Witam,
Zdecydowałem się poszukać pomocy na forum gdyż, radziłem sie już wszystkich znajomych mecheników i żaden nie potrafił mi pomóc. Mam VW Passata combi 1.9 TDI 130 km i moim zdaniem pali jak smok!!! Pomiar który zrobiłem tankując auto i mierząc ilość zużytego paliwa wykazał- 8,5 l na trasie i 9,5 l w jeżdzie po mieście. Komputer pokładowy wskazuje wciąż śr spalanenie na poziomie 8,5-9,0 litra!!! a na trasie przy naprawdę ostroznej i spokojnej jeździe pokazał- 7,4-7,8 l/100km. Coś tu jast nie tak przebieg auta jest niewielki -50 tys km, elekronika nie wykazuje błędów. Radzono mi wymienić wszystkie wtryski ale nie chcę na razie pakować się w takie koszty. Proszę o pomoc!!!!!!!.
Reklamy
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-11-11, 20:04 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
130 PD przy takim aucie jak kombi Pssat dosc ciezkim potrafia tak palic, powinno byc z litr mniej, ale to co piszesz jest w normie
BEAR68
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 5
2007-11-11, 22:20 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
I takie opinie też słyszałem ale rozbieżność pomiędzy 5-6 l/100km co się powszechnie twierdzi a 8-9 l w moim przypadku jest dość duża, poza tym znam innych użytkowników Passków kombi którzy spalanie w swoich autach szacują 6-7 l. Ale dzieki serdeczne za opinię.
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-11-11, 22:44 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
5-6l to mozesz wlozysz sobie miedzy bajki, tyle pali owszem ale 110KM VP, a nie 130KM PD na pompwtryskiwaczach, ktore swoja musza wciagnac, zeby jechac
da sie jechac i twoim na 5-6l/100, wrzuc 5tke i jedz 90km/h stala predkoscia i bedziesz tyle mial
wtryski mozesz sprawdzic na VAGu ile leja, moze jeden z nich leje i to wystarczy
poza tym rozumiem, ze wymieniles wszystkie filtry, szczegolnie powietrza, bledy w kompie pompy paliwa itd?
BEAR68
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 5
2007-11-12, 11:12 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
Oczywiście wszystkie filtry były wymieniane, powietrza również, podłaczenie do komputera nie wykazało żadnych błędów. Z tego co piszesz rozumiem, że można dokładnie sprawdzić jak pracują pompowtryskiwacze i czy któryś przypadkiem nie leje. Wtedy moznaby wymienić tylko ten lub te które nie pracją prawidłowo czy tak? Napisz proszę co to jest ten VAG, gdzie najlepiej sprawdzić wtryski i czy może być jakaś inna przyczyna takiego spalania, np przepływomierz. DZIĘKI!!
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-11-12, 11:14 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
moze byc 10 innych oczywiscie w tym przeplywomierz oczywiscie, ale jego tez sprawdzisz na VAGu, VAG to takie urzadzenie diagnostyczne, maja go serwisy, aso i tunerzy, podjedz gdzies na diagnoze, tak mozna wymienic 1 wtrysk jesli leje
BEAR68
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 5
2007-11-13, 15:34 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
Dzięki, właśnie sprawdziłem w stacji diagnostycznej- żadnych błędów, wtryski podają niemal idealnie, przepływomierz ok, nie ma sie praktycznie do czego doczepić, teraz tak sobie myślę, że zrobię jeszcze jedną próbę, zatankuję pełen bak (a tak przy okazji ile litrów ma bak Passka wg ksiązki a ile można dolać po odpowietrzeniu) i zobaczę ile przejadę. jeśli będzie to tyle ile mowisz to wszystlko ok. a może po prostu ten mój komp. pokazuje bzdury, ale z tego co wiem to wymienia sie cały licznik i jest to dość drogi interes, pytanie czy warto. Dzieki Pozdr.
Michał
Seat
Leon
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 229
Miasto: Wawa/Looblyn
2007-11-13, 16:28 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
W dużej mierze spalanie zależy od stylu jazdy. Ja się naczytałem o oszczędności diesli i w końcu też się na takiego zdecydowałem. Mam Seata 2.0 TDi. Muszę przyznać, że średnie spalanie na poziomie 9,5 litra w mieście w moim przypadku nie jest trudne do osiągnięcia, zwłaszcza jeśli często kożystam z zakresu obrotów 2,500 - 3,500 rpm, wtedy jest największy moment obrotowy.
W trasie jeśli też jeździsz na tych obrotach potrafiłem przepalać 8,5 - 9 litrów ropy. Po kilku miesiącach mam kilka "tricków" jak spalać mniej. Elektronika silnika nie podaje paliwa w momencie gdy masz wrzucony bieg i odhamowujesz - można to wykorzystać. W trasie wyprzedzaj tak, żebyś nie musiał od razu hamować po wyprzedzaniu, ale żebyś mógł przejechać jakiś odcinek zwalniając powiedzmy z tych 150 przy wyprzedzaniu, do przelotowych 120 i hamuj zawsze na biegu. W mieście jeździj tak aby jak najmniej korzystać z turbiny. Czyli do tych 2200 - 2500 rpm. Wiem, że wtedy jest powoli, ale jak chcesz oszczędzać to musisz się wyrzec tej frajdy z przyspieszania.
Jeśli chcesz jeździć szybko, to zmieniaj bieg przy 3,500rpm powyżej już nic się nie dzieje, a pali jak smok. Przy 190 km/h mam prawie 4000rpm i mój komputer wskazuje chwilowe spalanie 16 litrów, oczywiście przy 190 są ogromne opory powietrza, ale widać jaki jest przyrost spalania.
