Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-04-01, 22:20 silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
Arczan zamiast siedziec na forum i sie rozpisywac napisz ksiązke o patrolu hehe,moze jakiegos oskara dostaniesz.I film zrobią na podstawie Twojej ksiązki
A pisałem ci o bloku:)
Słyszałem ze dostałes juz upomnienie za posty..ja tez niestety:(
Ale nie poddawaj sie i blok do wyjecia,zawiez do sprawdzenia na szczelnosc i do szlifu.
Dodam ze ja na twoim miejscu zawiózłbym do innej firmy zajmujacej sie szlifami głowice i blok,poleciłbym Ci dobra firme ale watpie ze do lublina bedzie Ci sie chciało jechac:)
Bardziej bedzie Cie gryzło ze nie dowiesz sie jaka to była przyczyna niz jak kupisz nowy silnik.Wiem cos o tym albo jak czarna od skody.. sprzedała i chu..ja sie dowiemy co było z tymi drganiami na wolnym.
Sam jestem ciekaw co jest z tym silnikiem nie tak,jak bym mógł to bym Ci pomógł.
Reklamy
Tomek
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 673
Miasto: Rzeszów
2009-04-01, 23:32 silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
Czasem myślę, czy nie lepiej byłoby Wam pogadać sobie przez telefon, skype czy nawet spotkać się Nawet ja tylu długich postów w życiu nie napisałem
BTW Arczan, spokojnie, nie jestem aż taki drobiazgowy. Z uwagi na tak dużą "odległość czasową" między tymi postami nie będę nic usuwać
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
2009-04-07, 19:42 silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
jestem GOŚĆ!!pekniete cylindry na 1wszym i 2gim..... i to na srodku w miejscu gdzie tłok "przykrywa" to pekniecie!!ale to az dziwne i niespotykane ze była peknieta głowica i blok!!!blok wydaje mi sie ze pekł przez to ze ktos musiał go na goraco zalac zimna woda.... ale to tylko moje domysły bo powodów moze byc i 100tyś.
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-04-07, 19:46 silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
EEjjj!!! to nie feer to ja juz sobie poopcorn przygotowałem jak zobaczyłem ze jest cos nowego w patrolu a tu tylko 3 linijki.ZAWIODŁES mnie
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
2009-04-07, 19:55 silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
a co tu wiele pisac... trafione zatopione!!czekam teraz na blok az go naprawia i składam silniki i wypad(oczywiscie po wczesniejszym zainkasowaniu odpowiedniej gotówki ) choc z drugiej strony nie wiem ile mi śrubek zostanie po złozeniu silnika..... bo juz nie pamietam gdzie jakie ida.... ale jak by nie było to warsztat musi sie rozwijac o nowe typy srubek zeby miec do nastepnego nissana...
aha i tak na marginesie to moge powiedziec ze jestem chyba juz specjalista w dziedzinie tych silników.... znam je na pamiec i juz nic mnie nie jest wstanie zaskoczyc w tym silniku!!
3-razy sciagałem głowice
2-razy wyciagałem silnik
2-razy rozbierałem go co do srubki
moge smiało powiedziec ze to auto nie ma juz tajemnic....
szacowany koncowy koszt naprawy.... około 20tyś.zł. wiec ludzie nie opłaca sie naprawiac tego silnika!!mam do załatwienia nowy za 16tyś.+ 1tyś za przekładke + olej , filtry i płyn!!
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
2009-04-14, 20:04 silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
witam kolejny raz.... blok jest w trakcie naprawy... w czwartek mam go odebrac... koszt naprawy bloku to 2013zł. głowica 350 uszczelki itd.kolejne jakies 350zł.mam nadzieje ze po tym wszystkim bedzie juz wszystko o`k!!mysle ze w sobote wieczorem wyjade juz autem i wszystko sie okaze co było to wszystko warte....
szybka pomoc :)
audi
A6 c6
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 510
Miasto: Lublin.Plymouth
2009-04-14, 22:49 silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
Ciesze sie bardzo ale i przy okazji tak sie spytam:
czy dowiadywałes sie ile kosztuje nowy silnik do niego?
