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
No to problem rozwiazany
Element przyczepiony do glowicy to pompa ASD.
krakus30
Mercedes
190
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 11
2007-02-07, 13:52 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
A jeżeli chodzi o numery nadwozia to wdb20101811761643 . To w takim razie nie jest to hydrauliczne zawieszenie ?? Bo juz sie zaczołem bać jak facet z warsztatu powiedział mi ze koszt jednego amortyzatora hydraulicznego waha sie w granicach 800 - 1300 zł za jedna sztuke :-/ .
2007-02-07, 14:04 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
Nie masz za co dziekowac - to drobiazg
Cos jest nie tak z Twoim VINem - brakuje jednej litery - dla przykladu podam Ci VIN mojej bylej W201: WDB2010241F546119. U Ciebie brakuje litery - probowalem wstawiac standardowe A,B i F - ale nic to nie dalo. Sprawdz prosze jeszcze raz VIN - najlepiej na tabliczce znamionowej - albo na sciance grodziowej pod maska.
Z pelnym, hydraulicznym zawieszeniem 190 spotkalem sie tylko w W201 2,5 16v - to bardzo egzotyczna wersja, przygotowana cywilnie tylko ze wzgledu na koniecznosci wyprodukowania partii samochodow cywilnych do uzyskania homologacji wyscigowej/rajdowej.
Dosc czesto natomiast wystepuje NIVO na tylnej osi - bardzo wygodna sprawa - niezaleznie od tego ile zaladujesz do auta - przeswit pozostaje na tym samym poziomie.
Bez prawidlowego VINu, na odleglosc, ciezko stwierdzic czy masz tylko ASD czy jeszcze NIVO, ale nawet gdybys mial NIVO to sie nie przejmuj - te amortyzatory spokojnie wytrzymuja srednio 300 - 450 tys km.
krakus30
Mercedes
190
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 11
2007-02-07, 14:22 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
wdb2010181A616438 . To sa nowe numery nadwozia w tamtych sie pomyliłem
2007-02-07, 14:27 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
VIN WDB2010181A616438
Model 190 E 1.8
Chassis 2010181A616438
Engine 102910 10 041009
Transmission 716217 01 753081
Order 0 0 299 10099
Approx. year 1990
Lights BOSCH
Wiper SWF
Cab 01490
Dealer company employees / shares (299)
Interior cloth grey (068)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984) rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
451 revolution counter (с 01.12.1972 по 31.10.1993) tachometer
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
508 outside rear view mirror, left, heated and outside rear view mirror, right, electrically adjustable and heated (l.h.d.) outside rear view mirror, left and right, heated (с 01.01.1990 по 31.10.1993)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
I wszystko jasne - masz ASD, auto kupione przez pracownika Mercedesa w ladnym kolorze Blue-Black.
krakus30
Mercedes
190
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 11
2007-02-07, 16:13 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
No a jeszcze mam pytanie albo pytania . Widze ze sie znasz to trzeba kozystać poki można jak bedziesz mogł to odpowiesz a jak nie to nie
A mianowicie chodzi o to ze tego Mercedesa kupiłem niecały tydzień temu na giełdzie a wybrałem go bo zawsze chcialem miec mieczysława :-] wczesniej cos wspomniałes ze miałem mercedesa 190 wiec mam takie zapytanie. Chodzi mi o to na jakie sprawy musze zwrocic uwage w tym mercedesie co sie najczesciej psuje, o co mam dbac najbardziej, i wogule jak go eksplowatowac zeby jak najdłuzej nim jeździc. I odrazu mowie mam dopiero 18 lat natomiast prawko niecałem 3 miesiace wiec dlatego sie pytam Z góry dziex za odpowiedz i podpowiedźi
2007-02-07, 16:40 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
No coz - eksploatacja Mercedesa W201 nie rozni sie zbyt od normalnej eksploatacji innych samochodów. Zawieszenie jest na tyle dobrze skonstuowane, ze nawet z amortyzatorami, w ktorych daje sie poruszac reka tlokiem, wychodzi na sciezce diagnostyczniej na 60-65%.
