CZEŚĆ WAM
CZY ZAWÓR EGR MOGĘ SAM WYCZYŚĆIC zadaje takie pytanie gdyż nigdy tego nie robilem a mam już dość problemów ze moją clio
JEŻELI TAK TO OD CZEGO ZACZĄĆ
NA CO UWAŻAC
GDZIE NAJLEPIEJ ZDIAGNOZOWAC MOJE PROBLEMY Z AUTEM O KTÓRYCH WCZESNIEJ PISALEM woj lubuskie kolo ZIELONEJ GÓRY DZIEKI SERDECZNE CZEKAM NA WASZE ODPOWIEDZI
zapraszamy tutaj http:// renault.auto.com.pl/forum/viewforum.php?f=1399
dowiesz się wszystkiego, bo tutaj to kaplica jest
burm192
Chrysler
Grand Voyager 3.3V6
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 154
Miasto: Warszawa
2010-02-15, 08:19 ZAWÓR EGR CLIO 2 1.5 DCI
tutaj jest kaplica bo mrarek doradzi żeby samemu czyścić zawór egr nawet i w scenicu II gdzie trzeba zdemontować podszybie żeby się dostać do kolektora w którym się zawór znajduje, i mieć szczęście że np. po 100tyś/km się nie zapiecze i wyjdzie lekko co się niezdarza i dopiero zaczynają sie kłopoty. Już kiedyś ktoś opisywał dokładnie jak zdemontować egr wystarczy poszukać a nie zakładać nowe wątki, a czyszczenie pomaga ale nie na długo koszt nowego to pewnie z 600 pln więc po co w gównie rzeżbić . pozdrawiam
ps. a ja jestem szczęśliwy że pozbyłem się rok temu gówna R. Grand Scenica 1.9dci
piszesz gościu totalne bzdury - żadnego podszyba nie trzeba demontować. wystarczy odkręcić dwa graty i już dostęp do EGRa.
niestety to forum to padaka, bo siedzą tutaj tacy malkontenci jak ty, dla których scenik to porażka życiowa. nie mniej tysiące innych jeździ i ludzie nie marudzą, jak ty w każdym poście, że nigdy więcej... miałes pecha
burm192
Chrysler
Grand Voyager 3.3V6
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 154
Miasto: Warszawa
2010-02-15, 11:58 ZAWÓR EGR CLIO 2 1.5 DCI
Jeśli w scenicuII nie potrzeba podszybia ściągać żeby się dostać w normalny cywilizowany sposób do egr , a jak się nazywają wg. ciebie te dwa graty które trzeba odkręcić żeby się do niego dostać. Ogólnie renaulty to padaka a może inni nie marudzą bo chćą sprzedać to gówno i siedzą cicho, a renówki zjeżdziłem 2 : Lagune I - super auto śmigało na taxi w Warszawie. kolejny Kangoo 1,4- auto do kurierki w Warszawie kolejne super auto. A 3 był scenic i po tym parchu nigdy nie kupie Renaulta. I nie marudze tylko stwierdzam fakt że pozbyłem się gówna, i może jak ktoś to przeczyta to się zastanowi i od ciebie nie odkupi szmelcu który ty zachwalasz.
się bym wcale nie zdziwił, jakbyś do wymiany filtra powietrza potrzebował rozebrać pół silnika z przodu...
zrozum jedno - dzięki tobie i twojemu przypadkowi zacząłem gmerać po sieci za przekręconymi panewkami, po forach i opisach. znalazłem jeszcze jedną osobę opisującą przekręcenie panewek w 1,9. tutaj masz linkę
http://www.autocentrum.pl/?FF=812&tid=1999927475
pozostałe jeżdżą i jest OK.
nawet ASO sie nie przyznaja, ze to normalna dolegliwosc. inna inszosc, ze 30 kkm na jednym oleju silnikowym to ZA DUZO
burm192
Chrysler
Grand Voyager 3.3V6
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 154
Miasto: Warszawa
2010-02-15, 12:12 ZAWÓR EGR CLIO 2 1.5 DCI
Bo może nikt się tym nie chwali a tu jeszcze coś dla ciebie że niezawsze pisałem żle o renault G.S
2008-05-28, 07:26 opinie,zalety,wady Renault Scenic II
Witam wszystkich!Posiadam scenica grand1,9dci od miesiąca autko z 2004r sprowadzane.Po sprowadzeniu oczywiście pierwsza rzecz wymiana rozrządu i tu miłe zaskoczenie cena kompletu tylko o 60pln wyższa niż do wcześniej używanego samochodu kangoo.To w takim razie ide za ciosem wymiana tarcz i klocków, klocki to pryszcz a tarcze w sklepie proponowali mi zamienniki ATR po 250pln za sztuke więc kupiłem orginały po 220pln z dowozem do warsztatu bezpośrednio z magazynów Renault.Myśle sobie filtr paliwa też trzeba wymienić i znowu niespodzianka nie trzeba wymieniać całej puszki tylko wystarczy wkład,filtr powietrza i kabinowy ceny super firmy Purflex tylko ten dostęp kto to wymyślił. Teraz zamierzam wymienić olej w skrzyni,ale z tego co już sie zorientowałem to leje sie tam specjalny olej Nissana(skrzynia 6 biegowa).I teraz najlepsze robie dziennie od 100 do nieraz 300km z czego 90% po mieście(Warszawa) przy spokojnej jeżdzie do 80km/h komp.średnie spalanie na 100km wskazuje 7,1 L myśle że na taką wage auta wynik super,więc zacząłem test jazda ostrzejsza szybki start z pod świateł prędkość miejscami oczywiście 100-120km/h średnie spalanie na 100km 7,7 L. Jak narazie rewalacja biorąc pod uwage klase auta wygode jazdy i gabaryty.Ciekawe czy wy też macie takie odczucia Pozdrawiam
to cieszy, ale trafily ci sie te nieszczesne panewki i koszty byly niemale. wspolczuje. jednak to nie jest jakas najczestsza przypadlosc.