Sorki nie doczytałem wczesniejszego postu
Ostatnio zmieniony przez szybka pomoc :) dnia 2009-04-15, 10:31, w całości zmieniany 1 raz
mechanik arczan 84-24
Mercedes
Bmw 730 i Mercedes L609D Nissan Maxima 3.0 V6, Passat B5 2.8V6 SYNCRO ( NIE 4Motion )
2009-04-15, 08:03 silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
tak.... mam do załatwienia nówkę za 16tys. ale własciciel mi pokazał na głowe i powiedział ze jestem pierdolniety ze gdzie on bedzie silnik nowy kupowac i ze trzeba ten zrobic!!to robie...
michalr
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 1
2009-04-15, 10:20 silnik 3.0Di nissana y61 (patrol) jednorazowy....??!!
mechanik arczan 84-24 napisał:
witam.... cwiczy mnie silnik 3.0Di w nissanie patrol Y61 01rok od jakiegos miesiaca!!cały czas ten sam problem.... znika woda.... dymi na biało..... głowica zrobiona (była peknieta na 3i 4tym garze) nowe pierscienie.... wszystko poskładane turbo po regeneracji elegancko na nowych wszystkich uszczelkach(orginalnych)auto odpaliłem i..... i to samo co przed remontem.... głowa do góry i do spr.ponownego!!podobno jest dobra i ze była spr.nawet w Gliwicach u jakiegos tm goscia co sie specjalizuje w tych tematach i dał opinie ze dobra głowica(to jest tylko to co powiedział mi gosc który poczatkowo robił głowice a czy na 100% była tam to nie wiem) turbo ma płaszcz wodny dodatkowo do chłodzenia.... było sprawdzane ale tez nie wiem w jakich warunkach.... jaka miało temperature itd... (spaliny przeciez dodatkowo grzeja turbo wiec nie wiem czy to nie to bo na zimno jest ok)układ recyrkulacji spalin (EGR)został zaslepiony poniewaz tez miał płaszcz wodny!! głowica została dokrecona procedura fabryczna i jeszcze dokreciłem 90* na ciepłym silniku..... i dalej to samo!!w niedziele sie turbo rozsypało na trasie Cieszyn-Bielsko przy 100km/h na 5tym biegu turbo nagle staneło i poszły kłeby białego dymu(wiadomo)to wziąłem na sznurek i zaciagłem na warsztat... turbo przejechane po regeneracji równo 200km. z odstepami kilku dniowymi... bilans strat:połamane chyba 2 łopatki i luz na osce taki jak by to turbo miało ze 2miliony km. dramat!! gosc mi mówi ze cos mi wpadło do turbo... rece mi opadły.... po 200 km.nagle cos dziwnym trafem wpadło do turbo.... to skad ten luz...(zaznaczam ze sie kreciło w palcach nie było zatarte)i po dokreceniu głowicy na ciepło jak by sie dymienie zmniejszyło ale dalej wystepuje.... sprawdzałem blok pod wzg,równosci i jest idealnie równy!!!! cylindry jak nowe i nominały 96mm srednicy(dla wtajemniczonych)sa wyrazne slady po honowaniu!!na górze bloku brak pekniec,rys,czy czegos pochodnego!! z oleju robi sie masło.... do zbiorniczka dalej ida banki pow.(czyli dalej gdzies jest nie szczelnosc)płyn czysty olej to masło głowica sprawdzona turbo tez... gosc mówi ze daje reke za głowice ale mu jakos nie wierze!! jak dzisiaj wyciadłem turbo to na 3im wydechu było mokro kolektor wypłukany do czysta turbo i wydech do tłumika tez!!wiec zostaje blok na próbe szczelnosci dac..... chyba ze ktos znajdzie sie kto miał taki ciezki przypadek z tym silnikiem i dał rade ustakic co było nie tak!!po mojemu i wg.chłopaków z zespołu EXTREM4x4 z rybarzowic to silnik na złom i nowy!!wg.mnie jest to silnik jednorazowy!! jak gumana h..a!!taki bubel wsadzic do takiego auta.... włascicielu nissana prosze sie wstydzic!!!