Rzeczy na ktore warto zwrocic uwage:
- swoznie przednich wahaczy. Uszkodzenie objawia sie skrzypieniem "jak drzwi od starej szafy". Jak sie pojawi nalezy swozen wymienic, sa ludzie, ktorzy rozrywaja wtedy gumowa oslone i wstrzykuja WD-40, ale takie praktyki w efekcie doprowadzaja do oderwania sie zwrotnicy od wahacza, a co za tym idzie kolo "odczepia" sie od zawieszenia i jest niebezpiecznie. Ogolnie lepiej dbac o dobry stan ukladu kierowniczego, bo uszkodzenie jednego elementu pociaga za soba awarie nastepnych. Warto sprawdzic stan amortyzatora drgan ukladu kierowniczego.
- ograniczniki drzwi - otwierajac drzwi masz 2 stopnie, kiedy czuc dzialanie ogranicznika - drzwi zaskakuja na 2 razy. Podobnie jak swoznie, ograniczniki zaczynaja najpierw skrzypiec, pozniej sie blokuja na stale i wtedy nie mozna zamknac drzwi. Ogranicznik blokuje sie na tyle skutecznie, ze predzej odegnie sie slupek przy zawiasach niz on pusci. Lepiej wiec wymieniac je, kiedy zaczynaja trzeszczec. Kiedys widzialem faceta, ktory podczas burzy z wichura sciagal tapicerke z drzwi, zeby odkrecic ogranicznik...
- szyberdach. Szyberdach w Mercedesie jest ciekawa konstrukcja. Uszczelka, ktora widac na laczeniu dachu z szyberdachem ma dzialanie tylko przeciwpylowe i zapobiegajace halasowi. Natomiast nie ma absolutnie dzialania chroniacego przed woda - woda ma sie tam wlewac - na dachu zrobiona jest specjalna "wanna" z odplywami. Odplywy koncza sie gumowymi rurkami przy slupkach A - czyli w rogach przedniej szyby i dalej zrobione sa otwory, ktorymi woda scieka pod auto. Bezwzglednie nalezy dbac o droznosc tych otworow, w innym wypadku pojawi sie rdza.
Mechanizm szyberdachu tez wymaga uwagi - plozy, ktore odpowiadaja za jego prace i funkcje (odchylanie, odsuwanie) wykonane sa z jakiegos sprytnego stopu - nie wymagaja smarowania, nie wycieraja sie, ale sa dosc kruche. Dobrze wiec sie przyjrzec czy szyber pracuje idealnie gladko w calym zakresie pracy. Oprocz szyn jest jeszcze linka i silnik w bagazniku (w lewej wnece kola). Linka czasem sie wyrabia na slimaku przy silniku i wtedy szyber zaczyna dzialac opornie.
- skrzynka z bezpiecznikami - dosc niefortunnie umieszczona, a do tego na stary typ bezpiecznikow. Trzeba dbac zeby nie dostawala sie do niej wilgoc, bo moga sie np wylaczac wycieraczki podczas ulewy - przerabialem to
- przeguby na wale napedowym - nie moga byc zuzyte, bo beda stukac i wibrowac w czasie jazdy.
- silnik, przy w miare rozsadnym traktowaniu jest bardzo zywotny - przebiegi w granicach 600-800 tys km nie sa niczym zaskakujacym. Warto zmieniac olej co 10 tys km - napewno mu to nie zaszkodzi. Uwazaj tez przy pierwszej zmianie oleju - sprobuj ustalic na jakim oleju jezdzilo auto (karteczki pod maska) ewentualnie jak nie masz pewnosci raczej badz ostrozny z laniem syntetyka - auta o duzym przebiegu potrafia pozniej znaczyc teren plamami oleju
Dobrze jest dbac o elementy gumowe - gumowa podstawa wtrysku, rurki do regulatora wolnych obrotow i odpowietrzenia silnika.
- tylny most jest niestety ciut za maly - i czesto zdarza sie, ze go slychac w W201.
