siema, widzieliście już nową Ibizę w wersji Cupra ?? i jak ?? podoba się ? bo ja muszę powiedziec że mi tak. Nowoczesny i ciekawy design, zupełnie nowa płyta podłogowa. Moim zdaniem jest to bardzo obiecująca konstrukcja, tym bardziej że 180 koni na pewno zapewni nie małe wrażenia z jazdy
Reklamy
ARON
I've got a Hemi
Wyłącz światła - włącz myślenie! (www.dadrl.pl)
Wolnossace silniki motocyklowe wykrecaja wiecej koni z litra, a w silnikach VW jest kompresor i turbosprezarka. Nie powinno byc zle - chociaz faktycznie na przebiegi liczone w mln. km. bym nie liczyl.
ARON
I've got a Hemi
Wyłącz światła - włącz myślenie! (www.dadrl.pl)
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 1763
2009-03-15, 10:06 1.4 turbo = 180 kucy
Właśnie - kompresor i turbo - czyli mała pojemność skokowa na silnym dopingu, a w motorach (ściągaczach) należy wziąć pod uwagę też mała masę i ogólne rozmiary... Sama filozofia 'podwójnego dopingu' jest ogólnie bardzo interesującym pomysłem - kompresor odpowiada za przyspieszenie, a turbo za prędkość maksymalną, ale w konkretnych silnikach, a nie w takich mikrusach (montują je m.in. w Golfie - sic)! Trochę dziwi mnie ta szeroko pojęta 'ekonomia' czy 'eko-logia' - czyli jak najmniej i jak najmocniej, choć osiągi mogą robić wrażenie, ale na jak długo, to się jeszcze okaże...
a w motorach (ściągaczach) należy wziąć pod uwagę też mała masę i ogólne rozmiary...
To masa i rozmiary wplywaja jakos na liczbe koni mechanicznych???
ARON
I've got a Hemi
Wyłącz światła - włącz myślenie! (www.dadrl.pl)
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 1763
2009-03-15, 14:39 1.4 turbo = 180 kucy
Nie, no co Ty lewandek, nie rób ze mnie wariata! Chodziło o to, że na żywotność jednostki napędowej wpływ ma też ilość ilość pracy i przeciążenia z którymi musi pracować, choć to właściwie tylko ułamek wszystkiego...
Jasne - ale skoro pod koniec lat 80, japonczycy bez trudu wyciskali 100 KM z 1 litra pojmnosci wolnossacego silnika. Budujac calkiem zywotne samochody - vide Honda Civic/CRX 1,6 16V, wycisniecie 25% wiecej, pod 20 latach rozwoju technologii nie jest dla mnie czyms wyjatkowo spektakularnym, zwlaszcza z dodatkiem osprzetu pomagajacego efektywnie wypelniac komore spalania
ARON
I've got a Hemi
Wyłącz światła - włącz myślenie! (www.dadrl.pl)
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 1763
2009-03-15, 15:13 1.4 turbo = 180 kucy
No tak, ale w takim wypadku to np. Amerykanie już w latach '50 "wyciskali" 200+ KM z dużych pojemności (bez zbednych kombinacji) i ich silniki chodzą do dziś, choćby nie wiadomo w jakich warunkach przyszło im pracować... Mało tego, niewielkimi zmianami możemy uzyskać w nich pokazny przyrost mocy! Taka żywotność dopiero robi na mnie wrażenie, tym bardziej, że nie należę do tych co jak już kupią auto, to tylko na parę lat, a z takiego założenia wychodzi dziś większość producentów. A co się okazuje po latach jak zawitamy na hamowni? Że ta moc w dużym stopniu gdzieś uciekła, a spadek w takim silniczku najbardziej boli...
ARON, ale tego Seata nikt nie projektuje na 15 lat zywotnosci... To nie ciagnik siodlowy,zeby mial klepac miliony km
JacKill
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 180
2009-03-15, 16:21 1.4 turbo = 180 kucy
Za 15 lat może się okazać, że taki samochód pewnie trzeba będzie zezłomować, bo nie będzie już spełniał norm emisji spalin
LukPIW
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 20
Miasto: Warszawa
2009-03-16, 18:41 1.4 turbo = 180 kucy
Jednak póki co, emisja co2 to około 120 g/km i to im na razie wystarcza. Poza tym, nie ma się co łudzić - motoryzacja idzie w stronę eco i modeli o podobnych wartościach będziemy mieli coraz więcej. Z drugiej strony, 15 lat, to okres bardzo długi i przy obecnym zaawansowaniu technologicznym wszystko może się zdarzyć...
Tomek
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 673
Miasto: Rzeszów
2009-03-16, 19:20 1.4 turbo = 180 kucy
A autor wątku pojawił się i zniknął bez śladu...
wafel
Honda Accord
1.8 iS 1999r.
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 114
2009-03-16, 19:46 1.4 turbo = 180 kucy
pewnie jest dealerem
Prix
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 14
2009-03-16, 20:35 1.4 turbo = 180 kucy
Z tym zniknięciem dobre.
Nie od dziś wiadomo, że koncern VW idzie w kierunku downsizingu (nie tylko on) i moce rzędu 160KM z 1.4 nie będą tak dziwić. Dzisiaj w serwisie można doczytać o nowych projektach VW na dwa lata. Wymieniono również rozwijanie turbodoładowanych silników. Można zatem spodziewać się kolejnych ciekawych silników w całym koncernie VAG.
lagunafull
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 5
2009-03-17, 22:11 1.4 turbo = 180 kucy
Z drugiej strony to już nie czasy aut na milion kilometrów. Mimo wszystko ludzi stać na zmienianie samochodów co kilka lat. Nowy SEAT to atrakcyjna propozycja i pewnie trafi pod strzechy tych, co nie wiążą się z autem na pół życia Ot zmiana realiów, które w Polsce niekoniecznie są różowe.