jak wiesz - to elektronika najczesciej pada: wyswietlacz, HF, czujniki. na szczescie wszystko do samodzielnego usuniecia. no moze prawie wszystko
burm192
Chrysler
Grand Voyager 3.3V6
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 154
Miasto: Warszawa
2010-02-15, 12:16 ZAWÓR EGR CLIO 2 1.5 DCI
OLEJ W MOIM PRZYPADKU WYMIENIANY CO 10-15KKM w aso też nikt nie słyszał o takim przypadku bo wał u nich kosztuje prawie 4tyś. więc kogo na to stać, każdy szuka taniej, wymiany silnika lub wału z rozbitka lub anglika, ja nie szukałem na forum opisów tylko na allegro wału lub motoru i tu ludzie dali do myślenia pierwsze pytanie :Co panewki obróciło???
panewki bezposrednio obraca brak zamka na nich.
to ze ty zmieniales czesto to dobrze, ale widac juz za pozno dla silnika. pewnie pierwszy wlasciciel zza buga lub loary nie zmienial tak czesto
burm192
Chrysler
Grand Voyager 3.3V6
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 154
Miasto: Warszawa
2010-02-15, 12:19 ZAWÓR EGR CLIO 2 1.5 DCI
wyświetlacz regeneracja w Radomiu koszt ok 500 zł więc cena do przyjęcia , obrót panewek jak nieznajdziesz dobrego motoru na wymiane a uwież nie jest to łatwe masz kapitalny remont silnika.
I na marginesie w jakim innym aucie widziałeś panewki bez zamków
ps. mam kolege co ma serwis renault w Wawie robił już pare aut właśnie takich jak moje było i też na obrócone panewki
500 PLN wyswietlacz?? przelutowanie zimnych stykow na stacji lutowniczej??? to szalenstwo. dobry zaklad RTV zrobi to za 20 PLN. i to DOBRZE zrobi. poszukaj po forach, to zobaczysz, ze tak robia
panewek w tych silnikach nie ma po prostu, a w innych modelach sa. i tu jest problem, bo nikt nie wie dlaczegoz ich nie zaprojektowali
burm192
Chrysler
Grand Voyager 3.3V6
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 154
Miasto: Warszawa
2010-02-15, 14:23 ZAWÓR EGR CLIO 2 1.5 DCI
w Radomiu regenerują wyświetlacze co z tym robią nie wiem dlaczego nie ma zamków jak to mawiał były trener kadry olimpijskiej i narodowej w piłke nożną : KASA MISIU KASA !!!!!!!
eno - nie zartuj, ze zamkow nie ma z powodu kasy.
przecież to matryca robi w panewce i w podporze walu
burm192
Chrysler
Grand Voyager 3.3V6
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 154
Miasto: Warszawa
2010-02-15, 18:00 ZAWÓR EGR CLIO 2 1.5 DCI
akurat nie chodzi czy w nowej panewce zrobić wcięcie, tylko jeśli jest zamek to pierwszy objaw to stukanie jedziesz na warsztat wyminiasz panewke (może się sama ułożyć i nietrzeba) i śmigasz dalej koszt naprawy śmiesznie niski. Bez zamków pierwszy objaw obrót wał ma prawie nominalne wymiary jeśli przejedziesz na uszkodzonej panewce zbyt dużo nie będzie się nadawał do szlifu choć możesz i odrazu się zatrzymać a wał i tak ci już niewyda koszt nowego z renault 3600 + robocizna + panewki i bardzo możliwe że i korby koszt masakra. Po rozmowie z serwisantem i tu nie renault tylko niemieckiego auta ( nie podam marki) powiedział że w tej chwili tak potrafią wyliczyć trwałośc materiałów że przez okres gwarancji i 100tys/km lub na tyle ile ci przewiduje gwarancja + mały dodatek nic ci się niestanie a potem to już tylko wizyty w serwisie i w sklepie z częściami. Sprzedać nowy samochód w salonie tanio a po gwarancji do tego jednego sprzedać dwa na części w sklepie to jest teraz polityka większości producentów. Mercedes jeszcze pare lat temu robił 1kk/km bez żadnej awarii i kolejne pewnie też a czy teraz jakiś model Mietka dorówna starym pod względem awaryjności napewno nie. To samo jest u każdego producenta ale takie perfidne chwyty jak te nieszczęsne panewki gdzie koszt naprawy (bez wymiany na używany silnik) to ok 8k pln to szczyt chamstwa ze strony renault i to nietylko scenic m problemy poczytaj o limuzynie vel satis