- karoseria - gnija progi przy mocowaniach podnosnika - poza tym zabezpieczene antykorozyjne na 5+.
- czesto zdarza sie, ze woda zbiera sie w klapie bagaznika - winna jest z reguly uszczelka wokol klapy, albo uszczelka zamka bagaznika.
Nic wiecej nie przychodzi mi do glowy swoje W201 mialem przez 3 lata, oprocz tego W201 od 10 lat jezdzi moja mama. To dobre, trwale i niezawodne auta - prawdziwe Mercedesy.
Zalaczam fotke ex-mojej W201 2.0E
w201.jpg
Opis:
Rozmiar:
60.24 KB
Odsłon:
6775 raz(y)
krakus30
Mercedes
190
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 11
2007-02-07, 17:05 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
Naprawde wielkie dzieki za te rady i podpowiedzi jak by mozna było przez neta postawic browar to miał bys cała skrzynke :-]
2007-02-07, 17:15 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
Drobiazg
Zapomnialem o jeszcze jednej, istotnej sprawie - uwazaj gdzie parkujesz swoje auto, bo z modeli W201 i W124 lubia znikac wklady lusterek i listwy boczne.
krakus30
Mercedes
190
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 11
2007-02-09, 10:10 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
Lewandek jeszcze mam do Ciebie jedno pytanie .
Chodzi mi o gaz do mojego mietka czy sa jakies przeciwskazania ?? Czy moze sie coś w szybkim czasie zepsuc ? I czy do tego silnika moge wogule zainstalować jakis Gaz , bo niczego nie jestem pewnien :-/
2007-02-09, 11:32 Prosze o pomoc w sprawie Mercedesa 190 E 1,8
Mozna zalozyc tzw. II generacje gazu do Twojego silnika - czyli instalacje parownikowa z komputerem, sterowana sonda lambda.
Instalujac gaz musisz pamietac, ze caly uklad zaplonowy musi byc w idealnym stanie - czyli kopulka + palec, kable, swiece - to wszystko musi byc perfekcyjne.
Do tego w silnikach M102 dosc czesto wystepuja problemy z niestabilnymi obrotami na LPG - mozna temu zaradzic instalujac tzw. stabilizator minimum, czyli dodatkowy modul sterujacy regulatorem wolnych obrotow. Czasem to rozwiazuje problem.
Pamietaj jeszcze, ze w Twoim aucie zamontowany jest mechaniczny wtrysk paliwa Bosch KE-Jetronic, ktory do prawidlowej pracy wymaga benzyny. Rozdzielacz wtrysku, a dokladnie jego główka - która widac po zdjeciu obudowy filtra powietrza (element od ktorego odchodza rurki do wtryskiwaczy), smarowany jest benzyna. Po odcieciu pompy paliwa (a tak sie robi przelaczajac auto na gaz) benzyna do niego nie dociera. Tak wiec mozna sie spodziewac przyspieszonego zuzycia tego elementu.
Montazu instalacji czesto okazuje sie, ze do wymiany jest jeszcze gumowa podstawa wtrysku i rurki do i od regulatora wolnych obrotow. Przy okazji, jezeli zdecydujesz sie na instalacje, dopilnuj, zeby osoba montujaca gaz przypiela Ci w jakis sposob dolna rurke od regulatora wolnych obrotow - te wchodzaca w podstawe wtrysku. Przy "kichnieciu" na gazie ta rurka zawsze spada - jezeli jej nie przyczepisz jakos do auta, moze spasc i zostac kilkaset metrow za samochodem, a bez niej nie pojedziesz.
Podsumowujac - jezeli faktycznie duzo jezdzisz, mozesz rozwazyc instalacje LPG, jednak musisz pamietac, ze oprocz kosztow samej instalacji dojdzie Ci jeszcze koniecznosc dbania o uklad zaplonowy i pare innych elementow. Ja zdecydowalem sie na gaz w W201, jak robilem 5 tys km miesiecznie. Robiac 10 - 15 tys km rocznie bym sie na to nie zdecydowal.