Teraz przy takiej właśnie jeździe mój diesel spala 7,5 na trasie, 8,5 w mieście. Owszem pewnie da się mniej, ale ja lubie przyspieszać, więc nie zawsze się potrafie powstrzymać. Pozdrawiam.
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-11-13, 21:45 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
>zwłaszcza jeśli często kożystam z zakresu obrotów 2,500 - 3,500 rpm, wtedy jest
>największy moment obrotowy.
nie wiesz nawet co masz najwiekszy moment w twoim silniku jest przy 2400rpm dokladnie, a nie miedzy, powyzej 2500 tylko juz spaada stopniowo coraz nizej dowod w zalaczniku
>W mieście jeździj tak aby jak najmniej korzystać z turbiny. Czyli do tych 2200 - 2500
>rpm.
turbina pracuje w TDI zawsze! od samego dołu, pliz nie plec znow i nie turbina wciaga potem paliwo, bo ona jest napedzana spalinami przeciez, tylko obroty silnika
>Wiem, że wtedy jest powoli
twoj silnik ma 200Nm momentu przy 1700rpm, to nie jest ani mało, ani powoli, benzynowe Hondy moga pomarzyc o takim momencie nawet w gorze obrotów
generalnie Michal po wielu latach zabawy i jazdy turbodieslami powiem tak - sorry ale jeszcze sie ich nie nauczyles a teorii nie doczytales wcale niestety
poniewaz oprocz w/w rzeczy widocznie nie wiesz, ze omawiany tu 1.9TDI PD jest totalnie innym silnikiem od twojego 2.0TDI, inne jest zupelnie wszystko, turbina, wtryski, przeplywka, komp, IC, 2 sondy, kupa nowych technologii, wszystko
wiec zuzycia paliwa nawet nie ma co porownywac, 1.9 PD pali mniej, a jeszcze mniej 1.9 VP poprzedni
mnie zastanawia co innego, jesli ktos kupuje passata tdi kombi to iles kaski juz calkiem calkiem w kieszeni ma, co za roznica czy bedzie palil 7,6l czy 8,4l na 100? skoro raz ze to mala roznica w kasie, a dwa, ze przyjemnosc jazdy TDI z wielkim momentem z dołu jest tej roznicy warta
audi_a4_20tdi140.gif
Opis:
Rozmiar:
20.76 KB
Odsłon:
3962 raz(y)
BEAR68
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 5
2007-11-13, 23:41 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
Aleście się panowie rozpędzili w tych dywagacjach! Ale dzięki, sporo ciekawych rzeczy się dowiedziałem, ja też Michał mam raczej ciężką nogę i lubię ten niesamowity moment jak Tdi przyspiesza! Poezja! odkąd jeżdże dieselkiem wiem,że innego auta już chyba nie kupię, jeździłem też wysokoobrotową Hondą Civic ze 114 konnym silnikiem, typowa wiertarka! na dwójce można go było cisnąć do 110 km/h ale momentem obrotowym nawet sie nie zbliżył do TDI. Wiem, że styl jazdy ma tu niebagatelne znaczenie, ciągłe przyspieszanie i wyprzedzanie to raczej mało ekonomiczna jazda ale cóż coś za coś. Znam oczywiście tricki z hamowniem silnikiem-wtedy odcinany jest dopływ paliwa ale jazda przy niskich obrotach chyba faktycznie nic nie daje bo turbina pracuje non stop, tak mi się wydaje. Jeśli masz właśnie nowego Leona za 140 konnym 2 l dieslem to było to i wciąż jest autko moich marzeń z najpiekniejszą sylwetką pod słońcem! Miałem okazję przez pół roku jeżdzić Octawką II z takim właśnie silnikiem i tego się nie da opisać! Przed tym Passkiem miałem bardzo fajną Cordobę z 1,9 tdi 101 km gdzie tam spalanie faktycznie było 5,5-6 l ale wiadomo i moc silnika mniejsza i gabaryty pojazdu też. A co do mojego VW to chciałem podyskutowac na forum na ten temat gdyz rozmawiałem naprawdę z wieloma użytkownikami TDi ków i powiem szczerze ilu rozmówców tyle różnych opinii, a tak naprawdę to litr w tą czy w tą faktycznie nie ma znaczenia w porównaniu do jazdy dieselkiem. DZIĘKI I POZDRAWIAM!!!
Michał
Seat
Leon
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 229
Miasto: Wawa/Looblyn
2007-11-14, 00:45 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
BEAR68 napisał:
Jeśli masz właśnie nowego Leona za 140 konnym 2 l dieslem to było to i wciąż jest autko moich marzeń z najpiekniejszą sylwetką pod słońcem!
Tak, to ten
Rysiek
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 9624
2007-11-14, 00:50 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
no wlasnie michal troche sie offtopic zrobi ale co tam slyszalem juz slynne opowiesci o twoim pieknym leonie z pakietem sport, moze bys wrzucil tu jakies foty chetnie bym obejrzal?
Sprawdzilem moje autko - dystans 833 km, z tego 540 km po trasach (260 km przejechane w 2,5 godziny - wiec dosc dynamicznie). Na tym dystansie Audi spalilo 59 litrow - wychodzi ~ 7/100 km
Takie spalanie wiec, przy panujacych temperaturach i sposobie jazdy uwazam, za bardzo przyzwoite.
(Dla zmylonych autkiem w avatarze, mowie o Audi 1,9 TDI PD130 KM).
mas21
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 5
2009-02-16, 18:46 MÓJ TDI DUŻO PALI !!!
po pierwsze to kolega z samej góry nie podał jaką to autko ma skrzynie manual czy automat , bo tu jest znaczna róznica